• KNAS2

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • Sellerin
    neongirl skrev 2021-05-17 11:17:41 följande:

    Jag tycker absolut inte du ska ha dåligt samvete. Vi fick en ny enhetschef sent i höstas och precis när hon börjat avslöjade hon att hon var gravid. Så hon hann jobba cirka fem månader innan hon gick på föräldraledighet. Hon hade inte jobbat i vår förvaltning tidigare utan var helt ny i organisationen. Alla gillar henne som chef, så ingen misstyckte att hon lämnade så snabbt. Alla var bara glada att vi fått någon på tjänsten som verkar bra. :)

    En annan kollega har fått en ny tjänst som hon inte ens hinner börja på innan hon går på föräldraledighet haha. Utan hon kommer börja på tjänsten under 2022, så nu ligger den ute igen fast som vikariat. Jag funderade på att söka den tjänsten men gjorde det inte då det redan kändes som det var bestämt att hon skulle få den.

    Jag har faktiskt berättat för min närmsta chef att jag är gravid. Skulle skriva på papper inför hösten för heltidsjobb (har bara 75% i grunden) och kände mig dum eftersom jag inte vet om jag kan jobba hela hösten eller inte. Fick berätta via Teams och han blev så glad att han nästan började gråta. Var inte alls beredd på den reaktionen från honom då han inte brukar visa så mycket känslor. Men jag sa också att det var väldigt tidigt (det var i vecka 8) och att jag inte vet om det går hela vägen. Berättade att vi fått missfall i höstas. Så han får inte berätta för någon förrän jag vet mer att allt är okej. :) Men känner att skulle det inte gå vägen så är det nog bra om han vet om det ändå för då lär jag nog inte kunna jobba på ett tag.


    Åh vad det låter som en sund och bra inställning hos arbetsgivaren! tack för att du delar med dig av exempel på andra där det inte varit något konstigt att man sedan berättar att man är gravid, det är ju precis så det ska vara! :) Jag ska ha med mig det när jag berättar; jag gör inget konstigt det är livets gång och samvetet ska verkligen inte påverkas. Tack!

    Och ja, så skönt med att mina provsvar såg bra ut i förra veckan. Helt sjukt vad jag nu slappnade av i helgen och har börjat klappa magen och allt sånt, hihi jättemysigt att våga tro på detta nu :) <3
  • Nugget

    Första blodproven avklarade, Skönt att få ha gjort det! Ser inte fram emot nästa gång i vecka 29(?)..

  • Sellerin
    Grapefrukt89 skrev 2021-05-16 22:22:20 följande:

    Va härligt Sellerin!!!!


    KNAS2 skrev 2021-05-16 19:58:54 följande:

    Åh vad skönt för er att värdena såg fina ut nu! Då gjorde ni rätt i att fira! :)


    Ja superhärligt är det <3 Börjar nu äntligen ta in att detta händer på riktigt. Det är inte bara en riktigt lång bakfylla ;)
  • neongirl
    Nugget skrev 2021-05-17 12:58:41 följande:

    Första blodproven avklarade, Skönt att få ha gjort det! Ser inte fram emot nästa gång i vecka 29(?)..


    Skönt! Jag tog KUB blodprov idag och det gick ju sådär. Fick sitta i ett pyttelitet rum och blev supervarm och höll på att svimma. Hon fick sticka två gånger också för att hon inte fick tillräckligt med blod. Men på andra stället kom det inget blod alls, så då nöjde hon sig med det hon fått och sa att hon hoppas att det räcker. Kändes inte alls bra. Ser inte fram emot fler blodprov. :(
  • Emlan93

    Panik idag, lite ljusrosa/brunt I flytningen idag. Jag vill inte en gång till. Gick in i v 9 idag (8+0). Jag hoppas ju men ush vad jobbigt. Har bokat privat ultraljud i veckan, kunde flytta fram tills på onsdag iallafall iställetför på torsdag. Ush ush ush..

  • KNAS2
    Emlan93 skrev 2021-05-17 16:41:01 följande:

    Panik idag, lite ljusrosa/brunt I flytningen idag. Jag vill inte en gång till. Gick in i v 9 idag (8+0). Jag hoppas ju men ush vad jobbigt. Har bokat privat ultraljud i veckan, kunde flytta fram tills på onsdag iallafall iställetför på torsdag. Ush ush ush..


    Hoppas att det är en ofarlig blödning. Jag håller tummarna för det!
  • bananmilkshake
    Emlan93 skrev 2021-05-17 16:41:01 följande:

    Panik idag, lite ljusrosa/brunt I flytningen idag. Jag vill inte en gång till. Gick in i v 9 idag (8+0). Jag hoppas ju men ush vad jobbigt. Har bokat privat ultraljud i veckan, kunde flytta fram tills på onsdag iallafall iställetför på torsdag. Ush ush ush..


    Åh, jobbigt :( Håller tummarna att det bara är ett litet kärl som brustit!
  • Nugget
    neongirl skrev 2021-05-17 13:11:12 följande:

    Skönt! Jag tog KUB blodprov idag och det gick ju sådär. Fick sitta i ett pyttelitet rum och blev supervarm och höll på att svimma. Hon fick sticka två gånger också för att hon inte fick tillräckligt med blod. Men på andra stället kom det inget blod alls, så då nöjde hon sig med det hon fått och sa att hon hoppas att det räcker. Kändes inte alls bra. Ser inte fram emot fler blodprov. :(


    Är sån som alltid svimmat vid blodprov, vaccin mm. Så börjat använda EMLA plåster & de funkar jättebra! Tips!! Ska inte göra KUB så slipper som tur är de blodproven.
  • Thewalk
    Emlan93 skrev 2021-05-17 16:41:01 följande:

    Panik idag, lite ljusrosa/brunt I flytningen idag. Jag vill inte en gång till. Gick in i v 9 idag (8+0). Jag hoppas ju men ush vad jobbigt. Har bokat privat ultraljud i veckan, kunde flytta fram tills på onsdag iallafall iställetför på torsdag. Ush ush ush..


    Åh vad jobbigt detta är. Upplevde samma för 1.5 vecka sedan (när jag kommit lika långt som du). Oftast är det ju ingenting utan som andra skrev brustna kärl eller liknande. Men det är ju omöjligt att släppa tanken på att något hänt. Det tidiga ultraljudet fick mig att slappna av och var värt varenda öre, Hoppas du får bra besked <3
  • Grapefrukt89
    Emlan93 skrev 2021-05-17 16:41:01 följande:

    Panik idag, lite ljusrosa/brunt I flytningen idag. Jag vill inte en gång till. Gick in i v 9 idag (8+0). Jag hoppas ju men ush vad jobbigt. Har bokat privat ultraljud i veckan, kunde flytta fram tills på onsdag iallafall iställetför på torsdag. Ush ush ush..


    Är det brunt och gammalt blod är det oftast ändå ok enligt både läkaren och BM jag hade kontakt med pga blödning (lärde mig det efter min egna blödning som blev störtblödning).


    Men om det hjälper dig att få ro ska du absolut gå på ultraljud. Det gav ro och lite lugn för mig iaf.


    <3 Hoppas på det bästa inför ditt UL...<3

Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET