• Amandannn

    BIM MAJ, första barnet

    Hej! Har inte sett någon bim maj tråd så tänkte att jag startar en nu för oss som ska försöka få vårat första barn. :)

    Närmar ju sig ändå med stormsteg, detta blir vårat första riktiga försök.

    Påbörjar listan i första inlägget. :)

    Lycka till åt oss alla <3

  • Svar på tråden BIM MAJ, första barnet
  • DrLavernius
    Amandannn skrev 2021-04-13 16:29:50 följande:

    Tog du alltså ut spiralen i mars om jag förstår dig rätt? :)

    Hoppas på ett plus då bara, jag äl testar för tillfället eftersom min cykel förlängts några dagar, bara för att vara på säkra sidan. :)


    Spiralen åkte ut den 6e april. Borde ha haft ägglossning drygt en vecka innan dess, så nästa ÄL borde vara någon gång i slutet av nästa vecka. :)

    Vilken tid på dygnet testar du? Jag fick liksom aldrig till det med testerna, men har förstått att det kan vara krångligt i början?
  • Amandannn
    DrLavernius skrev 2021-04-13 17:24:43 följande:

    Spiralen åkte ut den 6e april. Borde ha haft ägglossning drygt en vecka innan dess, så nästa ÄL borde vara någon gång i slutet av nästa vecka. :)

    Vilken tid på dygnet testar du? Jag fick liksom aldrig till det med testerna, men har förstått att det kan vara krångligt i början?


    Jag testar runt kl. 17, för att det är smidigast för mig som jobbar så olika tider från vecka till vecka. detta är första perioden jag testar dessutom, så vet inte än hur bra det går. Säkrast vore väl att tempa men vill inte gå överstyr med allt, känns som det inte lyckas då heller...

    Kan uppdatera när jag vet ifall jag får ?utslag? för äl
  • MAKL

    Jag har testat kl 10, 14 och 16. De vanligaste tiderna jag får till det. Men tror det rekommenderas mellan 10-20 för att det ska visas rätt. Dock så kan höjningen på äl test ske på bara några timmar när äl är på g så man kan missa det om man tar ett test om dagen. Dock så är det kanske inte jätte vanligt men det har hänt mig någon gång. En annan rekommendation är att ta testen samma tid på dygnet under den tiden man testar. Så varje 24:e timme med andra ord.

  • Amandannn
    MAKL skrev 2021-04-13 19:05:30 följande:

    Jag har testat kl 10, 14 och 16. De vanligaste tiderna jag får till det. Men tror det rekommenderas mellan 10-20 för att det ska visas rätt. Dock så kan höjningen på äl test ske på bara några timmar när äl är på g så man kan missa det om man tar ett test om dagen. Dock så är det kanske inte jätte vanligt men det har hänt mig någon gång. En annan rekommendation är att ta testen samma tid på dygnet under den tiden man testar. Så varje 24:e timme med andra ord.


    Ja precis, det har jag läst också, men med tanke på att min jobbtider varierar en del är det mest optimalt för mig mellan 17-18 och slipper inte att testa däremellan, tyvärr.

    Får helt enkelt hoppas att jag inte missar det! :)
  • MAKL
    Amandannn skrev 2021-04-13 20:35:07 följande:

    Ja precis, det har jag läst också, men med tanke på att min jobbtider varierar en del är det mest optimalt för mig mellan 17-18 och slipper inte att testa däremellan, tyvärr.

    Får helt enkelt hoppas att jag inte missar det! :)


    Ja men det är ju som sagt det som passar dig så det är ju inget fel att testa då :) sen vet man kanske på ett ungefär när man har äl och då är det bara att ligga på så har man säkert inte missat att pricka in äl iaf!
  • Link92

    Hej på er! Har inte hittat den här tråden förrän nu, men går och väntar på ÄL. Hade sådana känningar och äggviteflytningar igår. Känns lite väl tidigt då jag vanligtvis ägglossar runt CD16, men det har hänt på CD11 också så är väl bara att vara beredd. Är på CD10 idag. Kommer ÄL runt CD16 blir BIM som i listan, men kan alltså bli tidigare. Har påbörjat liggandet så hoppas det går vägen denna månad. Tycker det är vår tur nu, i juni/juli har vi försökt i två år.

    Amandannn - bim 5/5, 20 år (1:a försöket)

    Mirabilis89 - Bim 5/5, 32 år (10:e försöket, tror jag?)

    Link92 - BIM 5/5, 39 år (22:a försöket)

    DrLavernius - bim 7/5, 27 år (1:a försöket)

    Vickan 31, bim 7/5, 31 år (11:e försöket)

    MAKL, bim 7/5, 27 år (8:e försöket)

    Elise96 - bim 10/5, 24 år (1:a försöket)

    BoringBrick92, BIM 10/5, 28 år (6:e försöket)

  • Lisen91

    Hej! Lägger till mig i listan. Mensen är nyss slut och väntar nu på äl som borde bli någon gång mellan 22-24/4 enligt Clue-appen jag använder mig av. Kommer att använda äl-test också för att veta mer exakt. Hoppas såå att det ska ta sig denna månad! Håller tummarna för er andra också <3

    Amandannn - bim 5/5, 20 år (1:a försöket)

    Mirabilis89 - Bim 5/5, 32 år (10:e försöket, tror jag?)

    Link92 - BIM 5/5, 39 år (22:a försöket)

    DrLavernius - bim 7/5, 27 år (1:a försöket)

    Vickan 31, bim 7/5, 31 år (11:e försöket)

    MAKL, bim 7/5, 27 år (8:e försöket)

    Lisen91, bim 8/5, 29 år (10:e försöket)

    Elise96 - bim 10/5, 24 år (1:a försöket)

    BoringBrick92, BIM 10/5, 28 år (6:e försöket)

  • Link92

    Nej men oj vad gammal jag blev haha! Uppdaterar listan

    Amandannn - bim 5/5, 20 år (1:a försöket)

    Mirabilis89 - Bim 5/5, 32 år (10:e försöket, tror jag?)

    Link92 - BIM 5/5, 29 år (22:a försöket)

    DrLavernius - bim 7/5, 27 år (1:a försöket)

    Vickan 31, bim 7/5, 31 år (11:e försöket)

    MAKL, bim 7/5, 27 år (8:e försöket)

    Lisen91, bim 8/5, 29 år (10:e försöket)

    Elise96 - bim 10/5, 24 år (1:a försöket)

    BoringBrick92, BIM 10/5, 28 år (6:e försöket)

  • BoringBrick92
    Amandannn skrev 2021-04-13 06:08:00 följande:

    Vilket skede är ni andra i just nu? Väntar på att mensen ska ta slut eller väntar ni på äl? Och hur har ni tänkt göra denna månad, äl-tester eller inte? Eller tempar ni? ????


    Är i mitten av mensen just nu, ÄL 25/26 förmodligen. Kommer nog göra ÄL test och så tempar jag så gott det går. Gör oftast mina ÄL test på kvällen mellan kl 18-20 och det har fungerat rätt bra för mig.
  • Stickling

    Hej alla nya och gamla barnlängtare! Jag lägger till mig i tråden. Detta blir elfte försöket. Har nyligen blivit diagnostiserad med PCOS och skulle just påbörja ägglossningsstimulerande behandling med Letrozol, då jag blev spontant gravid men fick ett tidigt missfall. Nu har graviditetshormonet sjunkit nästan helt och jag kan se framåt mot nästa försök. Ingen aning när nästa ägglossning och bim blir, missfallet ställer till det i cykeln, men enligt tidigare beräkningar är bim 1/5 så jag skriver det så länge :) Lycka till alla!

    Stickling, bim 1/5, 33 år (11:e försöket, två missfall)

    Amandannn - bim 5/5, 20 år (1:a försöket)

    Mirabilis89 - Bim 5/5, 32 år (10:e försöket, tror jag?)

    Link92 - BIM 5/5, 29 år (22:a försöket)

    DrLavernius - bim 7/5, 27 år (1:a försöket)

    Vickan 31, bim 7/5, 31 år (11:e försöket)

    MAKL, bim 7/5, 27 år (8:e försöket)

    Lisen91, bim 8/5, 29 år (10:e försöket)

    Elise96 - bim 10/5, 24 år (1:a försöket)

    BoringBrick92, BIM 10/5, 28 år (6:e försöket)

Svar på tråden BIM MAJ, första barnet