• Anonym (Jultomten)

    Varför hatar alla SD?

    Berätta för mig som inte är så insatt i politik, varför råhatar alla SD?

  • Svar på tråden Varför hatar alla SD?
  • Padirac
    EnAnonumius skrev 2021-04-15 19:28:55 följande:
    Skall jag göra likadant slänga upp en massa skandalrubriker/artiklar som "bevis" på att S har en dålig syn vad man skall använda skattebetalarnas pengar? Skulle DU  acceptera det som bevis?
    Eller skall jag slänga upp en hel del skandalrubriker/artiklar som bevisar att MP som parti, skiter i miljön egentligen, och anser att man skall kunna använda ex miljöfarlig färg? 

    Så nej jag har inte förklarat bort något.. Jag har aldrig heller förnekat något. Tvärt om.
    Jag har EFTERFRÅGAT i flera inlägg om bevis på SD dåliga människosyn baserat på deras politiska manifestation.
    Jag har även sagt att det borde ju inte vara så svårt för folk att bevisa detta om SD baserat på deras politiska manifestation.

    Ni har ett gyllene läge att verkligen BEVISA, att SD har dålig människosyn, baserat på deras politiska manifestation. Typ ta utdrag och lägga med en kort förklaring där ni anser det är dålig människosyn.

    Men vad gör ni i stället. Jo ni fortsätter att komma med massa skandalrubriker/artiklar i stället. Och mer eller mindre SKALL kräva att det skall vara acceptabla "bevis" och man skall även blandar ihop "pamp" med politisk manifestation (det är ur viktigt att göra) och skala av all form av kritisk tänkande och "rätta sig i ledet".


    Duger Åkessons idiotier om att människor från (vissa) andra länder inte inte kan få jonbb för att de kommer från dessa andra länder?

    Eller är du mer intresserad av att både Åkesson och Karlsson berömmer sig själva för att ha skapat det principprogram som mest av allt kiliknar det principprogram som BSS, fascister, nazister och vitmakt skapade till SD då de bildades?

    Principprogrammet som uttrycker att statens uppgift är att se till att det finns välfärd för nationen, samtidigt som enbart de som uppfyller SDs kriterier för åsikter och traditioner (notera: inte tillhör landets medborgare) tillhör nationen. SD har som etnopluralister en syn på nation som likställer denna med etnicitet - eller som Karlsson säger, alla som uppfyller kriterierna för att uppföra sig enligt SDs snäva ram för svenskhet hör till nationen.

    Tycker du att SDs brott mot grundlag och skollag i kommuner där de har (för) stort infytande är graverande för partiet?

    SD driver en kulturpolitik som förnekar kulturella uttryck som inte är i överensstämmelse med SDs egna snäva ramar för vad som är nationalkonservativt korrekt. 

    SDs etnopluralistiska hållning är i princip att likställa med nyfascistiskt rasism - vilket SDs svans och vurmare inte tycker är ett problem alls.

    Det finns gott om smuts i SDs politik och politiska program som nedvärderar de enskilda människorna, som ger en kass syn på människor, det är inte enbart den nationalistisk socialkonservativa grundsynen (med historia i 1800-talets Tyskland) som de delar med nazisterna.. SDs politik har en nationalkollektivistisk människosyn, där enskilda personer är underställda nationen och har begränsade fri och rättigheter, inte bara i fråga om värdeingar, politk och kultur.

    SDs politik är sunkig helt enkelt och vilar på de politiska idéer som nyfascister, nynazister, rasister och gamla nazister drog fram på 70/80-talet från under den sten de gömt sig sedan WW2. 
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2021-04-15 19:44:44 följande:

    Du fick en milslång lista med brödsmulor till enda slutsatsen att SD har en vedervärdig människosyn.


    SD är partiet. Och om du anser att SD har dålig människosyn så kan du ju bevisa detta via deras politiska manifestation.
    Peka på de delarna och slänga med en kort förklaring på vad de gör att det är en dålig människosyn. Är det verkligen så svårt?

    Det jag fick var en lista med SD-Pampar (inte SD partipolitiska manifestation) och dessa pampars tilltag.
    Jag kan göra samma sak med andra partier för att bevisa partiers "dåliga syn" baserat på deras Pampar och vad de sysslar med..
    Det står att läsa i mina inlägg om detta, så om du är intresserad så kan du ju läsa dem.

    Tills vidare så skall jag behålla min mycket fula ovana att skilja på Parti (oavsett om det är M/SD/KD/C/L/MP/S/V/F!) och Pamp.

    Jag ber ju er att bevisa mig, baserat på deras manifestation, men i stället så indirekt kräver ni ju att jag skall förväxla politisk manifestation med pampar.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Padirac skrev 2021-04-15 20:02:30 följande:
    Duger Åkessons idiotier om att människor från (vissa) andra länder inte inte kan få jonbb för att de kommer från dessa andra länder?
    Jag såg ditt långa inlägg och skulle börja läsa, men tappade intresset helt efter denna fråga.

    Du ställer en fråga. En fråga som du har svar på egentligen om du läste mitt inlägg. Jag såg att du hade citerat inlägg #270.

    Och svaret på din fråga. Blir en citering från inlägg #270, jag citerar mina egna ord som svar:

    "Jag har EFTERFRÅGAT i flera inlägg om bevis på SD dåliga människosyn baserat på deras politiska manifestation.
    Jag har även sagt att det borde ju inte vara så svårt för folk att bevisa detta om SD baserat på deras politiska manifestation. "

    (slut citat)

    Så fundera på detta en smula.
    På vilket sätt skulle SD's högsta höns "idiotier" funka för att bevisa något?
    Då kan man ju använda Sossarnas högsta höns för att bevisa hur "dumma S" är som parti.. För allvarligt, sämre parti ledare än Löfven har inte S haft sen de bildades.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Bra fråga)
    Anonym (Upplever mycket hat som SD och kvinna) skrev 2021-04-15 16:58:20 följande:

    Jag tycker att jag upplever mycket hat för att jag röstar SD och är kvinna speciellt på Facebook. Jag har många män i bekantskapskretsen som röstar SD och de postar SD-saker hela tiden. Men när jag postar något blir det enorma påhopp...detta av samma personer som kommenterar herrarnas sd-poster med "Vit kränkt man haha" "Ojdå en rasistpost! Vad oväntat" liksom att deras är något de bara skrattar åt men jag får verkligen hat pga. mitt kön.


    Jag tror ärligt talat att många tänker att män är lite allmänt korkade, så det är inte helt överraskande att de kan gå på SDs snack, medan kvinnor borde begripa bättre ;) Detta i kombination med att det är direkt obegripligt och fullständigt absurt att en kvinna går med i ett parti som (man anser) har ett så uppenbart kvinnoförakt. Misstänker att exvis mörkhyade som går med i SD får samma typ av hat - helt enkelt för att man tycker att ni om några borde väl ta avstånd från detta!?
  • klyban
    EnAnonumius skrev 2021-04-15 20:07:15 följande:
    SD är partiet. Och om du anser att SD har dålig människosyn så kan du ju bevisa detta via deras politiska manifestation.
    Peka på de delarna och slänga med en kort förklaring på vad de gör att det är en dålig människosyn. Är det verkligen så svårt?

    Det jag fick var en lista med SD-Pampar (inte SD partipolitiska manifestation) och dessa pampars tilltag.
    Jag kan göra samma sak med andra partier för att bevisa partiers "dåliga syn" baserat på deras Pampar och vad de sysslar med..
    Det står att läsa i mina inlägg om detta, så om du är intresserad så kan du ju läsa dem.

    Tills vidare så skall jag behålla min mycket fula ovana att skilja på Parti (oavsett om det är M/SD/KD/C/L/MP/S/V/F!) och Pamp.

    Jag ber ju er att bevisa mig, baserat på deras manifestation, men i stället så indirekt kräver ni ju att jag skall förväxla politisk manifestation med pampar.
    Ja, SD har en dålig människosyn, men anar att om inte alla är, så är ingen.
    Anonym (Finne) skrev 2021-04-15 20:39:23 följande:
    Varför ska någon hata SD?

    Kan inte svara för andra, hatar inte SD överhuvudtaget, dock saknar jag respekt för dom helt och hållet och pga de inte kan tala som vuxna.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Finne)
    klyban skrev 2021-04-15 21:01:42 följande:

    Ja, SD har en dålig människosyn, men anar att om inte alla är, så är ingen.Kan inte svara för andra, hatar inte SD överhuvudtaget, dock saknar jag respekt för dom helt och hållet och pga de inte kan tala som vuxna.


    Intressant.Är du nöjd?
  • Anonym (Finne)
    klyban skrev 2021-04-15 21:01:42 följande:

    Ja, SD har en dålig människosyn, men anar att om inte alla är, så är ingen.Kan inte svara för andra, hatar inte SD överhuvudtaget, dock saknar jag respekt för dom helt och hållet och pga de inte kan tala som vuxna.


    Intressant.Är du nöjd?
  • Padirac
    EnAnonumius skrev 2021-04-15 20:26:53 följande:
    Jag såg ditt långa inlägg och skulle börja läsa, men tappade intresset helt efter denna fråga.

    Du ställer en fråga. En fråga som du har svar på egentligen om du läste mitt inlägg. Jag såg att du hade citerat inlägg #270.

    Och svaret på din fråga. Blir en citering från inlägg #270, jag citerar mina egna ord som svar:

    "Jag har EFTERFRÅGAT i flera inlägg om bevis på SD dåliga människosyn baserat på deras politiska manifestation.
    Jag har även sagt att det borde ju inte vara så svårt för folk att bevisa detta om SD baserat på deras politiska manifestation. "

    (slut citat)

    Så fundera på detta en smula.
    På vilket sätt skulle SD's högsta höns "idiotier" funka för att bevisa något?
    Då kan man ju använda Sossarnas högsta höns för att bevisa hur "dumma S" är som parti.. För allvarligt, sämre parti ledare än Löfven har inte S haft sen de bildades.


    Så du duckar för det i inlägget du frågade efter - det blir väl enklast så Nalle
  • klyban
    Anonym (Finne) skrev 2021-04-15 21:14:16 följande:
    Intressant.Är du nöjd?

    Med vad?
    Att de inte kan prata som vuxna?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Varför hatar alla SD?