• Anonym (Jultomten)

    Varför hatar alla SD?

    Berätta för mig som inte är så insatt i politik, varför råhatar alla SD?

  • Svar på tråden Varför hatar alla SD?
  • Flash Gordon
    Pope Joan II skrev 2021-04-26 16:04:54 följande:
    Alla hatar väl inte SD? Enligt Kantar Sifo april så är det 18,9% som inte hatar SD. 
    Är nog långt fler än så som inte hatar SD.

    Andelen som hatar SD är nog kanske 18,9%
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2021-04-26 16:04:54 följande:
    Alla hatar väl inte SD? Enligt Kantar Sifo april så är det 18,9% som inte hatar SD. 

    Man vill polarisera då det är bra för högerextrema och nazister, man vill uppnå ett vi mot dom och som är ett normalt sätt man använder.
    Allt man behöver göra lyfta blicken och kolla mot diktaturer som tex Ryssland, där hatar man fri press och pga den ifrågasätter beteenden de har.


    Och detta är en grupp som aldrig vill bli ifrågasatta, då de lever i fantasin att de aldrig har fel ens när det är solklart.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Pope Joan II
    Flash Gordon skrev 2021-04-26 16:07:32 följande:

    Är nog långt fler än så som inte hatar SD.

    Andelen som hatar SD är nog kanske 18,9%


    Ja, det låter troligt.
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2021-04-26 16:26:07 följande:
    Ja, det låter troligt.

    Ja, det gör det.


    Skulle gissa på att 5-10% hatar SD, resten är såna som undrar varför SD inte kan prata som vuxna och saknar respekten för SD pga av det.
    Och kanske det är en taktik att inte göra?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (SD i mitt hjärta)
    Flash Gordon skrev 2021-04-26 16:07:32 följande:
    Är nog långt fler än så som inte hatar SD.

    Andelen som hatar SD är nog kanske 18,9%
    Jag är helt övertygad om att vi får runt 20% i valet nästa år.
    Min önskan och förhoppning är att MP åker ur riksdagen också.

    Det vore ett haleljuamoment.
  • Anonym (sådär)
    klyban skrev 2021-04-26 16:28:57 följande:

    Ja, det gör det.


    Skulle gissa på att 5-10% hatar SD, resten är såna som undrar varför SD inte kan prata som vuxna och saknar respekten för SD pga av det.
    Och kanske det är en taktik att inte göra?


    Nja, om man ska vara riktigt ärlig så var det ju snarare övriga partier som inte betedde sig som vuxna och gjorde stor sak av att de minsann inte tänkte prata med SD vilket bara fick motsatt effekt och gav SD martyrrollen serverat på silverfat.

    Den absolut största anledningen till att SD öht passerat 4% spärren var just övriga partiers ofattbart fjantiga sätt att hantera migrationsfrågan och låtsas som att problemen inte existerade. Inte ens när det blev uppenbart att det skapade problem för kommuner och välfärd med alldeles för många samtidiga migranter så fortsatte man låtsas som att problemet inte fanns. 

    Övriga partier har helt klart en STOR hemläxa att göra kring hur man INTE ska göra för att ge nazister och populister makt.
  • klyban
    Anonym (SD i mitt hjärta) skrev 2021-04-26 16:31:35 följande:
    Jag är helt övertygad om att vi får runt 20% i valet nästa år.
    Min önskan och förhoppning är att MP åker ur riksdagen också.

    Det vore ett haleljuamoment.

    Min förhoppning är både KD och MP, men ser istället ut att bli L.


     


    Jag är inte längre säker på att det kommer öka för SD till nästa val, annars hade jag förutspått en nästan egen majoritet till det uppkommande valet.
    Men så insåg man att invandringen blev konstig och rätta till den, så den punkten finns inte längre.
    Och sen har vi resan till Turkiet för att dela ut flygblad när Ergodan skulle pressa EU på mer pengar(vilket komerm ske snart igen hör vi), detta istället för vara på en krisövning i Riksdagen och då skolade ifrån denna.
    Vad uppnådde föredettingen med detta?
    Jo, inreseförbud, starkt jobbat.
    Har aldrig hört så många som sade nu faan får det var nog med SD som på denna, där tappade man en del.

    Och under pandemin har de visat varför de skolkade ifrån Riksdagens krisövning inför pandemin.
    Och det är att man har inga egna idéer som är baserade i fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus.


     


    Sen en annan tuff sak för dom, folk börjat fatta vad populism är och hur man ser rätt igenom den.
    Personligen ställer jag mig frågande till intellektet om man går på populism., för dom är oftast sjukt enkla att ta reda på själv att det är fel det man säger och glömmer av saker.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (sådär) skrev 2021-04-26 16:36:52 följande:
    Nja, om man ska vara riktigt ärlig så var det ju snarare övriga partier som inte betedde sig som vuxna och gjorde stor sak av att de minsann inte tänkte prata med SD vilket bara fick motsatt effekt och gav SD martyrrollen serverat på silverfat.

    Den absolut största anledningen till att SD öht passerat 4% spärren var just övriga partiers ofattbart fjantiga sätt att hantera migrationsfrågan och låtsas som att problemen inte existerade. Inte ens när det blev uppenbart att det skapade problem för kommuner och välfärd med alldeles för många samtidiga migranter så fortsatte man låtsas som att problemet inte fanns. 

    Övriga partier har helt klart en STOR hemläxa att göra kring hur man INTE ska göra för att ge nazister och populister makt.

    Ja, det var som gav en hel del av deras procent och efter de blev invalda.
    Man ska också veta i detta läget var nazismen bara förnekade i nått år i SD.

    Men det var en stor taktiskt miss som jag identifierade redan då.
    AB var så korkade och kalla alla som röstar på SD för rasister, det gav säkert nån procent det med.

    Övriga partier ska inte samarbeta med nazism, så på den punkten är det extremt enkelt.
    Så där har jag inga problem med alls.
    Men det man gjorde där i början med SD är kontraproduktivt, och nått som jag lyft för evigheter sedan.

    Flyktingfrågan uppstod för en humanitär kris som grundade sig i klimateffekter i jordbruket i Syrien(vattnet försvann) och när dessa sen flyttade in till städerna då jorden inte längre ens kunde växa ur, så kom vi till att de flydda ifrån Syrien, då Assad inte ville ha dom där.
    Det var ett misstag, men ett misstag som är sedan länge adresserat.

    Och det komiska av allt, det är att dessa klimatflyktingar kommer bara öka och öka.
    Det är ofta så med populism, en fråga förstör för en annan och därför såna som SD så ofta inte pratar som vuxna och aldrig kommer fram till nått.
    Och bäva får vi göra när de sen ska styra, för de vet inte ens hur det går till, då de valt att bara prata populism och aldrig läsningar.
    Vi ser ett par exempel på detta i kommuner med SD.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Flash Gordon
    Anonym (SD i mitt hjärta) skrev 2021-04-26 16:31:35 följande:
    Min önskan och förhoppning är att MP åker ur riksdagen också.
    Det behöver man inte var Sverigedemokrat för att önska.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Anonym (SD i mitt hjärta)
    klyban skrev 2021-04-26 16:39:21 följande:

    Min förhoppning är både KD och MP, men ser istället ut att bli L.


     


    Jag är inte längre säker på att det kommer öka för SD till nästa val, annars hade jag förutspått en nästan egen majoritet till det uppkommande valet.
    Men så insåg man att invandringen blev konstig och rätta till den, så den punkten finns inte längre.
    Och sen har vi resan till Turkiet för att dela ut flygblad när Ergodan skulle pressa EU på mer pengar(vilket komerm ske snart igen hör vi), detta istället för vara på en krisövning i Riksdagen och då skolade ifrån denna.
    Vad uppnådde föredettingen med detta?
    Jo, inreseförbud, starkt jobbat.
    Har aldrig hört så många som sade nu faan får det var nog med SD som på denna, där tappade man en del.

    Och under pandemin har de visat varför de skolkade ifrån Riksdagens krisövning inför pandemin.
    Och det är att man har inga egna idéer som är baserade i fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus.


     


    Sen en annan tuff sak för dom, folk börjat fatta vad populism är och hur man ser rätt igenom den.
    Personligen ställer jag mig frågande till intellektet om man går på populism., för dom är oftast sjukt enkla att ta reda på själv att det är fel det man säger och glömmer av saker.


    Jag tror faktiskt att både KD och K kommer att klara sig kvar, inte med någon större marginal, men kvar tror jag de blir.

    Den där Turkiethistorien var ju onödig, det håller jag med om. Funderade på om Jimmie tappat förståndet... faktiskt. Men nej då, han är lika skärpt som alltid. Men visst var det dumt. Det var det.

    Det finns ännu mycket som fattas inom invandringspolitiken. Det senaste angående bidragsbiten är en ypperlig idé. Vi får väl se hur det tas emot. (Och då menar jag inte hos Stefan och gänget, såklart.)
Svar på tråden Varför hatar alla SD?