• Russin112

    Vi som plussat från tråden letrozol, PCO

    Hej! Nu har vi en ny tråd som vi kan snacka om våra graviditeter utan att "trigga" dem som fortfarande är fast i den jäkliga snurran. 


    Jag kan börja med listan :)

    Russin112: Bf 10/12

  • Svar på tråden Vi som plussat från tråden letrozol, PCO
  • Lofffsan
    Vicki89 skrev 2021-05-18 17:59:28 följande:

    Idag har jag varit hos barnmorskan, all prover såg fina ut! Har nu fått tid för både tidigt ultraljud och rutinultraljud, och nästa vecka på tisdag gör jag NIPT och då ingår också ett ultraljud. Är lite nervös, allt såg bra ut på ultraljudet i 7+0 men är ju orolig att något ska ha hunnit hända sedan dess. Hur mår ni andra?


    Vad skönt att ha en plan! :) och att allt såg bra ut på proverna! Jag hoppas och tror allt ser bra ut. Men självklart är det skönt efter besöken!

    Jag mår ju fortfarande väldigt illa, dagen innehöll två spyor och mycket vilande. Känns som det enda jag gör om dagarna... Hur mår du?

    Jag har med kub om 2 veckor. Den 2 juni! Känns som en evighet dit... :(
  • Vicki89
    Russin112 skrev 2021-05-18 18:04:40 följande:

    Åh vad härligt! Jag förstår att du är nervös men förmodligen och förhoppningsvis ser allt bra ut. Vilken vecka och dag är du i på tisdag? :)

    Jag har som sagt kub om 2 veckor och är såååå nervös jag med men oddsen är ju på vår sida:)


    På tisdag kommer jag vara cirka 11+0, kanske 10+6.

    Ja, jag är också nervös, men försöker att tänka att allt säkert är bra och skulle det inte vara får jag ta det då. Allt kommer säkert se fint ut för oss!

    Hur mår du nu Russin? Fortfarande spökveckor?
    Lofffsan skrev 2021-05-18 18:30:20 följande:

    Vad skönt att ha en plan! :) och att allt såg bra ut på proverna! Jag hoppas och tror allt ser bra ut. Men självklart är det skönt efter besöken!

    Jag mår ju fortfarande väldigt illa, dagen innehöll två spyor och mycket vilande. Känns som det enda jag gör om dagarna... Hur mår du?

    Jag har med kub om 2 veckor. Den 2 juni! Känns som en evighet dit... :(


    Usch vad jobbigt att fortfarande må illa! Vilken vecka är du i nu? Du kommer säkert snart att må bättre!

    Mitt illamående försvann förra veckan. Nu är jag mest väldigt trött på kvällarna och har väldigt ömma bröst. Och så spänner det i livmodern lite då och då.

    Två veckor är verkligen lång tid när man väntar... Men jag tycker faktiskt att tiden går betydligt snabbare nu än i min förra graviditet. Tror det beror på att jag har fullt upp när jag kommer hem i och med att jag har en vild 1,5-åring här hemma, plus att det är en väldigt intensiv jobbperiod för mig som högstadielärare nu när betygen snart ska sättas. Kommer säkert kännas som att tiden går superlångsamt i sommar, men det får det gärna göra, för då är det ju semester! :D
  • palettblad1
    Russin112 skrev 2021-05-17 14:26:23 följande:

    Stort grattis till bönan :) <3 

    gällande illamåendet är mitt enda tips ät,ät, ät och ät lite till! Mitt illamående har verkligen avtagit och börjar känna mig mindre gravid. 


    Tack :D ja, detdär med illamåendet är ju dubbelt, man vill ju så gärna känna symptom, men det ÄR så lamslående att vara konstant illamående. Försöker att aldrig bli hungrig, men har också svårt att få i mig mat så det är svårt att undvika hunger liksom. Lever på mackor typ, haha
    Vicki89 skrev 2021-05-18 17:59:28 följande:

    Idag har jag varit hos barnmorskan, all prover såg fina ut! Har nu fått tid för både tidigt ultraljud och rutinultraljud, och nästa vecka på tisdag gör jag NIPT och då ingår också ett ultraljud. Är lite nervös, allt såg bra ut på ultraljudet i 7+0 men är ju orolig att något ska ha hunnit hända sedan dess. Hur mår ni andra?


    Spännande!! Gör du nipt privat eller kör man det inom regionen där du bor? Här är det bara privat och svindyrt, så om det blir nåt sånt för min del så blir det nog bara kub då det är mycket billigare. Mest för att få se bönan då!!
  • Lofffsan
    Vicki89 skrev 2021-05-18 21:39:00 följande:

    usch vad jobbigt att fortfarande må illa! Vilken vecka är du i nu? Du kommer säkert snart att må bättre!

    Mitt illamående försvann förra veckan. Nu är jag mest väldigt trött på kvällarna och har väldigt ömma bröst. Och så spänner det i livmodern lite då och då.

    Två veckor är verkligen lång tid när man väntar... Men jag tycker faktiskt att tiden går betydligt snabbare nu än i min förra graviditet. Tror det beror på att jag har fullt upp när jag kommer hem i och med att jag har en vild 1,5-åring här hemma, plus att det är en väldigt intensiv jobbperiod för mig som högstadielärare nu när betygen snart ska sättas. Kommer säkert kännas som att tiden går superlångsamt i sommar, men det får det gärna göra, för då är det ju semester! :D


    jag är i vecka 12 nu, 11+4, så känns verkligen som det borde bli bättre snart!

    Vad skönt ändå att illamåendet har släppt :) och tröttheten kan nog bero på fler orsaker än graviditeten som du skriver, småbarnsåren är intensiva!! Och min lilla har gått in i en väldigt gnällig mammafas, mycket bära hela tiden och gråt om hon inte blir buren...

    Jaa, jag ska bli så skönt när sommaren kommer. Och då har man gått förbi kub och går in i en mer säker period. Ska bli så skönt :)
  • jjkkll2
    Vicki89 skrev 2021-05-18 17:42:19 följande:
    Tror det är helt rätt! Efter mitt missfall i december fick jag precis som du, ägglossning utan letrozol. Så skönt ju! Lycka till nu!
    Russin112 skrev 2021-05-18 17:47:30 följande:
    Stort lycka till nu! Hoppas på att det är guldägget:D<3
    Lofffsan skrev 2021-05-18 17:56:04 följande:
    Säger som Vicki89, fick med ägglossning efter missfall. Och blev då lyckligtvis gravid igen. Så nu hoppas vi verkligen att det sker en ägglossning <3 och ligg på! Bättre någon gång för mycket nu när du kanske inte exakt är säker på när den sker :D
    Tack tjejer <3 

    Blev inget sex igår (prestationsångest från mannens sida) så även om de blir äl igår/idag (misstänker att ägget isåfall släppte igår kväll, all äl smärta bara försvann) så tror jag chansen till grav är väldigt liten. Önskar äggen kunde leva upp till 5 dagar precis som spermier, 12 timmar känns så jävla orättvist haha!

    Lycka till på era ul tjejer så hörs vi<3


  • Russin112
    Vicki89 skrev 2021-05-18 21:39:00 följande:
    På tisdag kommer jag vara cirka 11+0, kanske 10+6.

    Ja, jag är också nervös, men försöker att tänka att allt säkert är bra och skulle det inte vara får jag ta det då. Allt kommer säkert se fint ut för oss!

    Hur mår du nu Russin? Fortfarande spökveckor?
    Lofffsan skrev 2021-05-18 18:30:20 följande:

    Vad skönt att ha en plan! :) och att allt såg bra ut på proverna! Jag hoppas och tror allt ser bra ut. Men självklart är det skönt efter besöken!

    Jag mår ju fortfarande väldigt illa, dagen innehöll två spyor och mycket vilande. Känns som det enda jag gör om dagarna... Hur mår du?

    Jag har med kub om 2 veckor. Den 2 juni! Känns som en evighet dit... :(


    Usch vad jobbigt att fortfarande må illa! Vilken vecka är du i nu? Du kommer säkert snart att må bättre!

    Mitt illamående försvann förra veckan. Nu är jag mest väldigt trött på kvällarna och har väldigt ömma bröst. Och så spänner det i livmodern lite då och då.

    Två veckor är verkligen lång tid när man väntar... Men jag tycker faktiskt att tiden går betydligt snabbare nu än i min förra graviditet. Tror det beror på att jag har fullt upp när jag kommer hem i och med att jag har en vild 1,5-åring här hemma, plus att det är en väldigt intensiv jobbperiod för mig som högstadielärare nu när betygen snart ska sättas. Kommer säkert kännas som att tiden går superlångsamt i sommar, men det får det gärna göra, för då är det ju semester! :D
    okej, ja det är rätt inställning :) finns ju ändå inget man kan göra. Jag mår bättre men till och från mår jag pyton men skulle säga att jag iaf klarar av vardagen nu :)
  • Vicki89
    palettblad1 skrev 2021-05-19 09:43:11 följande:

    Tack :D ja, detdär med illamåendet är ju dubbelt, man vill ju så gärna känna symptom, men det ÄR så lamslående att vara konstant illamående. Försöker att aldrig bli hungrig, men har också svårt att få i mig mat så det är svårt att undvika hunger liksom. Lever på mackor typ, hahaSpännande!! Gör du nipt privat eller kör man det inom regionen där du bor? Här är det bara privat och svindyrt, så om det blir nåt sånt för min del så blir det nog bara kub då det är mycket billigare. Mest för att få se bönan då!!


    Vi gör det privat. Vi skulle börjat med IVF efter det här försöket med Letrozol, men slapp ju det i och med att jag blev gravid. Hade lagt undan massor av pengar till IVF:en, så nu använder vi en liten del av de pengarna till att göra NIPT privat. Har en bekant som fick fint resultat på KUB, men det visade sig att barnet visst hade kromosomavvikelse som hade visat sig på NIPT. Så jag vill gärna göra det den här gången. Förra gången gjorde jag bara KUB. Men ja, det är verkligen inte billigt!
  • Russin112

    Hej allihopa jag tänkte att vi kunde göra en uppdaterad lista med hur vi mår och viktiga datum:)

    Russin112: vecka 12, (11+4) mår rätt bra, kub 1/6 och SUPERNERVÖS!

  • Vicki89

    Hakar på!

    Russin112: vecka 12, (11+4) mår rätt bra, kub 1/6 och SUPERNERVÖS

    Vicki89: vecka 11 (10+3 cirka), mår bra, svullen mage på kvällarna och ömma bröst men inte så trött eller illamående längre, så skönt! Har ultraljud och NIPT på tisdag (25 maj), både rädd, nervös och förväntansfull.

  • Javelina

    Russin112: vecka 12, (11+4) mår rätt bra, kub 1/6 och SUPERNERVÖS

    Vicki89: vecka 11 (10+3 cirka), mår bra, svullen mage på kvällarna och ömma bröst men inte så trött eller illamående längre, så skönt! Har ultraljud och NIPT på tisdag (25 maj), både rädd, nervös och förväntansfull.

    Javelina: vecka 16 (15+0), mår oroväckande bra sedan några veckor. NIPT utan avvikelser och väntar på datum för RUL.

Svar på tråden Vi som plussat från tråden letrozol, PCO