• Obalem

    BF Januari 2022 ????

    Känns helt galet att jag fick chansen att göra en tråd om att vänta barn!

    Vi väntar första barnet med bf 3 Januari 2022 :D

    Fler med bf Januari 2022 som vill byta lite ord och tankar om den kommande fantastiska resan? <3

  • Svar på tråden BF Januari 2022 ????
  • Amandannn
    Krizty88 skrev 2021-05-23 11:47:46 följande:

    Haha missade ditt svar som kom precis innan mitt. Med identiskt svar! Samma bf på oss då! :D


    Haha såg det nu!! Så kul, hoppas det går bra för oss båda, blir spännande att se när pyrena väljer att komma isåfall????
  • Ericky

    Hej på er, 

    Jag är i vecka 5 (4+3). Lite nyfiken på att höra hur det är med symtom för er andra. Jag har absolut INGA symtom. Förutom ömma bröstvårtor, men det är verkligen det enda. Känner varje dag att de där plussen känns som ett hittepå när man inte känner något alls. Är inte orolig för missfall då jag inte blött eller haft ont, bara mest konfunderad på när symtom ska komma. Nu ska man kanske inte önska för mycket för då blir man väl sängliggande om ett par veckor med illamående ;)

    Men när kom era symtom? Är det fler än jag som är symtomfria? :)

  • annaveronika84
    Krizty88 skrev 2021-05-23 16:43:30 följande:
    Okej då skulle jag gissa att du är på dag 6+2 idag och har bf 14/1. Men din klinik kan säkert hjälpa dig med hur de räknar så det blir rätt! :)
    Jag har VUL 1/6 så då kanske man får något datum. Hur går det för dig? När har du VUL? Mycket symptom? 
  • Link92
    Ericky skrev 2021-05-24 09:26:30 följande:

    Hej på er, 

    Jag är i vecka 5 (4+3). Lite nyfiken på att höra hur det är med symtom för er andra. Jag har absolut INGA symtom. Förutom ömma bröstvårtor, men det är verkligen det enda. Känner varje dag att de där plussen känns som ett hittepå när man inte känner något alls. Är inte orolig för missfall då jag inte blött eller haft ont, bara mest konfunderad på när symtom ska komma. Nu ska man kanske inte önska för mycket för då blir man väl sängliggande om ett par veckor med illamående ;)

    Men när kom era symtom? Är det fler än jag som är symtomfria? :)


    Hej!

    Hade precis som du bara ömma bröst/bröstvårtor (och stora bröst!) till v 6+0. Eller ja, vissa dagar blev jag trött fort eller var onormalt törstig och kissnödig men absolut inte alla dagar! 6+0 och 6+1 mådde jag illa mellan frukost och lunch (men lärde mig att mer mat och fika = mindre illamående!) Så njut av att ha lite symptom! Det ska jag försöka fortsätta göra, men jag vet att man lätt börjar noja..

    Idag är jag 7+0 och har lite lite mensvärk/växtvärk men det ska ju börja växa mer nu så är väl lugnt, även om det oroar mig..hade också en liten liten ljusrosa flytning imorse men försöker att inte blåsa upp det. Slemhinnorna blir ju känsliga när man är gravid. Har ett tidigt ultraljud nu på onsdag så ser fram emot att få se ett litet hjärta slå då!
  • Ericky
    Link92 skrev 2021-05-24 10:57:25 följande:
    Hej!

    Hade precis som du bara ömma bröst/bröstvårtor (och stora bröst!) till v 6+0. Eller ja, vissa dagar blev jag trött fort eller var onormalt törstig och kissnödig men absolut inte alla dagar! 6+0 och 6+1 mådde jag illa mellan frukost och lunch (men lärde mig att mer mat och fika = mindre illamående!) Så njut av att ha lite symptom! Det ska jag försöka fortsätta göra, men jag vet att man lätt börjar noja..

    Idag är jag 7+0 och har lite lite mensvärk/växtvärk men det ska ju börja växa mer nu så är väl lugnt, även om det oroar mig..hade också en liten liten ljusrosa flytning imorse men försöker att inte blåsa upp det. Slemhinnorna blir ju känsliga när man är gravid. Har ett tidigt ultraljud nu på onsdag så ser fram emot att få se ett litet hjärta slå då!
    Det är så lätt att noja ja... jag hade också yttepyttelite rosa i en flytning imorse. Men vad jag förstår så är det väldigt vanligt i och med att slemhinnorna är sköra precis som du säger. Att det är rent blod i kombination med kraftig värk som man kan reagera på :)

    Spännande med ultraljud! Är det rutin att man gör ultraljud så tidigt? Eller är det här inbokat av dig? :)
  • Link92
    Ericky skrev 2021-05-24 11:19:39 följande:

    Det är så lätt att noja ja... jag hade också yttepyttelite rosa i en flytning imorse. Men vad jag förstår så är det väldigt vanligt i och med att slemhinnorna är sköra precis som du säger. Att det är rent blod i kombination med kraftig värk som man kan reagera på :)

    Spännande med ultraljud! Är det rutin att man gör ultraljud så tidigt? Eller är det här inbokat av dig? :)


    Jamen precis! Sist fick jag ju missfall och då hade jag rejäl värk och till slut kraftig blödning så jag vet ju att jag inte är där iallafall :)

    Det är inbokat av mig på en privat klinik! Kostar 800-900 kronor, men känns värt för att få se det lilla hjärtat slå :) Vi hade tänkt ge bilden till våra mammor på mors dag, men nu berättade vi igår pga att min mormor är väldigt sjuk och har blivit inlagd på sjukhus, vill att hon ska veta innan hon går bort. Det blev rejäla tårkalas hos bägge familjer eftersom de vet att vi kämpat så länge <3

    Det ultraljud jag erbjuds av regionen är RUL och brukar vara runt v20 så är lååång väntan dit.
  • Steeph

    Hej, kanske vågar min in här?

    Pluset är starkare idag iaf. BF 31/1.

    Äl+15 och har inte lika starka test som förra gången (som slutade i ma). Men får tro och tänka att vi ändå har en chans nu även om testen inte är überstarka. 4 översta från igår och 5e från idag.

  • Ericky
    Steeph skrev 2021-05-24 12:08:26 följande:

    Hej, kanske vågar min in här?

    Pluset är starkare idag iaf. BF 31/1.

    Äl+15 och har inte lika starka test som förra gången (som slutade i ma). Men får tro och tänka att vi ändå har en chans nu även om testen inte är überstarka. 4 översta från igår och 5e från idag.


    Våga dig in! <3 Jag tycker ditt senaste test är så starkt som jag förväntar mig att man kan få :) Våga vara glad <3 har lovat mig själv att Våga vara glad efter alla månaders kamp. Man behöver liksom få känna glädje också, även om en oro alltid finns <3
  • Link92
    Steeph skrev 2021-05-24 12:08:26 följande:

    Hej, kanske vågar min in här?

    Pluset är starkare idag iaf. BF 31/1.

    Äl+15 och har inte lika starka test som förra gången (som slutade i ma). Men får tro och tänka att vi ändå har en chans nu även om testen inte är überstarka. 4 översta från igår och 5e från idag.


    Men ja! Grattis och välkommen! :)
  • blackpeach

    Hej!

    Får man vara med även om det inte är första barnet? Oskyldig
    BF 27/1. Mina två tidagre barn är födda på sommaren så detta blir ändå lite nytt för mig. Fick ett missfall i februari så hoppas denna vill stanna kvar. :)

Svar på tråden BF Januari 2022 ????