• Obalem

    BF Januari 2022 ????

    Känns helt galet att jag fick chansen att göra en tråd om att vänta barn!

    Vi väntar första barnet med bf 3 Januari 2022 :D

    Fler med bf Januari 2022 som vill byta lite ord och tankar om den kommande fantastiska resan? <3

  • Svar på tråden BF Januari 2022 ????
  • Miniflin

    Det finns en FB-grupp som heter "BF januari 2022" som går att hitta om man söker på det. Där ansöker man bara om att vara med, man behöver inte bli inbjuden :) Det går inte att se vilka som är med i gruppen om man själv inte är medlem.

  • linn898
    JosHed skrev 2021-08-20 07:01:52 följande:

    Grattis till ett bra RUL! Alltid skönt att ha det avklarat ???? Nu är det bara halva tiden kvar typ :D

    Ja fy fan vad det tar alltså? har 6 veckor kvar med min plastpjäxa (ortos) som är som gips men man kan ta av den och duscha! Sen efter det är det 2-4 veckor till med kryckor och vanliga skor innan jag får börja gå normalt och köra bil? trodde nog jag skulle blivit sjukskriven men ingen har ens nämnt detta. Har ju en 2,5 åring hemma med så mannen får just nu ta allting med sonen och allt hemjobb. Är helt omöjligt att göra något smidigt på ett ben och händerna fulla med kryckor. Kan ju inte heller köra mig själv någonstans, kan inte hämta sonen på förskolan eller ens ta en promenad. Åh jag är så deppig xD


    Tack!

    Men åh stackare!! Låter hemskt! Bm kanske kan fixa sjukskrivning om du vill ha det? Låter jobbigt för ryggen med mage och kryckor, vilken kämpe du är!
  • Mtessa

    Hej på er!

    Har följt den här tråden sedan start men inte skrivit något än då jag är helt ny på familjeliv men också för att jag hade bestämt mig för att vänta till efter RUL. Är gravid med BF 7 januari efter IVF men varit försiktigt positiv efter flera misslyckanden och mf och ma.

    Långsamt börjar det nu sjunka in att det här faktiskt verkar gå vägen! Det känns fantastiskt och på RUL fick vi veta att vi väntar en liten pojke.

    Finns fortfarande plats i någon facebook-grupp som är privat? Jag outar inte så mycket av mitt liv i sociala medier så jag har ännu inte skrivit där att vi ska ha barn.

  • Bula2021
    Link92 skrev 2021-08-20 06:18:11 följande:

    Hej!

    Skriv till mig om ni vill bli inbjudna till Facebook-gruppen :) (det har pågått en diskussion om att överskrida den tidigare bestämda 50 personer-gränsen men ingen har motsatt sig att vi bjuder in fler så gör vi det nu!)


    Jag har också skickat meddelande till dig :)
  • Bula2021
    Mtessa skrev 2021-08-20 11:21:01 följande:

    Hej på er!

    Har följt den här tråden sedan start men inte skrivit något än då jag är helt ny på familjeliv men också för att jag hade bestämt mig för att vänta till efter RUL. Är gravid med BF 7 januari efter IVF men varit försiktigt positiv efter flera misslyckanden och mf och ma.

    Långsamt börjar det nu sjunka in att det här faktiskt verkar gå vägen! Det känns fantastiskt och på RUL fick vi veta att vi väntar en liten pojke.

    Finns fortfarande plats i någon facebook-grupp som är privat? Jag outar inte så mycket av mitt liv i sociala medier så jag har ännu inte skrivit där att vi ska ha barn.


    Jag förstår din känsla exakt, både kring graviditet och sociala medier :) Vi har inte heller outat något på det sättet än. Skriv ett direktmeddelanden till Link92 ovan och be att bli inbjuden. Du trycker på namnet så kommer det upp alternativ att skicka meddelande.
  • Mtessa
    Link92 skrev 2021-08-20 06:18:11 följande:

    Hej!

    Skriv till mig om ni vill bli inbjudna till Facebook-gruppen :) (det har pågått en diskussion om att överskrida den tidigare bestämda 50 personer-gränsen men ingen har motsatt sig att vi bjuder in fler så gör vi det nu!)


    Hej! Även jag har skickat meddelande till dig
    Miniflin skrev 2021-08-20 09:26:51 följande:

    Det finns en FB-grupp som heter "BF januari 2022" som går att hitta om man söker på det. Där ansöker man bara om att vara med, man behöver inte bli inbjuden :) Det går inte att se vilka som är med i gruppen om man själv inte är medlem.


    De grupper jag får upp när jag söker har över 1000 medlemmar. Känns inte som rätt grupp för mig som är väldigt ?blyg? i sociala medier. Tack ändå!
  • JosHed
    Mtessa skrev 2021-08-20 11:21:01 följande:

    Hej på er!

    Har följt den här tråden sedan start men inte skrivit något än då jag är helt ny på familjeliv men också för att jag hade bestämt mig för att vänta till efter RUL. Är gravid med BF 7 januari efter IVF men varit försiktigt positiv efter flera misslyckanden och mf och ma.

    Långsamt börjar det nu sjunka in att det här faktiskt verkar gå vägen! Det känns fantastiskt och på RUL fick vi veta att vi väntar en liten pojke.

    Finns fortfarande plats i någon facebook-grupp som är privat? Jag outar inte så mycket av mitt liv i sociala medier så jag har ännu inte skrivit där att vi ska ha barn.


    Åh vad fint att allt såg bra ut på RUL <3 Vi väntar två pojkar med BF 8 januari och även om jag inte delar er historia så som den sätt ut så vet jag också hur oron innan känns. RUL är en sådan milstolpe (vi förlorade vår dotter efter besked på RUL förra gången) att ta sig över! Välkommen hit och välkommen till facebookgruppen sen!
  • Bula2021

    Hej allihop!

    Facebook-gruppen var inte min grej. Är inte särskilt aktiv på Facebook i vanliga fall så jag gick ur gruppen rätt snabbt.

    Lycka till allihop med era graviditeter :)

  • Tapetblomman

    Jag har bf 1/1 2022. Det är första barnet så jag tar dag för dag. Fått ett tidigare MA, orolig den här gången även om ultraljudet såg fint ut.

  • hejhejkola

    Går i väntans tider för rul?. Och min sambo hörde av en bekant att partner nu får följa med på just rul och han ringde idag och frågade om han får följa med på måndag, vilket han får!! Så kul :) längtar efter att få se vårt lilla hjärta igen!!

Svar på tråden BF Januari 2022 ????