• Anonym (,,)

    Sambo duschar inte!

    Min sambo kan gå nästan en vecka utan att duscha. Till slut tröttnade jag och införde ett duschschema varannan dag.

    Nu är det plötsligt jätteviktigt att han ska duscha just de dagarna han ska iväg på aktivitet med sina vänner? Han vill alltså duscha just den dagen, inte dagen innan.

    Kan inte låta bli att känna: varför har det aldrig varit tillräckligt viktigt att duscha för min skull? Det är ju jag som sover bredvid honom och har sex med honom. Det är alltså ok att jag ligger bredvid honom fast han inte duschat på flera dagar. Men hans vänner som han inte ens har fysisk kontakt med, de måste mötas av en helt nyduschad person?

    Antar jag bara borde vara glad att han duschar, men för mig är att inte sköta hygien lite som att skita i relationen, det är viktigt för mig helt enkelt. Jag ser själv till att vara noga och hålla mig i form etc. Har tagit upp duschningen många många ggr och duschschema är det enda som funkar.

  • Svar på tråden Sambo duschar inte!
  • Wald
    Drottningen1970 skrev 2021-05-03 08:58:33 följande:

    Att behöva införa ett duschschema för en vuxen man skulle i alla fall få min snippa att stänga sig som berlinmuren. Så fruktansvärt oattraktivt..


    Precis så.

    Jag skulle inte ha sex med min man om han inte skötte sin hygien varje dag. Givetvis förväntar han sig detsamma från mig.

    Visst kan det vara så att vi går här hemma och skrotar om vi är lediga (som nu när vi tvättar och målar huset). Men då tar vi naturligtvis en dusch sedan och möts fräscha i sängen.
    Renlighet är det bästa smycket - ordspråk från Jylland
  • Anonym (,,)

    Jag älskar min sambo och vill inte göra slut med honom. Han har många fina sidor. Jag vill bara att han duschar, som de flesta människor gör.

    Jag har sagt varannan dag för då luktar han inte illa, det är en okej nivå och en klar förbättring. Jag hade gärna sluppit vara morsa och att det bara funkade av sig självt utan schema. Ännu hellre hade jag velat att han nån gång höll sig fräsch för min skull, inte bara när han ska träffa andra.

    Men jag antar att jag bara får vara glad att han nu duschar varannan dag.

    Tack till er som fattar hur jag känner här...

  • Anonym (På män?)
    Anonym (Vad är det för fel på män?) skrev 2021-05-03 09:39:27 följande:
    Tyvärr måste man bli som en morsa eftersom de inte verkar fixa det själva. Det har visst med henne att göra, hon lever ju tillsammans med honom och de sover ihop, har sex etc

    Varför ska hon stå ut med hans dåliga lukt och få hans bakterier i sängen? Sådant här kan göra att man inte längre vill ha närhet vilket kan förstöra en relation. Och Jo, man duschar visst delvis för andras skull. Eller går du på fest eller till jobbet utan att ha duschat på flera dar?
    Generalisering. Vad har män med saken att göra? Glad
  • Anonym (På män?)
    skarp rövhatt skrev 2021-05-03 10:57:12 följande:
    vad är det för fel på dig som vill vara ihop med en äcklig och ofräsh man? var är din standard?
    sätt lite krav för 17
    Det måste ju lukta skarpt med rövhatt i sängen...Glad
  • Anonym (Vad är det för fel på män?)
    skarp rövhatt skrev 2021-05-03 10:57:12 följande:

    vad är det för fel på dig som vill vara ihop med en äcklig och ofräsh man? var är din standard?

    sätt lite krav för 17


    Om du vill att man ska ta dig och vad du skriver seriöst kanske du ska överväga ett annat användarnamn ditt troll
  • Anonym (Vad är det för fel på män?)
    Anonym (På män?) skrev 2021-05-03 11:00:53 följande:

    Generalisering. Vad har män med saken att göra? 

    //


    För att detta verkar vara ett företeelse hos främst män.
  • Anonym (Vad är det för fel på män?)
    Anonym (Vad är det för fel på män?) skrev 2021-05-03 11:08:52 följande:

    För att detta verkar vara ett företeelse hos främst män.


    EN företeelse menar jag
  • Anonym (På män?)
    Anonym (Vad är det för fel på män?) skrev 2021-05-03 11:09:49 följande:
    EN företeelse menar jag
    Har du haft män med taskig hygien eller menar du att de luktar svett på stan? Har aldrig tänkt på att det finns fler män än kvinnor som är ofrächa...

    Är själv man. De jag känner verkar tvätta sig varje dag.
  • Anonym (På män?)
    skarp rövhatt skrev 2021-05-03 11:20:57 följande:
    vad är det för fel på dig om du finner det fräscht med kissfläckar i kalsonger?
    Anonym (Vad är det för fel på män?) skrev 2021-05-03 11:07:22 följande:
    Om du vill att man ska ta dig och vad du skriver seriöst kanske du ska överväga ett annat användarnamn ditt troll

    sen när är det användarnamnet som avgör? det är väl det man skriver som är det viktiga, eller ska alla ta dig för galen jävla manshatare?  hycklare
    Ber om ursäkt om du tog det på det viset. Skulle skoja lite och det handlade ju naturligtvis om den otvättade gubben som TS beskrev. Trodde du skulle tycka det var en rolig kommentar helt enkelt...Glad

    ...slappna av lite. Alla vill ju inte vara taskiga hela tiden...Glad
  • Anonym (pppp)

    Vill bara säga att jag har en vuxen son med autism. Han gör  oftast som din man: duschar när han behöver ut och träffa folk. Han duschar oftare än din man, men han har haft perioder när han gjort precis som du skrivit, inte duschat på en vecka och det stinker både om honom och rummet, men sen ska han iväg på nåt och då luktar han jättegott efter att ha duschat. 

    Min son tycker helt enkelt att det är waste of time att duscha och göra sig fin när han ändå bara ska vara hemma. Vet inte hur många gånger vi haft den diskussionen. Att det luktar svett och blir inpyrt och äckligt, det förstår han inte. 

Svar på tråden Sambo duschar inte!