• Anonym (TS)

    Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback

    Varenda tråd på incelforumet Flashback innehåller kvinnoförakt och det är verkligen skrämmande att läsa. Här är ett litet axplock av kommentarer som jag läste i några trådar bara nu ikväll:

    " Sliddjuret får skylla sig själv som blev våldtagen"

    "Kvinnor borde omyndigförklaras och tas ifrån rösträtten"

    " Slynan får skylla sig själv att hon blev mördad"

    " Alla kvinnor är horor och förtjänar att våldtas"

    "Tur att jag inte är kvinna, som man är jag lösningsorienterad" (mild kommentar jämfört med de andra men kommentaren var till för att förminska det kvinnliga könet)

    Tror ni att det här kvinnohatet grundar sig i någon slags känsla av underlägsenhet eller otillräcklighet av de incels som skriver såhär? Ser dom kvinnor som hot och känner en konkurrens med dagens självständiga och starka kvinnor? Eller besitter dom ett lägre intellekt? Det sätt dom skriver på och vad dom skriver får mig att tro att det förhåller sig så.

    Många trådar skapas endast i syfte att förminska och trycka ner kvinnor, och det har blivit som ett drev som tyvärr lättmanipulerade incels hakar på. Även om man har yttrandefrihet är det sjukt att moderatorer på Flashback inte raderar vissa av dessa trådar som saknar diskussionsunderlag och bara innehåller rent kvinnohat, men jag antar att dessa moderatorer också är män.

  • Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback
  • Anonym (Livsval)
    Tow2Mater skrev 2021-05-16 16:09:50 följande:
    Alltså, har de aktivt valt bort kvinnor/familj, eller är de bara som vanligt tryggt folk är att de lever sina liv och händer det att de träffar någon som tycke uppstår med så händer det och de kommer formodligen ta tillvara den chansen? Till skillnad mot de som desperat jagar lika desperata på allehanda nätdejtsajter och gång efter annan blir besvikna och gräver sig själva ännu djupare ner i desperationsträsket....

    "Ett förtydligande efter påpekande av självutnämnda ordningspolis EnAnonumius 



    Några av dem har enligt egen utsago gjort sina försök men misslyckats och nu accepterar de att kvinnorna ratar dem och då träffas de hellre och tar en fika eller en bit mat än att sitta själva hemma i lägenheten och uggla. Jag får vara med fastän jag är gift."

  • Anonym (Livsval)
    Anonym (Freedom) skrev 2021-05-16 13:53:58 följande:
    Dina 7 vänner är ju klockrena exempel på vad kvinnor i allmänhet och feminister i synnerhet hatar allra mest.

    Dessa män har ju allt som kvinnor säger sig vilja ha. Men de saknar ju självfallet det kvinnor i verkligheten vill ha. De är inte "spännande", troligen inga magrutor. Statussymboler intresserar dem troligen inte. De är nog ointresserade av att mäta sig med andra män.

    Eftersom de är där de är saknar de nog också självförtroende i sällskap med kvinnor vilket gör att varje kvinna troligen flyr hals över huvud.

    Väldigt intressant fenomen faktiskt.
    Huvudet på spiken! Du har uppfattat situationen rätt.
  • Anonym (Ava)
    Anonym (Zorro) skrev 2021-05-16 11:26:33 följande:

    Jag umgås med en hel grupp incels (ca 7st). Riktiga svärmorsdrömmar som är välutbildade, bra jobb, eget boende med ordnad ekonomi, röker och snusar inte, drick väldigt måttligt och tycker om att gå på restaurang och ett par av de går gärna på opera/teater. 

    De har av olika anledningar hamnat vid sidan om. Ingen av dem skyller sin situation på någon annan än sig själva. 

    De har valt bort familjelivet och därmed också kvinnor. Tre av dem jobbar som lärare och de andra som ingenjörer inom olika områden. De är vad man brukar kalla nördar inom olika särintressen där kvinnor knappt förkommer och umgås mest med likasinnade.

    Tanken på att de skulle utöva våld mot någon annan människa är löjeväckande. De brukar snarare uttrycka sin avsky för våld i alla former. 


    Varför väljer de bort fru och barn om de vill ha fru och barn? Låter oerhört märkligt. Jag är helt övertygad om att de inte har fru och barn för att de knappt ens försökt.

    Du borde fråga fem uur många kvinnor de bjudit ut sedan de fyllde 15. Om svaret är under 100 är det dåligt. Om det är under 10 har de inte ens försökt. De har haft en plan som i det närmaste garanterat misslyckande bara för att de är för rädda för att bli nobbade.

    Jag är fullständigt övertygad om att jag har blivit nobbad (och gått ett ja) fler gånger än vad dessa män fått tillsammans. Jag har dock inte brytt mig det minsta utan bara levt vidare och tillslut blev man rätt bra på det där med att attrahera kvinnor.

    Ja, jag har fru och barn idag.
  • Anonym (Ava)
    Anonym (Freedom) skrev 2021-05-16 13:53:58 följande:

    Dina 7 vänner är ju klockrena exempel på vad kvinnor i allmänhet och feminister i synnerhet hatar allra mest.

    Dessa män har ju allt som kvinnor säger sig vilja ha. Men de saknar ju självfallet det kvinnor i verkligheten vill ha. De är inte "spännande", troligen inga magrutor. Statussymboler intresserar dem troligen inte. De är nog ointresserade av att mäta sig med andra män.

    Eftersom de är där de är saknar de nog också självförtroende i sällskap med kvinnor vilket gör att varje kvinna troligen flyr hals över huvud.

    Väldigt intressant fenomen faktiskt.


    Det enda du behöver är resurser och självförtroende. Resurser verkar de ju ha så det har enbart med självförtroendet och självkänslan att göra.

    Ingen vettig kvinna bryr sig om du har några magrutor.
  • Anonym (Livsval)
    Anonym (Ava) skrev 2021-05-16 17:38:46 följande:
    Varför väljer de bort fru och barn om de vill ha fru och barn? Låter oerhört märkligt. Jag är helt övertygad om att de inte har fru och barn för att de knappt ens försökt.

    Du borde fråga fem uur många kvinnor de bjudit ut sedan de fyllde 15. Om svaret är under 100 är det dåligt. Om det är under 10 har de inte ens försökt. De har haft en plan som i det närmaste garanterat misslyckande bara för att de är för rädda för att bli nobbade.

    Jag är fullständigt övertygad om att jag har blivit nobbad (och gått ett ja) fler gånger än vad dessa män fått tillsammans. Jag har dock inte brytt mig det minsta utan bara levt vidare och tillslut blev man rätt bra på det där med att attrahera kvinnor.

    Ja, jag har fru och barn idag.

    De verkar ha gjort lite spridda försök i 20 årsåldern och sedan gav de upp och gillade läget.

    Jag är helt kass på att ragga eftersom det inte intresserar mig. Det är oerhört irriterande när man sitter och dricker en god öl och försöker koppla av tillsammans med polaren och så kommer det fulla kvinnor och börjar prata om något helt annat. Dessutom blir de skitförbannade och kallar två gifta medelålders familjefäder bögar???

    Eller när det kommer fram en Marlboromarinerad kvinna som luktar Roms kloaker ur truten och vill pussas när man sitter med en Irish Coffee och har det trevligt.


    Och detta tjat om att dansa, suck. 
     

  • Anonym (Livsval)
    Anonym (Ava) skrev 2021-05-16 17:43:21 följande:
    Det enda du behöver är resurser och självförtroende. Resurser verkar de ju ha så det har enbart med självförtroendet och självkänslan att göra.

    Ingen vettig kvinna bryr sig om du har några magrutor.
    Undrar vad som skulle hända om män började kräva att kvinnor skall vara långa, smala och vältränade, ha humor, gott självförtroende och komma av ett vanligt samlag?
  • Anonym (Ava)
    Anonym (Livsval) skrev 2021-05-16 17:49:55 följande:

    Jag är helt kass på att ragga eftersom det inte intresserar mig. Det är oerhört irriterande när man sitter och dricker en god öl och försöker koppla av tillsammans med polaren och så kommer det fulla kvinnor och börjar prata om något helt annat. Dessutom blir de skitförbannade och kallar två gifta medelålders familjefäder bögar???


    Ha ha ha

    Ni är verkligen nördar...

    Men dessa två famlljefäder hade redan sitt på det torra så förstår deras ointresse.
  • Anonym (Ava)
    Anonym (Livsval) skrev 2021-05-16 17:54:28 följande:

    Undrar vad som skulle hända om män började kräva att kvinnor skall vara långa, smala och vältränade, ha humor, gott självförtroende och komma av ett vanligt samlag?


    Du behöver varken vara smal, vältränad eller ha humor.

    Privat och i mitt arbete träffar jag mängder med familjefäder. De är inte snygga, de är inte välteänade, de flesta är inte ens rika. Vissa av männen är t.o.m. direkt fula. Det enda de har gemensamt är att de har skaplig inkomst och ha har haft modet att gå fram och stöta på sin blivande fru. Och du kan vara fullständigt övertygad om att i 100 procent av fallen så var frun i fråga långt ifrån den förste som mannen "stötte på".

    Det är ett sådant samhälle vi lever i. Är man inte rädd för att misslyckas så komer man förr eller senare att lyckas.
  • Anonym (Bajan)
    Anonym (Ava) skrev 2021-05-16 18:01:21 följande:

    Du behöver varken vara smal, vältränad eller ha humor.

    Privat och i mitt arbete träffar jag mängder med familjefäder. De är inte snygga, de är inte välteänade, de flesta är inte ens rika. Vissa av männen är t.o.m. direkt fula. Det enda de har gemensamt är att de har skaplig inkomst och ha har haft modet att gå fram och stöta på sin blivande fru. Och du kan vara fullständigt övertygad om att i 100 procent av fallen så var frun i fråga långt ifrån den förste som mannen "stötte på".

    Det är ett sådant samhälle vi lever i. Är man inte rädd för att misslyckas så komer man förr eller senare att lyckas.


    Tror snarare den demensens nämnaren var att de var svenskar och tuggummit under skon och aldrig säger emot tjejen för då blir hon kränkt. Till och med ska man behöva bli våldtagen om man inte pallar ligga och bada acceptera detta. Och ens storlek ska bli uthängd framför alla. Kul. Som om den var till förfogande för vilken kvinna som helst. Nej usch så trött på fruntimmer
  • Anonym (Ava)
    Anonym (Bajan) skrev 2021-05-16 18:11:29 följande:

    Tror snarare den demensens nämnaren var att de var svenskar och tuggummit under skon och aldrig säger emot tjejen för då blir hon kränkt. Till och med ska man behöva bli våldtagen om man inte pallar ligga och bada acceptera detta. Och ens storlek ska bli uthängd framför alla. Kul. Som om den var till förfogande för vilken kvinna som helst. Nej usch så trött på fruntimmer


    Det där är trams. Kvinnor vill inte ha tofflar. Har många gånger fått vittna om kvinnor som lämnat sin pojkvän för att han är för snäll.

    Kvinnor vill ha en man de kan lita på i vått och torrt. Även då det blåser och som inte springer och gömmer sig om en fara visar sig. Det är grundläggande mänsklig psykologi.
Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback