• Anonym (TS)

    Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback

    Varenda tråd på incelforumet Flashback innehåller kvinnoförakt och det är verkligen skrämmande att läsa. Här är ett litet axplock av kommentarer som jag läste i några trådar bara nu ikväll:

    " Sliddjuret får skylla sig själv som blev våldtagen"

    "Kvinnor borde omyndigförklaras och tas ifrån rösträtten"

    " Slynan får skylla sig själv att hon blev mördad"

    " Alla kvinnor är horor och förtjänar att våldtas"

    "Tur att jag inte är kvinna, som man är jag lösningsorienterad" (mild kommentar jämfört med de andra men kommentaren var till för att förminska det kvinnliga könet)

    Tror ni att det här kvinnohatet grundar sig i någon slags känsla av underlägsenhet eller otillräcklighet av de incels som skriver såhär? Ser dom kvinnor som hot och känner en konkurrens med dagens självständiga och starka kvinnor? Eller besitter dom ett lägre intellekt? Det sätt dom skriver på och vad dom skriver får mig att tro att det förhåller sig så.

    Många trådar skapas endast i syfte att förminska och trycka ner kvinnor, och det har blivit som ett drev som tyvärr lättmanipulerade incels hakar på. Även om man har yttrandefrihet är det sjukt att moderatorer på Flashback inte raderar vissa av dessa trådar som saknar diskussionsunderlag och bara innehåller rent kvinnohat, men jag antar att dessa moderatorer också är män.

  • Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback
  • Anonym (Ava)
    Redpilled skrev 2021-06-22 13:00:24 följande:

    Nja, så funkar det inte alltid i verkligheten. Man är en superpartner och höjer sig medan partnern finner sig till rätta och blir ännu mera hjälpbehövande. De behöver inte alls vara psykopater, det är inte amerikansk film som vi lever i. 


    Det är precis så det fungerar i verkligheten i normalfallet. Människor ger och får. Människor får och ger. Sedan må någon ha otur och träffa ett undantag.
  • Anonym (Ava)
    Redpilled skrev 2021-06-22 13:00:24 följande:

    Nja, så funkar det inte alltid i verkligheten. Man är en superpartner och höjer sig medan partnern finner sig till rätta och blir ännu mera hjälpbehövande. De behöver inte alls vara psykopater, det är inte amerikansk film som vi lever i. 


    Läste nu att du skrev "inte alltid", vilket stämmer. Du kan bortse från ovanstående inlägg.
  • Anonym (Socialliberal klok farbror)
    Anonym (Mitt i natten) skrev 2021-06-22 12:04:21 följande:
    Är det du som förlorar i status om du lämnar? Skit i status, tänk på vad du vill med ditt liv framåt. Du blir arg när jag vill försöka vara snäll här. På forumet. Känns som att du skulle behöva en kram snälle liberal farbrorn. När man nått botten så vänder det. Prata inte bara med vänner. Öppna upp dig för din närmaste familj, syskon. Passa på nu om ni ses till midsommar. Dina vänner som ser er ihop, vad säger de om din partner som du säger utnytjar dig. Stanna, lämna?
    Jag är inte alls arg, du misstolkar, men jag nog mycket äldre. Tack för kramen. 
    De som ser oss ser nog bara en glad och harmonisk familj med barn och barnbarn, stor trädgård, många kalas och trevlig pool...

    Det skulle verka själviskt och många skulle bli upprörda om jag stack iväg. Min sambo är så nöjd så nöjd med tillvaron.
  • Anonym (Socialliberal klok farbror)
    Anonym (Ava) skrev 2021-06-22 15:59:31 följande:
    Det är precis så det fungerar i verkligheten i normalfallet. Människor ger och får. Människor får och ger. Sedan må någon ha otur och träffa ett undantag.
    Jag tror att de som har otur är väldigt många, typ 70%.
  • nihka
    Anonym (Kärringfloskler) skrev 2021-06-22 01:20:57 följande:
    Hur många förhållanden tror du skulle vara kvar om du tar bort sex ur ekvationen? 
    Hur många förhållanden tror du skulle vara kvar om du tar bort allt utom sex ur ekvationen?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Redpilled skrev 2021-06-22 08:43:18 följande:
    Ja, det är ditt eget ansvar att stanna eller lämna, men du kommer framöver att se att när du har barn, barnbarn, hus, vänner och ett helt liv som man byggt upp tillsammans då är det inte så enkelt att bara dra. När ens partner tycker att hon är för tjock, dricker för mycket rödvin och leker med sin mobil och inte ens vill kramas nån gång per år, ja då är kärleken slut. Men det är ett stort stort steg at lämna då

    När man då säger att man allt tänkt sig att leva sina sista 40 år med kärlek så får man höra alla sorters undanflykter eller som många här, man skuldbelägger den som vill ha ett vanligt fint kärleksliv. 

    Många tar upp detta med sin partner och får då höra mycket konstigt som bortförklaringar. Vi har gått till parterapi som varit märklig, man har undvikit själva kärleksaspekten utan istället pratat om allt annat.

    Lösningen kunde ju vara öppet förhållande men den som lever i celibat godtar oftast inte det, utan vill istället att partnern också ska leva utan kärlek. Inga kramar, ingen hudkontakt, inga kyssar, ingen glädje.

    Det är hemskt och det är sorgligt. 

    Involuntary Celibacy in Marriage ? Uniting Couples to Strengthen Families (wordpress.com)

    Involuntary Celibacy | Psychology Today
    Jag har aldrig påstått att det skulle vara lätt, men du får inse att du inte kan gnälla dig till en partners metamorfos.

    Acceptera att inget kommer förändras och gilla läget eller lämna.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Ava)
    Anonym (Socialliberal klok farbror) skrev 2021-06-22 17:14:09 följande:

    Jag tror att de som har otur är väldigt många, typ 70%.


    Är egentligen inte otur om man får en dålig partner. Då har man gjort ett dåligt val.

    Sedan stämmer det säkert att 70 procent anser sig mer engagerade och bättre än sin partner. Men man behöver inte vara något logiskt geni för att inse att en stor andel av de som anser sig vara bättre måste ha en syn som inte överensstämmer med verkligheten.
  • Redpilled
    nihka skrev 2021-06-22 18:31:55 följande:
    Jag har aldrig påstått att det skulle vara lätt, men du får inse att du inte kan gnälla dig till en partners metamorfos.

    Acceptera att inget kommer förändras och gilla läget eller lämna.
    Ingen tycker detta är lätt, det ä därför det diskuteras, det är det som vi erfarna kloka just inser. Bra att du instämmer.

    Det blir komiskt när du försöker just förenkla och dessutom förminska genom att kalla detta svåra samhällsproblem som skapar mycket lidande för gnäll om att förändra en partner till metamorfos, trolleri rentav?

    Det blir enfaldigt högmod att vägra leva sig in i problemställningen och göra det binärt till att gilla läget eller lämna. Ska man inte värdesätta varandra, visa omsorg och arbeta med dialog och förståelse i långa relationer. Den som just har ändrat sig från kärlek till kärlekslöshet i ett förhållande, ska den partnern inte ha ansvar för sin del i relationen? Gäller detta ensidigt utifrån dina köns-stereotyper om ful/fin sexualitet och att den ena vuxna inte har ansvar (likt den omyndighet som fanns fram till mitten av 1800-talet?
  • Anonym (Socialliberal klok farbror)
    Anonym (Ava) skrev 2021-06-22 20:49:07 följande:
    Är egentligen inte otur om man får en dålig partner. Då har man gjort ett dåligt val.

    Sedan stämmer det säkert att 70 procent anser sig mer engagerade och bättre än sin partner. Men man behöver inte vara något logiskt geni för att inse att en stor andel av de som anser sig vara bättre måste ha en syn som inte överensstämmer med verkligheten.
    Jag tror verkligen att otur finns. Det är mycket svårt, t o m för dig, att göra så klokt val att du inte träffar på en partner som inte råkar illa ut och förändras negativt om 5, 10, 15 eller 20 år beroende på vad som händer i dennes liv. Psykisk ohälsa kan inte ens av dig säkert förutses i en partner decennier i förväg. Så det där behöver du nog fundera över.

    Din syn överensstämmer inte med verkligheten, det känns lite von oben och aningslöst. Var rädd om dig och hoppas att dina partners ser det oroväckande draget, kanske en kraftig varningsklocka? Glad
  • Anonym (Mitt i natten)
    Anonym (Socialliberal klok farbror) skrev 2021-06-22 17:13:14 följande:

    Jag är inte alls arg, du misstolkar, men jag nog mycket äldre. Tack för kramen. 

    De som ser oss ser nog bara en glad och harmonisk familj med barn och barnbarn, stor trädgård, många kalas och trevlig pool...

    Det skulle verka själviskt och många skulle bli upprörda om jag stack iväg. Min sambo är så nöjd så nöjd med tillvaron.


    Du skrev innan att du pratat om dina problem med dlna vänner. Vad får du för råd från dina vänner som träffat er båda?

    Och hur vet du att hon är nöjd med dig och livet. Hon tror väl att du också är nöjd, annars kan väl inte hon gå runt och tycka allt är kanonbra. Och du är ju allt annat än nöjd.
Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback