• Anonym (Rädd)

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

  • Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • klyban

    ~30000 doser till har vaccinationstagarna vågat sig på att ta, imponerande.
    Antalet doser givna:
    2021-11-05 14 697 481
    Antalet vaccinerade personer med minst en dos:
    2021-11-05 7 263 918 85,0%
    Antalet personer som fått två:
    2021-11-05 6 932 722 81,2%


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2021-11-05 16:41:53 följande:

    Jag bryr mig inte. Jag lägger förstås inte tid längre på att förklara något för dig. 


    Nej, vad skulle du förklara hade du tänkt?
  • EpicF
    klyban skrev 2021-11-05 17:49:05 följande:

    Där pratar epic om de extremt få som får vattkoppor två ggr, vad nu det ska ändra och berätta att COVID-19 INTE är mycket mer smittsamt än vattkoppor.....Om du vet vad pandemin är, så hade du också förstått varför det inte klassas som en pandemi och dessa 100MILJONER årligen som fått vattkoppor.


    Hade du läst mitt inlägg så hade du aldrig behöver skriva irrelevant babbel tillbaka...
  • klyban
    EpicF skrev 2021-11-05 21:10:10 följande:
    Hade du läst mitt inlägg så hade du aldrig behöver skriva irrelevant babbel tillbaka...

    Det är de extremt få som inte blir immuna att få vattkoppor igen.
    Vad det ska ändra om att COVID-19 skulle vara mycket mer smittsamt än vattkoppor, så ändrar sig inget där och svaret är det samma som första gången som du skrev det.
    Vattkoppor är upp mot 10ggr mer smittsamt än vad COVID-19 är.


     


    Jag förstår dock att det är pinsamt du sagt något så galet fel som påstå att COVID-29 är mycket mer smittsamt än vattkoppor.


    EpicF skrev 2021-11-05 21:08:47 följande:
    Nej, vad skulle du förklara hade du tänkt?

    Att vattkoppor är MYCKET mer smittsamt än COVID-19 kanske?
    Alltså tvärtom än vad du påstår.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Tja)

    Jag har inte vaccinerat mig och tänker inte göra det heller. Nånsin.

  • EpicF
    klyban skrev 2021-11-05 21:15:11 följande:

    Det är de extremt få som inte blir immuna att få vattkoppor igen.

    Vad det ska ändra om att COVID-19 skulle vara mycket mer smittsamt än vattkoppor, så ändrar sig inget där och svaret är det samma som första gången som du skrev det.

    Vattkoppor är upp mot 10ggr mer smittsamt än vad COVID-19 är.

     

    Jag förstår dock att det är pinsamt du sagt något så galet fel som påstå att COVID-29 är mycket mer smittsamt än vattkoppor.

    Att vattkoppor är MYCKET mer smittsamt än COVID-19 kanske?

    Alltså tvärtom än vad du påstår.


    Varför är det så svårt för dig att faktiskt läsa inläggen INNAN du kommenterar?

    Och varför är det så svårt dig att acceptera att vaccinet är frivilligt, det finns folk som inte vill ta det och att du inte behöver ifrågasätta detta?

    Covid-29? Vad är det? Något nytt okänt? Finns inge som har hört talas om det (än), men du kanske kan berätta vad det är...

    Och den där vattkoppandemin som du igen indirekt talar om. Var är den? Varför är det ingen annan som hört talas om den?
  • Tow2Mater
    EpicF skrev 2021-11-06 00:20:06 följande:
    Varför är det så svårt för dig att faktiskt läsa inläggen INNAN du kommenterar?

    Och varför är det så svårt dig att acceptera att vaccinet är frivilligt, det finns folk som inte vill ta det och att du inte behöver ifrågasätta detta?

    Covid-29? Vad är det? Något nytt okänt? Finns inge som har hört talas om det (än), men du kanske kan berätta vad det är...

    Och den där vattkoppandemin som du igen indirekt talar om. Var är den? Varför är det ingen annan som hört talas om den?
    klyban skrev 2021-11-05 21:15:11 följande:

    Det är de extremt få som inte blir immuna att få vattkoppor igen.
    Vad det ska ändra om att COVID-19 skulle vara mycket mer smittsamt än vattkoppor, så ändrar sig inget där och svaret är det samma som första gången som du skrev det.
    Vattkoppor är upp mot 10ggr mer smittsamt än vad COVID-19 är.


    Jag förstår dock att det är pinsamt du sagt något så galet fel som påstå att COVID-29 är mycket mer smittsamt än vattkoppor.
    EpicF skrev 2021-11-05 21:08:47 följande:
    Nej, vad skulle du förklara hade du tänkt?

    Att vattkoppor är MYCKET mer smittsamt än COVID-19 kanske?
    Alltså tvärtom än vad du påstår.



    Ja nu har ni ju något nytt att vrida och vända på i 10 sidor framöver....
  • Tow2Mater

    Piller är nu på gång, äntligen.

    "Merck's molnupiravir has already been approved in the United Kingdom where health authorities on Thursday gave their green light to its use in patients at risk of developing a serious form of the illness, such as the elderly, obese people, or those suffering from diabetes.


    US and EU health authorities are also urgently reviewing the drug.'

    "Merck and Pfizer's treatments, which so far have not shown many side effects, would entail taking around 10 doses over five days."

    "They are both anti-virals that act by reducing the virus's ability to replicate, slowing down the disease. Both companies say clinical trials showed a strong reduction in the risk of hospitalisation."

    www.france24.com/en/live-news/20211106-the-era-of-anti-covid-pills-begins

  • Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2021-11-04 19:59:41 följande:
    Förmodligen, men nu har det inte blivit det eftersom det inte är lika smittsamt.

    Är vi där igen nu?

    Hur var det med R0?

    Verkar som att du har väldigt svårt för detta med sjukdomar, smittsamhet och pandemi.


    * Jag poppar popkorn *

  • Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2021-11-05 21:10:10 följande:
    Hade du läst mitt inlägg så hade du aldrig behöver skriva irrelevant babbel tillbaka...

    Du skriver så mycket skit i den här tråden och sprider så mycket felaktig info och detta med bisatsen att du jobbar som SSK på IVA.

    Det är ju helt sjukt!

    Du skriver så många skitinlägg här, men när du får en fråga svara du bara med "Orkar inte" "Har inte energi" "Har inte tid" "Du förstår ändå inte svaret"

    Så sjukt mycket skit helt enkelt!

    Länka till fakta är tydligen också ett stort problem för dig.


    All din trovärdighet försvann för väldigt många inlägg sedan. 


     

Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?