• Svar på tråden BIM JULI
  • Hallonglass91
    DrLavernius skrev 2021-06-07 22:45:23 följande:

    Hej alla! Kommer också från junitråden. Mens idag, så satsar på tredje gången gillt.

    X/7 Längtar efter dig (4e försöket, 1 MF)

    4/7 Elin11989

    4/7 DrLavernius, 27år (3e försöket, första barnet)

    5/7 Mamma8212 (2a försöket, 3 barn)

    6/7 Anonym (bebisdrömmar) (3e försöket, 1 barn, 1 ängel)

    7/7 Hallonglass91, 30 år (4e försöket första barnet, 1 MA)


    Välkommen hit!

    Var du sen idag eller har du en lite kortare cykel? Tänker bara hur du räknar eftersom du har BIM tre dagar innan mig men jag fick också mens idag :) Jag använder en app som heter Flo nu och den beräknar nästa BIM på ett ungefär, men vet inte om den är helt rätt räknat nu då jag precis haft MA och inte hunnit med så många cykler sen dess. Kanske uppdaterar mitt BIM till 6/7 faktiskt, för har haft cykel på 35 dagar, 29 dagar, 29 dagar. Hur räknar ni andra?
    Elin11989 skrev 2021-06-07 17:12:37 följande:

    Beställde denna förra veckan och idag kom den så nu kan det börjas tempa :) någon som vet vilken app som är bäst för att följa tempkurva i?


    Jag har inte någon termometer så har inga tips, men blir kul att följa dig och se vad den visar :)
  • PrettyMoon

    Hej!

    Hänger också på här istället för junitråden :)

    X/7 Längtar efter dig (4e försöket, 1 MF)

    4/7 Elin11989

    4/7 DrLavernius, 27år (3e försöket, första barnet)

    5/7 Mamma8212 (2a försöket, 3 barn)

    6/7 Anonym (bebisdrömmar) (3e försöket, 1 barn, 1 ängel)

    7/7 Hallonglass91, 30 år (4e försöket första barnet, 1 MA)

    11/7 PrettyMoon, 30 år (Andra försöket, första barnet)

  • DrLavernius
    Hallonglass91 skrev 2021-06-07 23:30:32 följande:

    Välkommen hit!

    Var du sen idag eller har du en lite kortare cykel? Tänker bara hur du räknar eftersom du har BIM tre dagar innan mig men jag fick också mens idag :) Jag använder en app som heter Flo nu och den beräknar nästa BIM på ett ungefär, men vet inte om den är helt rätt räknat nu då jag precis haft MA och inte hunnit med så många cykler sen dess. Kanske uppdaterar mitt BIM till 6/7 faktiskt, för har haft cykel på 35 dagar, 29 dagar, 29 dagar. Hur räknar ni andra?Jag har inte någon termometer så har inga tips, men blir kul att följa dig och se vad den visar :)


    Tackar tackar! Hoppas juli blir vår månad!

    Jo, precis. Min cykel varierar med någon dag hit och dit, men är oftast ungefär 26-27 dagar lång, så lite kortare än genomsnittet. Jag använder också en app, Period Tracker, och har haft den sedan flera år tillbaka för att hålla koll på mensen. Har haft kopparspiral, så min cykel har ju fortsatt som vanligt. Hur såg dina cykler ut innan MA?
  • mangelica

    Jag hoppar med här då mensen var punktlig som vanligt :). Ska nog försöka va lite mindre hypad denna månaden! Tog nog lite på både mig och sambon denna månaden nör mensen kom då vi alltid annars blivit gravida på första försöket eller helt oplanerat. Men jag är ju lite äldre nu med (29 år) så kanske har det lite betydelse. Jaja, på igen :). Och försöka att inte va lika hypad haha! Men svårt då jag trodde jag inte skulle få mer barn då min sambo tyckte att det räckte med 5, men ändrade sig och frågade om vi skulle försöka igen :)<3

    X/7 Längtar efter dig (4e försöket, 1 MF)

    4/7 Elin11989

    4/7 DrLavernius, 27år (3e försöket, första barnet)

    5/7 Mamma8212 (2a försöket, 3 barn)

    5/7 mangelica92 (2a försöket på barn nr 6)

    6/7 Anonym (bebisdrömmar) (3e försöket, 1 barn, 1 ängel)

    7/7 Hallonglass91, 30 år (4e försöket första barnet, 1 MA)

    11/7 PrettyMoon, 30 år (Andra försöket, första barnet)

  • Elin11989

    Mina cyklar är ganska exakt 31 dagar så det är enkelt att räkna, använder också en app men har märkt att min ägglossning inte inträffar exakt när appen tycker att den borde :)

  • Elin11989

    X/7 Längtar efter dig (4e försöket, 1 MF)

    4/7 Elin11989 31 år (3e försöket 3:e barnet)

    4/7 DrLavernius, 27år (3e försöket, första barnet)

    5/7 Mamma8212 (2a försöket, 3 barn)

    5/7 mangelica92 (2a försöket på barn nr 6)

    6/7 Anonym (bebisdrömmar) (3e försöket, 1 barn, 1 ängel)

    7/7 Hallonglass91, 30 år (4e försöket första barnet, 1 MA)

    11/7 PrettyMoon, 30 år (Andra försöket, första barnet)

  • Elin11989

    Den här månaden provar jag med apiforce, rosenrot och extra b vitamin förutom det vanliga vitaminerna som jag alltid äter (omega 3, folsyra, multi kvinna) Kör ni med något sånt? Jag ska som sagt också testa tempa plus digitala ÄL stickor :)

  • mamma8212
    mangelica skrev 2021-06-08 09:03:34 följande:

    Jag hoppar med här då mensen var punktlig som vanligt :). Ska nog försöka va lite mindre hypad denna månaden! Tog nog lite på både mig och sambon denna månaden nör mensen kom då vi alltid annars blivit gravida på första försöket eller helt oplanerat. Men jag är ju lite äldre nu med (29 år) så kanske har det lite betydelse. Jaja, på igen :). Och försöka att inte va lika hypad haha! Men svårt då jag trodde jag inte skulle få mer barn då min sambo tyckte att det räckte med 5, men ändrade sig och frågade om vi skulle försöka igen :)<3

    X/7 Längtar efter dig (4e försöket, 1 MF)

    4/7 Elin11989

    4/7 DrLavernius, 27år (3e försöket, första barnet)

    5/7 Mamma8212 (2a försöket, 3 barn)

    5/7 mangelica92 (2a försöket på barn nr 6)

    6/7 Anonym (bebisdrömmar) (3e försöket, 1 barn, 1 ängel)

    7/7 Hallonglass91, 30 år (4e försöket första barnet, 1 MA)

    11/7 PrettyMoon, 30 år (Andra försöket, första barnet)


    Samma här, vi blev så besvikna båda två.. har också haft väldigt lätt, och är rädd att det inte ska funka alls nu. Vi ska ligga lite längre denna perioden, vi slutade precis vid äl. Ska börja i tid och fortsätta även efter utslag på äl test denna gången :)
  • Hallonglass91
    DrLavernius skrev 2021-06-08 08:01:51 följande:

    Tackar tackar! Hoppas juli blir vår månad!

    Jo, precis. Min cykel varierar med någon dag hit och dit, men är oftast ungefär 26-27 dagar lång, så lite kortare än genomsnittet. Jag använder också en app, Period Tracker, och har haft den sedan flera år tillbaka för att hålla koll på mensen. Har haft kopparspiral, så min cykel har ju fortsatt som vanligt. Hur såg dina cykler ut innan MA?


    Du vet jag! Tack för att du delar. Skönt att du haft kopparspiral och att det då är samma cykel nu som innan. Lustigt nog hade jag också exakt 26/27 dagar faktiskt innan, men eftersom den varit 29 nu två gånger tror jag att jag ändrar min BIM till det, känns som det borde blir mest rätt för mig :)
  • Elin11989

    Samma här, både ettan och tvåan blev till på första försöket men det är 9 år sen tvåan föddes så hade räknat med att det skulle ta lite längre tid denna gång men ändå blir man lite orolig och besviken såklart

Svar på tråden BIM JULI