• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Soff
    Janni91 skrev 2021-06-20 11:58:05 följande:
    Åh, förstår det! Klart man blir hoppfull då ju! :( Men det verkar ju ändå gå åt rätt håll i alla fall! :) 

    Ja, tack för tipset, ska kika på B6! :)

    Usch, förstår känslan :( Kram <3 

    Jo, precis, det var ett hårt slag att ta :(( 


    Hoppas det. Att nååååån dag... så händer det. 


    Kram <3 

  • Soff
    Msofie skrev 2021-06-20 11:43:42 följande:

    Hej mina vänner,

    Nu har jag börjat blöda på ruvardag 13. Det är inte längre ljusa spotting utan färskt blod och mycket. Har även börjat få mensvärk. Jag vet att det finns en liten % som är gravida trots det, men jag checkar ut och vet att så inte är fallet.

    Första rundan IVF misslyckades med inte embryon i frysen. Så vi får börja på runda två i mitten av augusti när kliniken har öppnat igen. Känner mig bara tom, eller så har jag inte riktigt vågat lyfta på det locket än.

    Vi kommer försöka i sommar men kommer inte ta ÄL test, tempa eller hålla på med några vitaminer. Planerar att avfölja alla IVF konton jag har och så mycket som möjligt försöka njuta av sommaren. Jag tänker att jag inte heller kommer vara aktiv här. Jag hoppas jag ser så få av er som möjligt kvar i augusti och önskar er alla lycka till!


    Åh va tråkigt!!!! :(((( så ledsen för din skull att det inte blev något :(( <3 fan också. Och jag förstår helt, och tycker du gör helt rätt i att bara fokusera på att njuta av sommaren nu så gott du kan! <3 och ta nya tag sen. Kramar till dig!!! 
  • Soff
    apan95 skrev 2021-06-20 13:15:44 följande:
    Så längesen jag var inne här nu.. kände att jag verkligen behövde koppla bort allt en stund. Var en sån besvikelse att det inte blev någon insättning och att hela sommarn blev annorlunda. Hade verkligen planerat hela sommaren och semestern kring just att jag skulle ruva?

    Har läst i kapp mig lite gällande er alla men självklart missat en hel del.. ledsen att komma in och läsa just ditt besked :( läste även vad Soff hade skrivit häromdagen och känner igen mig så mycket..

    Tog mitt första glas alkohol på ett år häromdagen och tänker unna mig några fler nu under sommaren! Hoppas ni alla kan slappna av lite under sommar och semester oavsett om ni känner er peppade eller besvikna. Känns som att många ska försöka chilla lite och komma med nya krafter till hösten. Kul att ha något att se fram emot till hösten tillsammans.

    Och vi, MSofie, får återigen följas åt i augusti. Kram och lycka till <3

    Förstår helt att du behövde pausa här <3 måste kännas fruktansvärt att behöva vänta ytterligare, när man ställt in sig på att komma vidare nu. Känner verkligen med dig!!!! 


    Ja min mens är på ingång.. som vanligt :(( är arg, ledsen och besviken, men har ingen lust att låta det ta över nu.. så tänker försöka njuta av sommaren och återigen, fokusera på eventuell IVF till hösten. 


    Kramar till dig! 

  • apan95
    Molybden skrev 2021-06-20 13:38:54 följande:

    Stora kramar till dig med <3 hoppas verkligen att du på något sätt kan njuta av sommaren och samla krafter till augusti.


    Soff skrev 2021-06-20 15:27:45 följande:

    Förstår helt att du behövde pausa här <3 måste kännas fruktansvärt att behöva vänta ytterligare, när man ställt in sig på att komma vidare nu. Känner verkligen med dig!!!! 

    Ja min mens är på ingång.. som vanligt :(( är arg, ledsen och besviken, men har ingen lust att låta det ta över nu.. så tänker försöka njuta av sommaren och återigen, fokusera på eventuell IVF till hösten. 

    Kramar till dig! 


    Tack fina ni <3
  • Soff

    Blir så irriterad när min kropp gör såhär. Har haft så lite då och då vid mens, att det verkligen känns som att mensen ska starta, t.o.m så pass att jag tar en ipren, men så segar det sig fram så in i bängen!... och startar inte förns någon dag senare eller så. Så är det nu. Den skulle komma idag, och förut när vi skulle ta en cykeltur så tog jag med en ipren för säkerhetsskull för kände att värken började bli ganska påtaglig,  och satte dit skydd ifall att. Och så går värken över, och så håller det på så ett tag, tills det faktiskt börjar på riktigt. Kan det inte bara börja så man kan gå vidare!! >< .... känns verkligen som kroppen jävlas med en ibland alltså. 

  • MAKL
    Soff skrev 2021-06-20 20:51:02 följande:

    Blir så irriterad när min kropp gör såhär. Har haft så lite då och då vid mens, att det verkligen känns som att mensen ska starta, t.o.m så pass att jag tar en ipren, men så segar det sig fram så in i bängen!... och startar inte förns någon dag senare eller så. Så är det nu. Den skulle komma idag, och förut när vi skulle ta en cykeltur så tog jag med en ipren för säkerhetsskull för kände att värken började bli ganska påtaglig,  och satte dit skydd ifall att. Och så går värken över, och så håller det på så ett tag, tills det faktiskt börjar på riktigt. Kan det inte bara börja så man kan gå vidare!! >< .... känns verkligen som kroppen jävlas med en ibland alltså. 


    Fy så jobbigt! Vet känslan av att man känner på sig att mensen ska komma men att den segar sig fram. Inte alls kul. Då vill man bara att den börjar så man kan få börja om med ett nytt försök. Hoppas att den antingen kommer igång nu snart eller ännu hellre att den inte kommer och att det visar sig vara en graviditet ist :)
  • Janni91
    Soff skrev 2021-06-20 20:51:02 följande:

    Blir så irriterad när min kropp gör såhär. Har haft så lite då och då vid mens, att det verkligen känns som att mensen ska starta, t.o.m så pass att jag tar en ipren, men så segar det sig fram så in i bängen!... och startar inte förns någon dag senare eller så. Så är det nu. Den skulle komma idag, och förut när vi skulle ta en cykeltur så tog jag med en ipren för säkerhetsskull för kände att värken började bli ganska påtaglig,  och satte dit skydd ifall att. Och så går värken över, och så håller det på så ett tag, tills det faktiskt börjar på riktigt. Kan det inte bara börja så man kan gå vidare!! >< .... känns verkligen som kroppen jävlas med en ibland alltså. 


    Åh, jag vet exakt hur det känns! Det är tortyr att pendla mellan hopp och förtvivlan. Ska mensen komma så kan den väl komma igång direkt istället? Hoppas den inte kommer eller kommer igång snabbt <3 
  • Ericky
    Soff skrev 2021-06-20 20:51:02 följande:

    Blir så irriterad när min kropp gör såhär. Har haft så lite då och då vid mens, att det verkligen känns som att mensen ska starta, t.o.m så pass att jag tar en ipren, men så segar det sig fram så in i bängen!... och startar inte förns någon dag senare eller så. Så är det nu. Den skulle komma idag, och förut när vi skulle ta en cykeltur så tog jag med en ipren för säkerhetsskull för kände att värken började bli ganska påtaglig,  och satte dit skydd ifall att. Och så går värken över, och så håller det på så ett tag, tills det faktiskt börjar på riktigt. Kan det inte bara börja så man kan gå vidare!! >< .... känns verkligen som kroppen jävlas med en ibland alltså. 


    Åh jag håller ändå tummarna för att denna gången är annorlunda!!! <3 men jag fattar och vet hur det är... brukar den kunna diffa på typ en dag eller mer?
  • Ericky
    Msofie skrev 2021-06-20 11:43:42 följande:

    Hej mina vänner,

    Nu har jag börjat blöda på ruvardag 13. Det är inte längre ljusa spotting utan färskt blod och mycket. Har även börjat få mensvärk. Jag vet att det finns en liten % som är gravida trots det, men jag checkar ut och vet att så inte är fallet.

    Första rundan IVF misslyckades med inte embryon i frysen. Så vi får börja på runda två i mitten av augusti när kliniken har öppnat igen. Känner mig bara tom, eller så har jag inte riktigt vågat lyfta på det locket än.

    Vi kommer försöka i sommar men kommer inte ta ÄL test, tempa eller hålla på med några vitaminer. Planerar att avfölja alla IVF konton jag har och så mycket som möjligt försöka njuta av sommaren. Jag tänker att jag inte heller kommer vara aktiv här. Jag hoppas jag ser så få av er som möjligt kvar i augusti och önskar er alla lycka till!


    Fy vad tufft <3 så ledsen för din skull...

    Jag tycker det låter som en mycket bra plan att ta en timeout under sommaren och bara ha njutbart sex utan total kontroll med temp och stickor. Och istället ladda batterierna för fortsättningen för er i höst <3
  • Soff
    MAKL skrev 2021-06-20 21:07:03 följande:
    Fy så jobbigt! Vet känslan av att man känner på sig att mensen ska komma men att den segar sig fram. Inte alls kul. Då vill man bara att den börjar så man kan få börja om med ett nytt försök. Hoppas att den antingen kommer igång nu snart eller ännu hellre att den inte kommer och att det visar sig vara en graviditet ist :)
    Janni91 skrev 2021-06-20 21:23:26 följande:
    Åh, jag vet exakt hur det känns! Det är tortyr att pendla mellan hopp och förtvivlan. Ska mensen komma så kan den väl komma igång direkt istället? Hoppas den inte kommer eller kommer igång snabbt <3 
    Ericky skrev 2021-06-20 21:32:34 följande:
    Åh jag håller ändå tummarna för att denna gången är annorlunda!!! <3 men jag fattar och vet hur det är... brukar den kunna diffa på typ en dag eller mer?

    Tack för ert fina stöd <3 

    Som väntat kom mensen idag :'( så 15:e försöket ner i toaletten..


    Ericky: den kan diffa 1, max 2 dagar.


    Kram <3 

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet