• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • BoringBrick92

    Har haft lite paus från fl, men ska försöka läsa ikapp mig lite sen.

    Är på cd15 idag. Vaknade upp 5 i morse och tog tempen, 36,21.. somnar efter ett toalettbesök om till kl 7(min vanligaste temptid) och tar tempen igen, 36,68. Kan tempen blivit så pass påverkad av att jag gick upp en kortis eller kan jag ha hunnit ägglossa mellan kl 5-7?

    Kram på er!

  • Janni91
    Vickan31 skrev 2021-06-23 10:10:07 följande:
    Mirabilis89 skrev 2021-06-23 06:15:52 följande:

    Negativa test här två dagar innan BIM, så på det igen nästa månad då! :)


    Usch vad tråkigt, hade ju såklart hoppats på en massa plus den här månaden! Skönt att du kan se på nästa cykel med nya tag Mirabilis89, även om hoppet kanske inte är ute eftersom du inte passerat BIM än? :)

    Och Janni91 jag förstår verkligen besvikelsen på sin egna kropp och känner igen mig så väl! Det är så orättvist hur kroppen ska luras och jäklas när det finns en sak man vill mer än något annat i världen just nu, och det tar sån tid och medför så mycket ovisshet och oro. Hoppas att du mår bättre snart <3 

    Emmalucy skrev 2021-06-23 11:24:30 följande:
    Stor kram! Beklagar :( hatar att man aldrig kan bli av med hoppet, det skulle underlätta så mycket att inte tro, hoppas eller bryr sig men tyvärr vill vi det här så mycket att det gör ofta ont i hjärtat :( ta hand om dig!
    Mirabilis89 skrev 2021-06-23 06:15:52 följande:

    Negativa test här två dagar innan BIM, så på det igen nästa månad då! :)


    Skickar en stor kram! Just in time för att dricka och festa vid midsommar om man har lust/ork. Jag tycker att jag alltid blir så ledsen innan mens att när den väl kommer så bryr jag mig inte om själva upplevelsen, vilket är skönt. Hoppas du mår hyfsat ok!
    Tack fina ni <3 Jag mår bättre nu, tycker också det är värst precis när man inser att mensen är på gång! Jag har tagit ledigt imorgon så vi ska mysa med vårt lilla "pälsbarn" och gå på hundcafé haha. Blir även gött med ett par drinkar på midsommar :) Hoppas ni kan njuta av midsommarhelgen! :) 

  • Janni91

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

    Mizzi26, BIM 17/6, 27 år (försökt i 9 mån, 6 äl, 1 missfall, långa oregelbundna cykler) 

    ananna, BIM 21/6, 29 år (försökt i 12 månader) 

    Mirabilis89, BIM 25/6, 32 år (12 försöket, eller något?) 

    Ericky, BIM 26/6, 33 år (11:e försöket och 1:a försöket efter MF) 

    SoHo84 BIM 27/6, 37 år, 18:e försöket 

    Vickan31, BIM 1/7, 32 år (13:e försöket) 

    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - lämnar blodprov och gör VUL denna cykel 

    Stickling, bim 3/7, 33 år (12:e försöket, 2 mf, PCOS) 

    MAKL, BIM 3/7, 27 år (10:de försöket) 

    Carina82, BIM 3/7, 38 år (8e försöket) 

    Memestar, BIM 6/7, 29 år (11e försöket) 

    BoringBrick92, BIM 7/7, 28 år (8:e försöket) 

    Gulgja, BIM 7/7 (10:e försöket och 2 försöket efter stabiliserande prolaktinvärden) 

    Idoh, BIM 7/7, 35 år, 10:e försöket, genomgår fertilitetsutredning) 

    Sellcarro, BIM 8/7, 28 år (11:e försöket) 1 MA & 1 MF 

    RH93, BIM 11/7, 28 år (12:e försöket) 

    Längtartillvår, BIM 12/7, 35 år (10e försöket)

    Lisen91, BIM 13/7, 29 år (12:e försöket)

    Soff, BIM 17/7, 33 år (16:e försöket) 

    Janni91, BIM 22/7, 30 år (13:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar) 

  • Steeph

    Med en stor sorg i hjärtat så försvinner jag härifrån nu på obestämd tid. MA igen i vecka 9. Jag var i vecka 8+1 idag och fostrets hjärta slutade slå 8+0. Vet inte varför det händer då det hände exakt samma sak för 1 år sen i samma vecka. Vill inte ge upp drömmen om att bli mamma en dag, men helvete vad orättvist livet är. Lycka till alla ni andra!

  • Soff
    Steeph skrev 2021-06-23 20:29:02 följande:

    Med en stor sorg i hjärtat så försvinner jag härifrån nu på obestämd tid. MA igen i vecka 9. Jag var i vecka 8+1 idag och fostrets hjärta slutade slå 8+0. Vet inte varför det händer då det hände exakt samma sak för 1 år sen i samma vecka. Vill inte ge upp drömmen om att bli mamma en dag, men helvete vad orättvist livet är. Lycka till alla ni andra!


    Åh jag blir så ledsen när jag läser detta. Det gör riktigt ont i hjärtat, så kan bara föreställa mig hur det känns för dig. Fruktansvärt. Jag beklagar verkligen detta. Det är verkligen så fruktansvärt orättvist att det ska behöva vara såhär. Skickar en stor kram till dig <3 
  • Soff
    Janni91 skrev 2021-06-23 18:49:38 följande:
    Emmalucy skrev 2021-06-23 11:24:30 följande:
    Stor kram! Beklagar :( hatar att man aldrig kan bli av med hoppet, det skulle underlätta så mycket att inte tro, hoppas eller bryr sig men tyvärr vill vi det här så mycket att det gör ofta ont i hjärtat :( ta hand om dig!Skickar en stor kram! Just in time för att dricka och festa vid midsommar om man har lust/ork. Jag tycker att jag alltid blir så ledsen innan mens att när den väl kommer så bryr jag mig inte om själva upplevelsen, vilket är skönt. Hoppas du mår hyfsat ok!
    Tack fina ni <3 Jag mår bättre nu, tycker också det är värst precis när man inser att mensen är på gång! Jag har tagit ledigt imorgon så vi ska mysa med vårt lilla "pälsbarn" och gå på hundcafé haha. Blir även gött med ett par drinkar på midsommar :) Hoppas ni kan njuta av midsommarhelgen! :) 

    Skönt att du mår bättre <3 tycker också det är absolut värst när man inser att mensen är på g.. sen går man liksom vidare till nästa steg och bygger upp sig inför nästa försök. Det låter mysigt <3 ha det så fint du med! <3 
  • Emmalucy
    BoringBrick92 skrev 2021-06-23 16:19:19 följande:

    Har haft lite paus från fl, men ska försöka läsa ikapp mig lite sen.

    Är på cd15 idag. Vaknade upp 5 i morse och tog tempen, 36,21.. somnar efter ett toalettbesök om till kl 7(min vanligaste temptid) och tar tempen igen, 36,68. Kan tempen blivit så pass påverkad av att jag gick upp en kortis eller kan jag ha hunnit ägglossa mellan kl 5-7?

    Kram på er!


    Välkommen tillbaka! :) jag skulle lita mer på första tempen, den stiger typ 0.02C per timme du sover så skulle inte säga du har ägglossat (iaf inte tidig imorse) :)
  • Emmalucy
    Steeph skrev 2021-06-23 20:29:02 följande:

    Med en stor sorg i hjärtat så försvinner jag härifrån nu på obestämd tid. MA igen i vecka 9. Jag var i vecka 8+1 idag och fostrets hjärta slutade slå 8+0. Vet inte varför det händer då det hände exakt samma sak för 1 år sen i samma vecka. Vill inte ge upp drömmen om att bli mamma en dag, men helvete vad orättvist livet är. Lycka till alla ni andra!


    Nejjj fy fan :( beklagar, det är så löjligt orättvis, många många kramar till dig <3 finns inga ord, hoppas att du hittar styrka att fortsätta och kanske kan få hjälp med tanke på mf <3 kram!
  • Carina82
    Steeph skrev 2021-06-23 20:29:02 följande:

    Med en stor sorg i hjärtat så försvinner jag härifrån nu på obestämd tid. MA igen i vecka 9. Jag var i vecka 8+1 idag och fostrets hjärta slutade slå 8+0. Vet inte varför det händer då det hände exakt samma sak för 1 år sen i samma vecka. Vill inte ge upp drömmen om att bli mamma en dag, men helvete vad orättvist livet är. Lycka till alla ni andra!


    Åh nej! Beklagar sorgen, usch vet inte vad jag ska säga men vill bara skicka en stor kram <3
  • NatMar005
    Steeph skrev 2021-06-23 20:29:02 följande:

    Med en stor sorg i hjärtat så försvinner jag härifrån nu på obestämd tid. MA igen i vecka 9. Jag var i vecka 8+1 idag och fostrets hjärta slutade slå 8+0. Vet inte varför det händer då det hände exakt samma sak för 1 år sen i samma vecka. Vill inte ge upp drömmen om att bli mamma en dag, men helvete vad orättvist livet är. Lycka till alla ni andra!


    Har inga ord. Det gör så himla ont i mig att läsa detta och då kan jag bara föreställa mig hur du måste känna. Jag vet ju tyvärr alltför väl.

    Jag önskar och hoppas att du får tid till att läka ifrån detta och att du får samlat dina krafter på nytt. Önskar dig allt gott. <3
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet