• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Emmalucy
    Ericky skrev 2021-06-29 13:40:44 följande:

    Uppdaterar min BIM i tråden. Har nästa BIM 10 dagar innan min födelsedag och hoppas så mycket på livets present <3


    Ojoj en till.... håller verkligen tummarna att du får världens bästa present!! :)
    Vickan31 skrev 2021-06-29 16:27:14 följande:
    Ahaa, då förstår jag! :) Vattnigt sekret räknas väl som fertilt sekret egentligen, men som du säger är det nog på grund av progesteronet. Håller tummarna för att du får en LP längre än 11 dagar den här cykeln. Jag kommer nog att försöka vänta med test, men om jag inte fått mens lördag morgon kommer jag att testa då så att jag vet om jag ska dricka eller inte på min kompis födelsedagsfirande lördag kväll ;) Haha, ja det är inte lätt att hålla sig från testandet ibland, men vi kan ju hoppas att den här veckan går relativt snabbt så att det snart är BIM :) Tack och lycka till fina du <3
    Man kan tydligen få fertilsekret närsom i cykeln, bara en ökning av östrogen :) men det är säkert progesteronen... som får mig att må lite illa :/ att äta frukt är det enda som stoppar mig från illemåendet, hoppas det är bara att kroppen vänjer sig med medicinen, vill inte gör det här varje månad...! Ah du är stark att hålla dig till lördag :D hoppas det blir en trevlig överraskning och måste panik och tänka på hur du ska fira med mindre drinks ;)! <3 jag kommer börja imorgon, jag kommer inte kunna hålla mig :P bad Emma! 
  • Emmalucy
    ananna skrev 2021-06-29 20:03:42 följande:

    En uppdatering från mig- mensen kom för en tid sedan, lika jobbigt men ändå väntat på något sätt. Nu räknar jag ner till nästa ÄL och hoppas hoppas det tar sig.

    Men en fundering och kanske en dum fråga, ÄL smärta, hur känns det för er? Jag är osäker på om jag faktiskt får ÄL eller inte, men positiva utslag på LH test och fertilt sekret. Dock ganska sent i cykeln med luteal fas på 10-12 dagar.


    beklagar att mensen kom för dig :( ang. äl för mig så är det typ 30% att jag känner lite stickande känslor, 30% får jag ömma bröstvårtor? och typ 40% av tiden känner jag ingenting :/ men jag tror att jag har lite svag äl och har redan dålig med progesteron (pga det troligtvis)

    Soff skrev 2021-06-29 21:36:01 följande:

    Aaah okey! Tänkte väl!... Men återigen.. så sjukt att man till viss del ska behöva leda sin egen utredning....! 


    Förstår jag helt klart!


    <3 <3 Tack för att du bryr dig. Mitt binjuretest (DHEAS) var inom referensintervallet..så alltså "normalt". Vet inte om det är värt att ta kortisolprov då, men kanske det är... funderade ju på att ta det också, +progesteron/östrogen, via gettested.se. Blir uppgiven om alla dessa prover inte visar på något, för då känns det hopplöst på nåt sätt, att det inte blir något trots att allt ser bra ut. Men får väl se, har ju inte tagit alla tester än. Nu ska vi åka bort på Torsdag på lite obestämd tid så då känns det som att jag får avvakta nu dock... vi ska åka och hälsa på svärföräldrarna. Så får väl bli att jag testar mig om det inte blir något detta försök. 



    Asch, det är ju jobbigt att vara inom referensintervallet... man kan vara ?lite för högt/lågt? om värde men ändå inom ramen så ingen kommer att ta tag i det :/ skulle tycka att det var interessant med progesteron/östrogen men mer för din egen curiosity, det finns iaf progesteronkräm att köpa från iHerb om man inte kan få det via recept, men klart det blir mer risky att ta tag i det själv. Kram!
  • Steeph

    Tusen tack för allt erat stöd <3 Flikar bara in och säger att vi har bokat privat missfallsutredning nu och att vi bestämt oss för privat ivf i höst. Det känns som det enda rätta för oss. Vi får ingen hjälp av regionen och jag vill göra allt jag kan för att slipp gå igenom det här igen.

    Hoppas på att många får sina plus i sommar och höst och att vi istället blir en BF grupp. Största kramen till er alla, ni är fantastiska! Njut av sommar och lite semester. Ta hand om er <3

  • Emmalucy

    God morgon, liten skugga, hoppas du inte försvinner i upplåsning pga kass upplösning har... Ändå bara en 10miu test och jag är äl +10,jag har haft många kemiska graviditeter och en under tiden jag har använt progesteron, but we take the wins anyway, right?

  • Emmalucy
    Steeph skrev 2021-06-30 08:29:48 följande:

    Tusen tack för allt erat stöd <3 Flikar bara in och säger att vi har bokat privat missfallsutredning nu och att vi bestämt oss för privat ivf i höst. Det känns som det enda rätta för oss. Vi får ingen hjälp av regionen och jag vill göra allt jag kan för att slipp gå igenom det här igen.

    Hoppas på att många får sina plus i sommar och höst och att vi istället blir en BF grupp. Största kramen till er alla, ni är fantastiska! Njut av sommar och lite semester. Ta hand om er <3


    Tycker att det här låter som en super plan :) det gör ont att behöver betala för bemötandet och hjälp man räknar med att få från vanliga vården, men nu kan ni vara lite mer kräsen och bestämma lite mer tycker jag, ni betalar för en tjänst och privata kliniker lever på sitt rykte. Hoppas du har en fin sommar och kan slappna av i väntan på höst <3 och beklagar att du behövde se mitt förra inlägg just nu :( kram!
  • Mirabilis89

    Ny månad, nytt BIM! Tog mig friheten att rensa bort gamla passerade BIM-datum som vi pratade om tidigare med, men lät den som plussat vara kvar, är det så det är tänkt? 

    BIM denna månad blir dagen innan sambons födelsedag, och han fyller 40 dessutom så vilken sjujäkla 40-årspresent det hade blivit! SkrattandeMolybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

    Vickan31, BIM 1/7, 32 år (13:e försöket)

    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - lämnar blodprov och gör VUL denna cykel

    Stickling, bim 3/7, 33 år (12:e försöket, 2 mf, PCOS)

    MAKL, BIM 3/7, 27 år (10:de försöket)

    Carina82, BIM 3/7, 38 år (8e försöket)

    Memestar, BIM 6/7, 29 år (11e försöket)

    BoringBrick92, BIM 7/7, 28 år (8:e försöket)

    Gulgja, BIM 7/7 (10:e försöket och 2 försöket efter stabiliserande prolaktinvärden)

    Idoh, BIM 7/7, 35 år, 10:e försöket, genomgår fertilitetsutredning)

    Sellcarro, BIM 8/7, 28 år (11:e försöket) 1 MA & 1 MF

    RH93, BIM 8/7, 28 år (12:e försöket)

    Längtartillvår, BIM 12/7, 35 år (10e försöket)

    Lisen91, BIM 13/7, 29 år (12:e försöket)

    ananna, BIM 14/7 29 år (13:e försöket)

    Soff, BIM 17/7, 33 år (16:e försöket)

    Längtar00, BIM 19/7, 21 år (15:e försöket)

    Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF)

    Mirabilis89, BIM 21/7, 32 år (13:e försöket)

    Janni91, BIM 22/7, 30 år (13:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar)

  • RH93
    Emmalucy skrev 2021-06-30 08:35:11 följande:

    God morgon, liten skugga, hoppas du inte försvinner i upplåsning pga kass upplösning har... Ändå bara en 10miu test och jag är äl +10,jag har haft många kemiska graviditeter och en under tiden jag har använt progesteron, but we take the wins anyway, right?


    Åh så spännande :D hoppas hoppas den vill stanna!
  • NatMar005
    Emmalucy skrev 2021-06-30 08:35:11 följande:

    God morgon, liten skugga, hoppas du inte försvinner i upplåsning pga kass upplösning har... Ändå bara en 10miu test och jag är äl +10,jag har haft många kemiska graviditeter och en under tiden jag har använt progesteron, but we take the wins anyway, right?


    Men jaaaaaaaaa, it is there!!!! Äntligen. Nu håller vi tummarna för att det blir starkare och starkare och håller sig kvar efter BIM. <3
  • RH93
    Steeph skrev 2021-06-30 08:29:48 följande:

    Tusen tack för allt erat stöd <3 Flikar bara in och säger att vi har bokat privat missfallsutredning nu och att vi bestämt oss för privat ivf i höst. Det känns som det enda rätta för oss. Vi får ingen hjälp av regionen och jag vill göra allt jag kan för att slipp gå igenom det här igen.

    Hoppas på att många får sina plus i sommar och höst och att vi istället blir en BF grupp. Största kramen till er alla, ni är fantastiska! Njut av sommar och lite semester. Ta hand om er <3


    Så bedrövligt att ni inte kan få hjälp från regionen :( men det låter ju som ett väldigt klokt beslut att ta tag i det själv och få stöd. Hoppas verkligen det kommer bli bra samt att du får en fin sommar ändå <3
  • Vickan31
    ananna skrev 2021-06-29 20:03:42 följande:

    En uppdatering från mig- mensen kom för en tid sedan, lika jobbigt men ändå väntat på något sätt. Nu räknar jag ner till nästa ÄL och hoppas hoppas det tar sig.

    Men en fundering och kanske en dum fråga, ÄL smärta, hur känns det för er? Jag är osäker på om jag faktiskt får ÄL eller inte, men positiva utslag på LH test och fertilt sekret. Dock ganska sent i cykeln med luteal fas på 10-12 dagar.


    ananna: Det är absolut ingen dum fråga, eller jag ställde den ganska nyligen också och fick i alla fall ingen dumförklaring så jag tänker påstå att frågan är bra ;) Jag känner nästan aldrig av någon ÄL-smärta, men eftersom sekret och ÄL-tester visar när ÄL närmar sig så tänker jag att det räcker. Jag frågade på kliniken där vi gör utredning och hon sa att många som har ägglossning inte käner av någon smärta alls och att det är normalt, men att eftersom jag har en regelbunden cykel så har jag ÄL.
    Idoh skrev 2021-06-29 20:26:33 följande:
    Hej! Ja det känns skönt, även om jag så klart får många tankar på allt annat som kan tänkas strula, och som inte testas för på kliniken. Men ändå - hurra för kroppen!

    Ja, läkaren menade att två dagar var lite tätt inpå och han trodde att ett längre uppehåll kunde ge bättre resultat.

    Tack! :)
    Idoh: Det låter bra med ett nytt test tycker jag, för 2 dagar är ju som sagt väldigt tätt inpå. När min sambo tog sitt spermaprov sa de att han skulle avhålla sig en hel vecka innan provet, så det kan säkert bli ett ännu bättre resultat om din sambo tar ett nytt prov där det gått längre tid än sist :) 
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet