• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Längtartillvår
    Emmalucy skrev 2021-07-04 09:34:23 följande:

    Ok, I feel like I'm jinxing it by writing here, but....

    ÄL+14 / BIM + 3 idag, och fick 2-3 på Clearblue veckoindikatorn :) testerna har ökat lite varje dag, vad som nu händer efter, så är det lyckat och förbi mina kemiska graviditeter :) jag går dock ingenstans, ni är min familje här på FL, känner mig inte heller bekväm med BF trådar just nu. Kanske allt jag behövde var den progesteron jag fick denna cykel, för jag slutade med alla mina vitaminer (oops) det var en "jag orkar inte att svälja 7tabletter om dagen) månad :D kram till er alla!

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSAT

    Carina82, BIM 3/7, 38 år (8e försöket)

    Memestar, BIM 6/7, 29 år (11e försöket)

    BoringBrick92, BIM 7/7, 28 år (8:e försöket)

    Gulgja, BIM 7/7 (10:e försöket och 2 försöket efter stabiliserande prolaktinvärden)

    Idoh, BIM 7/7, 35 år, 10:e försöket, genomgår fertilitetsutredning)

    Sellcarro, BIM 8/7, 28 år (11:e försöket) 1 MA & 1 MF

    RH93, BIM 8/7, 28 år (12:e försöket)

    Längtartillvår, BIM 12/7, 35 år (10e försöket)

    Lisen91, BIM 13/7, 29 år (12:e försöket)

    ananna, BIM 14/7 29 år (13:e försöket)

    Soff, BIM 17/7, 33 år (16:e försöket)

    Längtar00, BIM 19/7, 21 år (15:e försöket)

    Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF)

    Mirabilis89, BIM 21/7, 32 år (13:e försöket)

    Janni91, BIM 22/7, 30 år (13:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar)

    Stickling, bim 28/7, 33 år (13:e försöket, 3:e med Letrozol, 2 mf, PCOS)

    MAKL, BIM 30/7, 27 år (11:e försöket)

    Vickan31, BIM 31/7, 32 år (14:e försöket)


    Heeeeelt otroligt!! Grattis grattis grattis! Så glad för din skull <3
  • ananna
    Emmalucy skrev 2021-07-04 09:34:23 följande:

    Ok, I feel like I'm jinxing it by writing here, but....

    ÄL+14 / BIM + 3 idag, och fick 2-3 på Clearblue veckoindikatorn :) testerna har ökat lite varje dag, vad som nu händer efter, så är det lyckat och förbi mina kemiska graviditeter :) jag går dock ingenstans, ni är min familje här på FL, känner mig inte heller bekväm med BF trådar just nu. Kanske allt jag behövde var den progesteron jag fick denna cykel, för jag slutade med alla mina vitaminer (oops) det var en "jag orkar inte att svälja 7tabletter om dagen) månad :D kram till er alla!

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSAT

    Carina82, BIM 3/7, 38 år (8e försöket)

    Memestar, BIM 6/7, 29 år (11e försöket)

    BoringBrick92, BIM 7/7, 28 år (8:e försöket)

    Gulgja, BIM 7/7 (10:e försöket och 2 försöket efter stabiliserande prolaktinvärden)

    Idoh, BIM 7/7, 35 år, 10:e försöket, genomgår fertilitetsutredning)

    Sellcarro, BIM 8/7, 28 år (11:e försöket) 1 MA & 1 MF

    RH93, BIM 8/7, 28 år (12:e försöket)

    Längtartillvår, BIM 12/7, 35 år (10e försöket)

    Lisen91, BIM 13/7, 29 år (12:e försöket)

    ananna, BIM 14/7 29 år (13:e försöket)

    Soff, BIM 17/7, 33 år (16:e försöket)

    Längtar00, BIM 19/7, 21 år (15:e försöket)

    Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF)

    Mirabilis89, BIM 21/7, 32 år (13:e försöket)

    Janni91, BIM 22/7, 30 år (13:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar)

    Stickling, bim 28/7, 33 år (13:e försöket, 3:e med Letrozol, 2 mf, PCOS)

    MAKL, BIM 30/7, 27 år (11:e försöket)

    Vickan31, BIM 31/7, 32 år (14:e försöket)


    Helt fantastiskt!!! Sååå glad för din skull <3
  • Carina82
    Emmalucy skrev 2021-07-04 09:34:23 följande:

    Ok, I feel like I'm jinxing it by writing here, but....

    ÄL+14 / BIM + 3 idag, och fick 2-3 på Clearblue veckoindikatorn :) testerna har ökat lite varje dag, vad som nu händer efter, så är det lyckat och förbi mina kemiska graviditeter :) jag går dock ingenstans, ni är min familje här på FL, känner mig inte heller bekväm med BF trådar just nu. Kanske allt jag behövde var den progesteron jag fick denna cykel, för jag slutade med alla mina vitaminer (oops) det var en "jag orkar inte att svälja 7tabletter om dagen) månad :D kram till er alla!


    Iii vad glad jag blir, grattis!!!! <3
  • RH93
    Emmalucy skrev 2021-07-04 09:34:23 följande:

    Ok, I feel like I'm jinxing it by writing here, but....

    ÄL+14 / BIM + 3 idag, och fick 2-3 på Clearblue veckoindikatorn :) testerna har ökat lite varje dag, vad som nu händer efter, så är det lyckat och förbi mina kemiska graviditeter :) jag går dock ingenstans, ni är min familje här på FL, känner mig inte heller bekväm med BF trådar just nu. Kanske allt jag behövde var den progesteron jag fick denna cykel, för jag slutade med alla mina vitaminer (oops) det var en "jag orkar inte att svälja 7tabletter om dagen) månad :D kram till er alla!

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSAT

    Carina82, BIM 3/7, 38 år (8e försöket)

    Memestar, BIM 6/7, 29 år (11e försöket)

    BoringBrick92, BIM 7/7, 28 år (8:e försöket)

    Gulgja, BIM 7/7 (10:e försöket och 2 försöket efter stabiliserande prolaktinvärden)

    Idoh, BIM 7/7, 35 år, 10:e försöket, genomgår fertilitetsutredning)

    Sellcarro, BIM 8/7, 28 år (11:e försöket) 1 MA & 1 MF

    RH93, BIM 8/7, 28 år (12:e försöket)

    Längtartillvår, BIM 12/7, 35 år (10e försöket)

    Lisen91, BIM 13/7, 29 år (12:e försöket)

    ananna, BIM 14/7 29 år (13:e försöket)

    Soff, BIM 17/7, 33 år (16:e försöket)

    Längtar00, BIM 19/7, 21 år (15:e försöket)

    Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF)

    Mirabilis89, BIM 21/7, 32 år (13:e försöket)

    Janni91, BIM 22/7, 30 år (13:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar)

    Stickling, bim 28/7, 33 år (13:e försöket, 3:e med Letrozol, 2 mf, PCOS)

    MAKL, BIM 30/7, 27 år (11:e försöket)

    Vickan31, BIM 31/7, 32 år (14:e försöket)


    Stort stort grattis kära du <3 hoppas innerligt att allt kommer gå bra.
  • NatMar005
    Emmalucy skrev 2021-07-04 09:28:19 följande:

    !!! Exakt det här!!! Ibland har jag undvikt min killes barn för att det gör så ont i själen att se de, och att jag kan bli sur när jag hör de lek med pappan... det är en annan sorg ON TOP OF hela sorgen med att inte bli gravid/när mensen kommer...

    Även det sättet som killen pratar med mig, jag vet att han vill bara att jag får uppleva det han har redan gått genom 2ggr, men pga min historik så säger han saker som "jag är så glad för din skull" och jag känner mig som en freaking charity case, att han gör det för min del, men han gör verkligen inte det, han bara längta för att jag ska också uppleva det jag har gått miste om i så många år, samtidigt som han vill skapa ett liv tillsammans med mig :)


    I hear you sister. <3

    Och GRATTIS!!! Gud vad roligt, blev alldeles gråtig när jag läste att du har plussat och passerat BIM. Det är helt fantastiskt!!!
  • Janni91
    Emmalucy skrev 2021-07-04 09:34:23 följande:

    Ok, I feel like I'm jinxing it by writing here, but....

    ÄL+14 / BIM + 3 idag, och fick 2-3 på Clearblue veckoindikatorn :) testerna har ökat lite varje dag, vad som nu händer efter, så är det lyckat och förbi mina kemiska graviditeter :) jag går dock ingenstans, ni är min familje här på FL, känner mig inte heller bekväm med BF trådar just nu. Kanske allt jag behövde var den progesteron jag fick denna cykel, för jag slutade med alla mina vitaminer (oops) det var en "jag orkar inte att svälja 7tabletter om dagen) månad :D kram till er alla!


    Stort grattis!! Vilken härlig nyhet!! :D <3 
  • Vickan31
    Memestar skrev 2021-07-03 03:09:57 följande:

    Hej allihopa!

    Kul att se att det finns iaf en här som fått positivt besked! Grattis!! (Glömde tagga men alla förstår nog vem jag menar

    Jag fick idag beskedet att min sambos spermaprov var normalt och det finns därför ingen förklaring till vår barnlöshet. Det var ett besked som jag tog hårdare än jag trott jag skulle.  Dels för att jag hoppades väl på att hitta något fel iaf så man kunde behandla det, men också för att nu vet jag att det verkligen är mig det är fel på. Han har ju barn sedan innan och det var ju 7 år sedan sist så tänkte kanske någonstans att kanske hans spermakvalite blivit lite sämre med åren, men nu känner jag ju bara att det inte känns som att det är menat att just han och jag ska få barn :'( Hans syfte var väl med hans ex och de har ju redan fått två barn. 

    Så mycket negativa tankar och sorg idag, känslan av att vara en värdelös människa som inte kan fortplantera sig börjar liksom ta över hela mitt väsen. Känner mig så hopplös. Nu är det 5 dagar till BIM men det finns 0 hopp hos mig. Brukar ändå känna lite hopp innan BIM såhär men det känns bara som att det är förutbestämt... Och jag hade ju denna känslan innan jag och han ens började försöka (har aldrig försökt med någon annan tidigare men heller aldrig varit gravid) så nu känns det bara som den katastrofala mardrömmen blir mer och mer verklighet för varje månad. 

    Jag börjar till och med undra om det kanske inte är värt IVF. Varför ska jag tvinga min kropp till någonting den inte är skapt för? Det gick så lätt för han och hans ex så någon mening måste det ju vara med allt. Jag kanske bara borde acceptera faktumet att jag inte förtjänar att bli mamma Jag är så rädd för att genomgå IVF och att det inte ska gå ändå.. Eller att om det går så kommer jag fortsätta jämföra mig med hans ex och vara ledsen för att dom lyckades på naturlig väg medan vi fick tvinga in en graviditet i mig :'(


    Åååh fina du, så ont det gör att läsa det här! Jag förstår verkligen att det känns så här mörkt och tungt, men tänk så här: om det var en vän till dig, eller någon av oss, som sa att vi inte förtjänar att bli föräldrar för att vi försökt så länge men det verkar krävas IVF - skulle du tycka att vi hade rätt då, i att vi inte förtjänar att bli föräldrar menar jag? Jag tror nämligen att många i den här situationen är alldeles för hårda mot sig själva, det är jag också många gånger, men du skulle förmodligen aldrig tänka några elaka saker om andra som är i samma sits och har svårt att få barn. SJÄLVKLART förtjänar du att bli mamma, precis som vi alla i den här gruppen gör, och jag måste också "tvinga" eller "hjälpa" kroppen på traven då jag inte heller varit gravid någon gång, men jag försöker att se det som att vi har tur som lever i den tid vi gör då det finns så mycket hjälp att få, och jag är så glad att t.ex. IVF finns så att vi kommer att få förverkliga våra drömmar om att bli föräldrar. För det kommer att hända, även om det känns hopplöst många dagar så kommer vi inte att ge upp <3 Er kamp och att ni försöker så hårt för den här drömmen visar ju vilken stark längtan och engagemang det finns inom dig. Jag önskar att det var lättare, det gör jag verkligen, men det kommer att vara värt allt i slutändan. Man har rätt att känna precis så här, när hopplösheten och ångesten växer, men jag hoppas att du får känna lite hopp och tro på din kropp snart också. Din sambo kan säkert inte fullt förstå den kris det faktiskt är att vara ofrivilligt barnlös och rädd för att man aldrig ska bli mamma, men VI förstår och du är verkligen inte ensam. Det kommer att lösa sig <3 Stor kram!
  • Vickan31
    Emmalucy skrev 2021-07-02 23:59:47 följande:
    Fina fina kvinnan :( blir så ledsen för din skull gumman, beklagar :( du och din värm och kärleksfull energi förtjänar något tillbaka snart!!! hoppas att du får helgen att känna allt du behöver inför nästa vecka ;( har ni semester planerat nån gång? stor kram <3
    Emmalucy skrev 2021-07-04 09:34:23 följande:

    Ok, I feel like I'm jinxing it by writing here, but....

    ÄL+14 / BIM + 3 idag, och fick 2-3 på Clearblue veckoindikatorn :) testerna har ökat lite varje dag, vad som nu händer efter, så är det lyckat och förbi mina kemiska graviditeter :) jag går dock ingenstans, ni är min familje här på FL, känner mig inte heller bekväm med BF trådar just nu. Kanske allt jag behövde var den progesteron jag fick denna cykel, för jag slutade med alla mina vitaminer (oops) det var en "jag orkar inte att svälja 7tabletter om dagen) månad :D kram till er alla!


    Ååååh men jag blir ju alldeles tårögd nu, så himla himla häftigt och fint med ditt efterlängtade plus!!! GRATTIS finaste du, det här är ju fantastiskt! Hjärta Som du säger, den här gången har det ju gått längre än med dina kemiska graviditeter så vi håller alla tummarna sååå hårt för att det ska gå hela vägen den här gången. Så glad för din skull! Skrattande

    Och tack för de fina, värmande orden, du är så omtänksam <3 Semestern närmar sig så det känns bra att ta tre veckor ledigt från mitten av juli och sen en fjärde semestervecka i slutet av augusti :) Jag tror att man mår bra av sommar och ledighet och att hitta på lite saker som kan föra tankarna någon annanstans än att bara kretsa kring barnförsöken. Hur ser din sommar ut? Stor kram! <3 

  • MsTintin

    Det var längesen jag skrev i tråden, men jag läser allt som skrivs och är så glad för alla positiva besked och mitt hjärta brister för er vars dröm ännu inte gått i uppfyllelse <3 Jag ska försöka bli bättre på att svara i tråden, det känns lite tråkigt och själviskt av mig att "bara" skriva om mig själv. Men som sagt, jag läser allt ni skriver och tycker att ni alla i tråden är så fantastiska, både mot varandra men även som orkar kämpa vidare även efter nederlag. 

    Min mens drog igång igår igen, jag är så trött på detta. Så många vänner runt omkring som är gravida eller till och med fått barn under den tid jag och min man har försökt. Jag trodde aldrig att vi skulle vara paret som hade problem med detta (men vem tror det egentligen?) och jag är så ledsen och uppgiven. Vi har ju i planen att skicka in remiss för IVF i augusti om det inte (helt magiskt) skulle ta sig nu i juli, men jag känner mig mest bara hopplös och nedbruten av allt detta. Kan inte fatta att vi i mer än 1,5 år försökt och försökt varje månad.

    Jag känner att det är något hos mig som inte stämmer, även om utredningen inte visade på några problem. Jag får spottings en/två dagar innan mensen börjar och sedan har jag väldigt lätt mens i bara två dagar. Det känns som att det kanske både handlar om progesteronbrist samt att min livmoderslemhinna är för tunn. Sen har jag ju också polycystiska äggstockar, dock inte PCO/PCOS enligt min BM. Jag antar att det bara är att invänta eventuell IVF, känns inte som att vi någonsin kommer att lyckas på egen hand.

    Förlåt för depp-inlägg men jag känner inte riktigt att jag har någon annan jag kan prata med om detta som förstår vad man går igenom. Så tacksam när man kan komma in här och känna att man ju faktiskt inte är ensammast i världen med dessa tankar, även om jag önskar att ingen av oss skulle behöva kämpa med detta.

    Uppdaterar i BIM-listan.

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSAT

    Carina82, BIM 3/7, 38 år (8e försöket)

    Memestar, BIM 6/7, 29 år (11e försöket)

    BoringBrick92, BIM 7/7, 28 år (8:e försöket)

    Gulgja, BIM 7/7 (10:e försöket och 2 försöket efter stabiliserande prolaktinvärden)

    Idoh, BIM 7/7, 35 år, 10:e försöket, genomgår fertilitetsutredning)

    Sellcarro, BIM 8/7, 28 år (11:e försöket) 1 MA & 1 MF

    RH93, BIM 8/7, 28 år (12:e försöket)

    Längtartillvår, BIM 12/7, 35 år (10e försöket)

    Lisen91, BIM 13/7, 29 år (12:e försöket)

    ananna, BIM 14/7 29 år (13:e försöket)

    Soff, BIM 17/7, 33 år (16:e försöket)

    Längtar00, BIM 19/7, 21 år (15:e försöket)

    Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF)

    Mirabilis89, BIM 21/7, 32 år (13:e försöket)

    Janni91, BIM 22/7, 30 år (13:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar)

    Stickling, bim 28/7, 33 år (13:e försöket, 3:e med Letrozol, 2 mf, PCOS)

    MAKL, BIM 30/7, 27 år (11:e försöket)

    Vickan31, BIM 31/7, 32 år (14:e försöket)

    MsTintin, BIM 2/8, 29 år (16:e försöket)

  • RH93
    MsTintin skrev 2021-07-05 10:47:16 följande:

    Det var längesen jag skrev i tråden, men jag läser allt som skrivs och är så glad för alla positiva besked och mitt hjärta brister för er vars dröm ännu inte gått i uppfyllelse <3 Jag ska försöka bli bättre på att svara i tråden, det känns lite tråkigt och själviskt av mig att "bara" skriva om mig själv. Men som sagt, jag läser allt ni skriver och tycker att ni alla i tråden är så fantastiska, både mot varandra men även som orkar kämpa vidare även efter nederlag. 

    Min mens drog igång igår igen, jag är så trött på detta. Så många vänner runt omkring som är gravida eller till och med fått barn under den tid jag och min man har försökt. Jag trodde aldrig att vi skulle vara paret som hade problem med detta (men vem tror det egentligen?) och jag är så ledsen och uppgiven. Vi har ju i planen att skicka in remiss för IVF i augusti om det inte (helt magiskt) skulle ta sig nu i juli, men jag känner mig mest bara hopplös och nedbruten av allt detta. Kan inte fatta att vi i mer än 1,5 år försökt och försökt varje månad.

    Jag känner att det är något hos mig som inte stämmer, även om utredningen inte visade på några problem. Jag får spottings en/två dagar innan mensen börjar och sedan har jag väldigt lätt mens i bara två dagar. Det känns som att det kanske både handlar om progesteronbrist samt att min livmoderslemhinna är för tunn. Sen har jag ju också polycystiska äggstockar, dock inte PCO/PCOS enligt min BM. Jag antar att det bara är att invänta eventuell IVF, känns inte som att vi någonsin kommer att lyckas på egen hand.

    Förlåt för depp-inlägg men jag känner inte riktigt att jag har någon annan jag kan prata med om detta som förstår vad man går igenom. Så tacksam när man kan komma in här och känna att man ju faktiskt inte är ensammast i världen med dessa tankar, även om jag önskar att ingen av oss skulle behöva kämpa med detta.

    Uppdaterar i BIM-listan.

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSATEmmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSATCarina82, BIM 3/7, 38 år (8e försöket)Memestar, BIM 6/7, 29 år (11e försöket)BoringBrick92, BIM 7/7, 28 år (8:e försöket)Gulgja, BIM 7/7 (10:e försöket och 2 försöket efter stabiliserande prolaktinvärden)Idoh, BIM 7/7, 35 år, 10:e försöket, genomgår fertilitetsutredning)Sellcarro, BIM 8/7, 28 år (11:e försöket) 1 MA & 1 MFRH93, BIM 8/7, 28 år (12:e försöket)Längtartillvår, BIM 12/7, 35 år (10e försöket)Lisen91, BIM 13/7, 29 år (12:e försöket)ananna, BIM 14/7 29 år (13:e försöket)Soff, BIM 17/7, 33 år (16:e försöket)Längtar00, BIM 19/7, 21 år (15:e försöket)Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF)Mirabilis89, BIM 21/7, 32 år (13:e försöket)Janni91, BIM 22/7, 30 år (13:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar)Stickling, bim 28/7, 33 år (13:e försöket, 3:e med Letrozol, 2 mf, PCOS)MAKL, BIM 30/7, 27 år (11:e försöket)Vickan31, BIM 31/7, 32 år (14:e försöket)

    MsTintin, BIM 2/8, 29 år (16:e försöket)


    Åh jag förstår dig verkligen. Vi börjar närma oss året nu och även om jag var beredd på att det kunde ta tid börjar det kännas som en avlägsen dröm att nånsin få bli mamma. Jag har väldigt likt dig med otrolig sparsam mensblödning i max 2-3 dagar, ofta bara 1,5 dag. Är också väldigt orolig för att något är fel. Men undrar när ni gjort utredning om de inte kollat dessa saker? (progesteron och slemhinnan). Vi kommer påbörja utredning i augusti om det inte går innan dess och det är typ det första jag tänker fråga om. Om de vägrar kommer jag bekosta det själv. Är det något du övervägt?

    Många kramar till dig <3
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet