Ava86 skrev 2022-11-08 15:08:00 följande:
Hej allihopa!
Jag och maken har försökt i strax över ett år nu, vilket känns som en evighet. Vi har precis gjort en utredning som inte visade några fel, men ändå verkar inte kroppen vilja samarbeta. Känner mig så otroligt ensam i hela processen (trots en väldigt stöttande make) och känner mig ännu sämre nu när jag fått reda på att en närstående precis plussat utan att ens försökt bli gravid. Jätteglad för hennes skull men det blir såklart tudelat när man själv sörjer sin egen oförmåga. Hur hanterar ni dessa stunder?
Hej och välkommen till ett jättefint gäng som peppat och stöttat mig mycket under min tid av ofrivillig barnlöshet. Jag är, precis som du och Melsson, en av dem som fortfarande kämpar och väntar på det där efterlängtade pluset och känner verkligen igen mig i det du skriver! Jag och min sambo har väl bara försökt ett halvår egentligen, men jag och mitt ex försökte i två år och då hann jag göra en fertilitetsutredning också. Skönt att er utredning inte visade något fel, men jag förstår också om det blir lite tudelade känslor och att man då blir frustrerad på sin egen kropp att man inte plussar om nu allt ändå ser bra ut. Jag vet inte om jag har några bra tips på hur man hanterar sådana besked, mer än att skriva av sig här till oss! Jag tycker att det är jätteskönt att få ventilera och skriva av mig här till kvinnor i en liknande sits, just för att det känns som att alla andra omkring en plussar på första försöket och att man inte har så många IRL att prata med som verkligen kan relatera och förstå. Så du ska veta att här kan du skriva av dig om stort som smått

Vad sa kliniken nu efter att resultaten hade kommit, vad är nästa steg och hur går ni vidare nu?