• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Värphönan
    Josefinanna skrev 2021-08-16 22:50:40 följande:

    Jag vill också gärna vara med på listan :)


    Du är så välkommen så :) bara att kopiera listen å lägga till ditt datum.
  • Meemelie

    Så spännande att vänta på trådens första plus nu när det finns en lista! För egen del så väntar jag på ÄL som bör komma någon gång inom en vecka, så från och med idag ska vi försöka orka med en gång om dagen åtminstone!

  • Värphönan

    BIM-listan

    18/8 Juli1990 (31 år, första försöket med första barnet)

    26/8 bez (31 år 1:a försöket, 1:a barnet)

    26/8 slo92 (28 år, 1a försöket, 1a barnet)

    26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet)

    26/8 Flizz (30 år, 6:e försöket, 3:dje barnet)

    28/8 Värphönan (36 år, 9:e försöket, 1 mf 1 ma, andra barnet)

    29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet)

    29/8 Willow89 (32 år, femte försöket med första barnet)

    3/9 Mangosmoothien (28 år, 1a försöket, 1a barnet)

    4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet)

    4/9 Lövsångerskan (30 år, första försöket med första barnet)

    5/9 L0uis3 (28 år, försökt i 3 år med första barnet)

    6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet)

    7/9 aann (28 år, 6:e försöket, första barnet) 

    7/9 knyttets (25 år, andra försöket, första barnet)

    11/9 beckizen (27 år, andra försöket med första barnet)

    14/9 Chilins (30 år, första försöket, första barnet)

    ?/9 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet)

    ?/? Wave mother (37 år, första försöket efter ma, första barnet

  • evelinagra1

    Lägger in mig här också :)

    BIM-listan

    18/8 Juli1990 (31 år, första försöket med första barnet)

    26/8 evelinagra1 (22 år, första barnet 4e försöket)

    26/8 bez (31 år 1:a försöket, 1:a barnet)

    26/8 slo92 (28 år, 1a försöket, 1a barnet)

    26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet)

    26/8 Flizz (30 år, 6:e försöket, 3:dje barnet)

    28/8 Värphönan (36 år, 9:e försöket, 1 mf 1 ma, andra barnet)

    29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet)

    29/8 Willow89 (32 år, femte försöket med första barnet)

    3/9 Mangosmoothien (28 år, 1a försöket, 1a barnet)

    4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet)

    4/9 Lövsångerskan (30 år, första försöket med första barnet)

    5/9 L0uis3 (28 år, försökt i 3 år med första barnet)

    6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet)

    7/9 aann (28 år, 6:e försöket, första barnet)

    7/9 knyttets (25 år, andra försöket, första barnet)

    11/9 beckizen (27 år, andra försöket med första barnet)

    14/9 Chilins (30 år, första försöket, första barnet)

    ?/9 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet)

    ?/? Wave mother (37 år, första försöket efter ma, första barnet

  • Lövsångerska1991
    Meemelie skrev 2021-08-17 15:00:07 följande:

    Så spännande att vänta på trådens första plus nu när det finns en lista! För egen del så väntar jag på ÄL som bör komma någon gång inom en vecka, så från och med idag ska vi försöka orka med en gång om dagen åtminstone!


    Ja verkligen, redan imorgon kommer första Julis BIM så det närmar sig.:) Vi kör på varannan dag som planerat, idag blev det lite stressigt. Fick göra det mellan tvättpassen i tvättstugan. Det jobbiga är att jag får lite svårt att känna lust vid stress. Hur känner ni med det?
  • Semlan3

    Fick tillbaka mensen igår, fem veckor efter avbrytande. Skönt att kroppen är back on tack men också läskigt. Kändes som att det gick fort. Får se om nästa cykel blir "normal". Tänker väl att vi har oskyddat sex och så får det bli som det blir. Vet fortfarande inte om jag känner mig redo.

  • Kiwikiwi
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-17 19:45:17 följande:

    Ja verkligen, redan imorgon kommer första Julis BIM så det närmar sig.:) Vi kör på varannan dag som planerat, idag blev det lite stressigt. Fick göra det mellan tvättpassen i tvättstugan. Det jobbiga är att jag får lite svårt att känna lust vid stress. Hur känner ni med det?


    Jag är glad att jag kan jobba hemifrån vissa dagar annars hade tiden känts knapp, vi har haft sex varannan dag (2 gånger hittills haha) har förväntad äl i helgen. Har lite ont nere vid typ bäckenet/nedre delen av magen men kanske inbillar mig att de är så en ägglossning känns. Funderar på att börja ligga varje dag from ikväll. Känner mig lite tjatig på sambon även om han gärna ligger så blir de ändå jag som får säga "ska vi ligga då och då?", sitter nu och funderar på om jag ska fråga om han är sugen ikväll..vet att man inte behöver ligga varje dag dock. Tog andra dosen vaccin igår och vi båda är lite smått hängiga också, jag är bara rädd att missa ägglossningen :(
  • Lövsångerska1991
    Semlan3 skrev 2021-08-17 19:59:25 följande:

    Fick tillbaka mensen igår, fem veckor efter avbrytande. Skönt att kroppen är back on tack men också läskigt. Kändes som att det gick fort. Får se om nästa cykel blir "normal". Tänker väl att vi har oskyddat sex och så får det bli som det blir. Vet fortfarande inte om jag känner mig redo.


    Skönt att det är tillbaks som vanligt nu, men förstår att allt måste kännas omtumlande. Låter klokt att ta det lite lugnt, lyssna in vad du känner. <3
  • Lövsångerska1991
    Kiwikiwi skrev 2021-08-17 20:30:17 följande:

    Jag är glad att jag kan jobba hemifrån vissa dagar annars hade tiden känts knapp, vi har haft sex varannan dag (2 gånger hittills haha) har förväntad äl i helgen. Har lite ont nere vid typ bäckenet/nedre delen av magen men kanske inbillar mig att de är så en ägglossning känns. Funderar på att börja ligga varje dag from ikväll. Känner mig lite tjatig på sambon även om han gärna ligger så blir de ändå jag som får säga "ska vi ligga då och då?", sitter nu och funderar på om jag ska fråga om han är sugen ikväll..vet att man inte behöver ligga varje dag dock. Tog andra dosen vaccin igår och vi båda är lite smått hängiga också, jag är bara rädd att missa ägglossningen :(


    Jag får ont vid ägglossning (typ att det hugger lite ibland), tror smärtan sitter i äggstockarna, och även lite ömma bröst. Hur går det med ägglossningstesterna? Tänker att det är svårt att missa ägglossningen om ni dels har sex varannan dag och sedan när du väl får den fasta glada smileyn på testet, då vet du att det är ägglossning, eller att den börjar väldigt snart. Jag tänker att när jag får den symbolen går vi den varannan dag till varje dag, fast blir ju bara två dagar på raken typ, för den symbolen visas 42 timmar.

    Tänk på att spermierna överlever åtminstone två dagar, troligtvis tre-fem.
  • hurtänktedunu

    Börjar bli något otålig på att börja försöka nu. Har inte myst med min man på en evighet känns det som. Nu vill jag bara sluta blöda så man kan försöka hitta ägglossningen. Är lite kluven till om jag ska använda ägglossningstest, har ju alltid känt den så tydligt. Men vet ju inte nu. Någon som har erfarenhet av dessa test? Jag har aldrig testat

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?