• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Lövsångerska1991
    Jenek18 skrev 2021-08-20 10:14:41 följande:

    Tycker det låter som ni har gjort ett mycket bra försök! Håller tummarna! Men en bra idé är att fortsätta ha sex. Jag fick positiva ÄL-test på tis vid lunch och de fortsatte vara positiva till onsdag kväll sen tog mina test slut.. vi hade sex i onsdags så jag tänkte att det borde vara bra timing. Men nu har jag inte fått någon temperaturhöjning och funderar på om min kropp försöker ägglossa men inte tycker att jag är redo. Blev nämligen förkyld mitt i allt detta. Lh-höjning är ju ingen garanti för ägglossning. Får blir mer sex idag är ju ändå fredag!


    Ja, vi ska ha sex så mycket som möjligt nu under helgen. :) Tänker att jag tar ett av mina billiga test sen på söndag och ser om lh har försvunnit, för då borde ägglossningen vara över och vi kan pausa liggandet lite. Vet inte hur det fungerar med just temperaturmätning. Tror att äl-tester är bra för mig, tycker de känns smidiga.
  • Lövsångerska1991
    LJM91 skrev 2021-08-20 12:56:42 följande:

    Ansluter mig till tråden, jag och sambon försöker skaffa barn och jag slutade med preventivmedel i juli, hade senaste mens den 7e juli. Har haft molvärk, ömma bröst och trötthet i någon vecka nu, så ska göra första testet snart. Fick en liten blödning i morse så tror tyvärr att mensen är på G, men har aldrig haft molvärk och ömma bröst så pass länge innan mens tidigare. Hoppas såklart på ett plus och att blödningen har någon annan orsak.


    Vad roligt att du hänger på! :) det kan ju vara en nidblödning. Håller tummarna iaf!
  • chouette
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-20 15:43:09 följande:
    Välkommen! :) Håller tummarna! Skriv gärna in dig i BIM-listan. :)
    Ah, finns det en BIM-lista i denna tråd? Missat den i så fall Glad
  • Junii91

    Hej! Jag hakar på tråden. Är ny här på familjeliv men har läst en del i forumen tidigare. Jag och sambon planerar att bli gravida i höst. För 2 år sen försökte vi bli gravid och blev det på första försöket. Tyvärr tidigt mf. Har sen dess inte aktivt försökt av olika anledningar men nu vill vi försöka igen och jag hoppas det går vägen för oss och för alla er andra. Håller tummarna!

    Jag kör med NC sen flera år tillbaka och denna månad CB advanced.

  • LJM91
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-20 15:51:01 följande:

    Vad roligt att du hänger på! :) det kan ju vara en nidblödning. Håller tummarna iaf!


    Tack snälla! Hoppas också på nidblödning eller genombrottsblödning, har nästan googlat sönder telefonen känns det som haha.. Tänk att man kan bli så taggad och hoppfull redan första månaden av försök!
  • Kiwikiwi
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-20 15:36:07 följande:

    Mina äl-tester :)


    Ja jag har några rfsu liggandes så kanske tar ett idag (behöver fundera på när jag kissade sist bara haha) tog ett på kvällen efter glad gubbe men de var inte lika starkt som kontrollstrecket, har dock läst att de inte alltid blir så starkt för alla.

    Kul att din ägglossning verkar vara på g! :) våra senaste ligg har varit lite "påtvingade" och inte så romantiska haha men går ju att njuta av dom ändå :D
  • toughshit
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-20 15:41:52 följande:

    Ja jag tror det, eller de är nästan lika starka. Känner att det är bra att få till sex ikväll :) Är faktiskt inte säker på hur man vet när ägget släpper. Sen läste jag att det inte är någon 100 garanti att man verkligen har ägglossning :/ men frågan är om man kan veta det alls utan undersökning eller bekräftad graviditet.


    Nä, man kan nog aldrig veta säkert, som du säger (:

    Vill så gärna skriva in mig i listan, men vet inte ens när jag har BIM.. Har inte fått första mensen efter mitt pillerstopp ännu :'D Känns inte så värt att ens börja försöka när man inte ens vet om man har ägglossning...
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Lövsångerska1991
    toughshit skrev 2021-08-20 19:20:14 följande:

    Nä, man kan nog aldrig veta säkert, som du säger (:

    Vill så gärna skriva in mig i listan, men vet inte ens när jag har BIM.. Har inte fått första mensen efter mitt pillerstopp ännu :'D Känns inte så värt att ens börja försöka när man inte ens vet om man har ägglossning...


    Du kan skriva BIM hösten 2021 kanske :) att det blir någon gång i höst. Eller bara användarnamn och ålder och sen BIM *** eller något sånt. Tror ägglossningen kommer igång snart :)
  • toughshit

    BIM-listan

    18/8 Juli1990 (31 år, första försöket med första barnet)

    26/8 evelinagra1 (22 år, första barnet 4e försöket)

    26/8 bez (31 år 1:a försöket, 1:a barnet)

    26/8 slo92 (28 år, 1a försöket, 1a barnet)

    26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet)

    26/8 Flizz (30 år, 6:e försöket, 3:dje barnet)

    28/8 Värphönan (36 år, 9:e försöket, 1 mf 1 ma, andra barnet)

    29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet)

    29/8 Willow89 (32 år, femte försöket med första barnet)

    3/9 Mangosmoothien (28 år, 1a försöket, 1a barnet)

    4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet)

    4/9 Lövsångerskan (30 år, första försöket med första barnet)

    5/9 L0uis3 (28 år, försökt i 3 år med första barnet)

    6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet)

    7/9 aann (28 år, 6:e försöket, första barnet)

    7/9 knyttets (25 år, andra försöket, första barnet)

    11/9 beckizen (27 år, andra försöket med första barnet)

    14/9 Chilins (30 år, första försöket, första barnet)

    ?/9 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet)

    ?/? Wave mother (37 år, första försöket efter ma, första barnet

    ??/?? toughshit (28 år, första försöket, andra barnet)


    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?