• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • hurtänktedunu
    Wave Mother skrev 2021-08-26 19:40:36 följande:

    Det kan väl inte skada att testa. Däremot hade jag tokpositivt på äl-tester i flera dagar när jag testade så pass kort efter missfallet pga kvarvarande hcg, så det kanske inte säger så mycket. Men om du känner dig som du har äl så är det säkert det! 


    Det har du rätt i. Har jag inte tänkt på. Lika bra att låta bli då. Njae alltså jag är inte säker men det här känns ju inte som att det har med missfallet att göra vilket jag först trodde för smärtan efter det och blödningarna var ju borta men så kom det här nu. Kanske ska försöka få till det ikväll även om vi lyckades igår.
  • hurtänktedunu
    Värphönan skrev 2021-08-26 19:56:35 följande:

    Jag hade äl drygt två veckor efter mitt mf startade så det är absolut inte omöjligt :) flytningar och att jag kan ?bygga broar? med sekretet är det som är typiskt för mig, och finnar.


    Ja jag kunde bygga bro i morse helt klart. Och sen smärtan då. Vet att jag har haft så att när jag sätter mig ner och allt liksom trycks uppåt så har jag vart öm tidigare när jag fått äl. Lite så nu också. Får sexa till det ikväll så får vi se. Känns bara som att det bara är i min fantasi som jag skulle bli gravid direkt igen men man vet ju aldrig. Däremot känns det inte helt illa om man skulle få mens sen heller. Rensa ur systemet liksom. Men vi får väl vänta och se. Ska ta ett gravtest i morgon och se så det visar negativt. 2 veckor sen mf så kan ju vara bra att göra.
  • Lövsångerska1991
    Värphönan skrev 2021-08-26 10:47:07 följande:

    Kan bero på hur tester är tillverkat, nån i en grupp berättade att hon testade med vatten och fick svagt streck så då lös teststrecket upp svagt så fort det blev fuktigt. Sen kan det dyka upp streck när tester torkat av nån anledning. Jag vågar ex inte använda cb tidiga test efter jag fått väldigt tydligt streck med dom utan att det va något :/

    Vissa märken av tester verkar mer benägna att ge streck oavsett resultat. Ex cb tidiga test och rfsu :/ restlagrets blå stickor har jag använt hur många som helst av och aldrig ens skymtat något om jag inte varit gravid.


    Okej. Är just clearblues tidiga som jag beställt, lite dumt. Men då är jag lite beredd på det. Är testet väldigt svagt kan det vara ett spökstreck.
  • Värphönan
    hurtänktedunu skrev 2021-08-26 20:37:31 följande:

    Ja jag kunde bygga bro i morse helt klart. Och sen smärtan då. Vet att jag har haft så att när jag sätter mig ner och allt liksom trycks uppåt så har jag vart öm tidigare när jag fått äl. Lite så nu också. Får sexa till det ikväll så får vi se. Känns bara som att det bara är i min fantasi som jag skulle bli gravid direkt igen men man vet ju aldrig. Däremot känns det inte helt illa om man skulle få mens sen heller. Rensa ur systemet liksom. Men vi får väl vänta och se. Ska ta ett gravtest i morgon och se så det visar negativt. 2 veckor sen mf så kan ju vara bra att göra.


    Jag blev gravid direkt efter utan mens emellan så det kan gå, men man ska kanske inte bli besviken om det inte blir så heller. Jag fick negativt på gravtest veckan efter mitt mf startade och positivt på äl-test 14 dagar efter. Lycka till! <3
  • Semlan3

    Känns som att tiden går fort men menscykeln går långsammare än långsammast. Enligt kalendern ska jag ha äl på måndag. Testar med cb digitalt ältest varje morgon. Känns som att jag har noll koll på cykeln eftersom min senaste riktiga mens var i februari innan jag blev gravid. Har blivit att vi legat ca varannan till var tredje dag. Förra gången jag blev gravid låg vi bara en gång, dagen efter mina smärtor i äggstocken. Vet inte om man ska våga chansa på att köra likadant nu eller om man ska försöka ligga varannan dag för att inte missa.

  • Lövsångerska1991

    God morgon!

    Vill börja med att säga att jag känner att jag skrev ett dumt inlägg tidigare som kan ha framstått som okänsligt, eller mest barnsligt. Ber om ursäkt för det, särskilt om någon blev illa till mods. Ibland hoppar det liksom grodor ur mig.

    Sen undrar jag vad ni har för erfarenheter av tetslagrets testa tidigt stickor? De ska kunna visa positivt väldigt tidigt har jag hört. Beställde ett 10-pack av dem.

  • Juli1990
    Semlan3 skrev 2021-08-27 06:27:55 följande:

    Känns som att tiden går fort men menscykeln går långsammare än långsammast. Enligt kalendern ska jag ha äl på måndag. Testar med cb digitalt ältest varje morgon. Känns som att jag har noll koll på cykeln eftersom min senaste riktiga mens var i februari innan jag blev gravid. Har blivit att vi legat ca varannan till var tredje dag. Förra gången jag blev gravid låg vi bara en gång, dagen efter mina smärtor i äggstocken. Vet inte om man ska våga chansa på att köra likadant nu eller om man ska försöka ligga varannan dag för att inte missa.


    Håller helt med dig, såå segt! Enligt NC ska jag ha ÄL på torsdag nästa vecka och började testa med NC Advanced äl-test (de blåa) igår.. såklart toknegativa, börjar bli orolig att mina ÄL-test ALLTID visar negativt :(. Har testat med stickor också i några dagar med förmiddagsurinet, då är det ändå ganska starka streck, men oförändrade så antar att ingen stegring sker än och att det inte är ägglossning i sikte än. Vi kommer förmodligen köra att börja ligga varje dag från och med imorgon om vi har möjlighet, och eventuellt två gånger per dag när NC säger att jag har högst fertilitet, men vi får se om det går att få till.. så jobbigt detta är haha. 
  • Bez

    Så kom mensen precis som den skulle på BIM så trist även fast man va inställd på att den va på väg.. Uppdaterar BIM-listan för nästa månads försök

    BIM-lista

    26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet)

    26/8 Flizz (30 år, 6:e försöket, 3:dje barnet)

    28/8 Värphönan (36 år, 9:e försöket, 1 mf 1 ma, andra barnet) PLUSSAT

    29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

    29/8 Willow89 (32 år, femte försöket med första barnet)

    1/9 Jenek18 (30 år, första försöket med första barnet)

    3/9 Mangosmoothien (28 år, 1a försöket, 1a barnet)

    4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet)

    4/9 Lövsångerskan (30 år, första försöket med första barnet)

    5/9 L0uis3 (28 år, försökt i 3 år med första barnet)

    6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet)

    7/9 aann (28 år, 6:e försöket, första barnet)

    7/9 knyttets (25 år, andra försöket, första barnet)

    31/8 chouette (32 år, första försöket, andra barnet)

    9/9 Junii91 (30 år, andra försöket, första barnet)

    11/9 beckizen (27 år, andra försöket med första barnet)

    14/9 Chilins (30 år, första försöket, första barnet)

    16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet)

    16/9 Dalarna 91 (30 år, tredje försöket med första barnet)

    ?/9 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet)

    19/9 slo92 (28 år, 2a försöket, 1a barnet)

    20/9 evelinagra1 22 år ( 5e riktiga försöket, första barnet)

    23/9 bez (31 år 2:a försöket, 1:a barnet)

    7/10 LJM91 (30 år, andra försöket, första barnet)

    ?/? Wave mother (37 år, första försöket efter ma, första barnet

    ??/?? toughshit (28 år, första försöket, andra barnet)

    ?/? Essie0 (30 år, första försöket, första barnet)

  • chouette
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-26 16:11:14 följande:
    Jag känner mig också lite säker på att det inte blir något för mig med nu. Men jag vet inte vad för känsla jag skulle ha om det vore positivt heller. Har lite pms liknande symtom, ibland tänker jag att de är lite annorlunda än vanligt, men inget direkt tydligt isf. Min kompis sa att hon tyckte hennes gravidsymtom var som hennes pms symtom. Känner mig lite deppig faktiskt, som att jag inte förtjänar att bli med barn. Urlöjligt för har inte ens gjort första testet och många har försökt jättelänge. Tror det är för att jag varit hemma sjuk hela veckan. Tiden går extra långsamt och varit ensam mycket. Jag är väldigt glad för er skull, ni som har plussat :) <3
    Känner mig också lite modfälld och än så länge bara första försöket med syskon. Fick ju någon slags spökstreck i onsdags vilket fick upp hoppet väldigt mycket, men nu har det bara varit blankt. Testade imorse och kunde inte se någonting. Känner dessutom lite menskänsla så min magkänsla om att det hade gått vägen börjar ruckas nu :( Är dock bara ÄL+10 än så länge så kan fortfarande vara någonting. Men det är okej att ha känslor och känna sig besviken även om andra har kämpat längre eller har det tufft. Alla har rätt till sina egna känslor.
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?