• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • BounceBambi

    Kul att höra lite mer om alla :)

    Jag är 28 år och min sambo är 29, vi har varit tillsammans drygt ett år och bott ihop nästan lika länge. Vi bor i Skåne och har köpt hus som vi flyttar till i februari. Ingen av oss har barn sen tidigare, inga syskonbarn men några vänner med barn.

  • hurtänktedunu

    Nu får vi se om detta går vägen. Kört typ varje dag sedan onsdags så när som på en dag. Har haft molvärk sedan onsdagen typ men idag en ordentlig värk i höger äggledare. Igår sa mannen också att han märkte att det var ägglossning på gång för han märkte skillnad på flytningarna. Vem kunde tro att en man kunde vara så uppmärksam. Haha. Ja så nu får vi se om det ger något om ca 2 veckor. Så spännande. Har en vän som jag hoppas blir gravid snart också. Skulle vara så kul att vara rätt så nära varandra i alla fall.

  • Lövsångerska1991
    hurtänktedunu skrev 2021-08-29 12:31:12 följande:

    Nu får vi se om detta går vägen. Kört typ varje dag sedan onsdags så när som på en dag. Har haft molvärk sedan onsdagen typ men idag en ordentlig värk i höger äggledare. Igår sa mannen också att han märkte att det var ägglossning på gång för han märkte skillnad på flytningarna. Vem kunde tro att en man kunde vara så uppmärksam. Haha. Ja så nu får vi se om det ger något om ca 2 veckor. Så spännande. Har en vän som jag hoppas blir gravid snart också. Skulle vara så kul att vara rätt så nära varandra i alla fall.


    Håller båda tummar och tår för er :) och eloge till din sambo! Min hade nog inte kunnat märka något sånt. Jag ska ta ett tidigt gravtest imorgon igen, det är egentligen först då man ska ta dem för då är det 5 dagar före förväntas mens. Testet tas ju med första morgonens urin. Det jobbiga blir om jag sover oroligt, för då vaknar jag kissnödig varje timme. Tror jag kanske kommer göra det för är lite stressad över att börja jobba igen imorgon då jag missat mycket genom att vara hemma sjuk. Får hoppas att jag har någon sömnperiod på minst tre timmar iaf, kanske får ta testet mitt i natten. :D
  • chouette

    Så förvirrad? CB digital visar negativt. Både med veckoindinator och den med bara plus och minus. Men nu fick jag ett streck på RFSU:s test som är starkare än något jag fått när jag testat innan. Ser ni?

  • hurtänktedunu
    chouette skrev 2021-08-29 17:22:25 följande:

    Så förvirrad? CB digital visar negativt. Både med veckoindinator och den med bara plus och minus. Men nu fick jag ett streck på RFSU:s test som är starkare än något jag fått när jag testat innan. Ser ni?


    Avvakta lite. Jag väntade till bim innan jag tog digitalt men hade samma stickor och det där skulle jag säga är positivt
  • hurtänktedunu
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-29 16:06:17 följande:

    Håller båda tummar och tår för er :) och eloge till din sambo! Min hade nog inte kunnat märka något sånt. Jag ska ta ett tidigt gravtest imorgon igen, det är egentligen först då man ska ta dem för då är det 5 dagar före förväntas mens. Testet tas ju med första morgonens urin. Det jobbiga blir om jag sover oroligt, för då vaknar jag kissnödig varje timme. Tror jag kanske kommer göra det för är lite stressad över att börja jobba igen imorgon då jag missat mycket genom att vara hemma sjuk. Får hoppas att jag har någon sömnperiod på minst tre timmar iaf, kanske får ta testet mitt i natten. :D


    Ja jag hoppas verkligen men man ska väl inte förvänta sig för mycket med risk att bli besviken. Men jag håller tummarna.

    Haha ja skoja inte. Blev rätt paff när han sa det. Tur han inte har prestationsångest i alla fall för jag lär ju inte kunna dölja det. Så spännande. Hoppas på plus. Jag fick supersvagt 7 dagar innan men knappt märkbart men på dag 5 var det så att normala människor skulle kunna se hahaha. Så håller tummarna att du får ett plus I morgon. Ja gud det där kan vara riktigt svårt. Hoppas du får en god natts sömn så du inte behöver fundera när du ska ta det.
  • chouette
    hurtänktedunu skrev 2021-08-29 17:38:18 följande:

    Avvakta lite. Jag väntade till bim innan jag tog digitalt men hade samma stickor och det där skulle jag säga är positivt


    Med första barnet var det såhär svagt först och det var ju positivt då :O Men då fick jag också plus när jag testade digitalt med veckoindikator kort efter. Får hålla mig och testa digitalt om någon dag.
  • toughshit
    hurtänktedunu skrev 2021-08-29 12:31:12 följande:

    Nu får vi se om detta går vägen. Kört typ varje dag sedan onsdags så när som på en dag. Har haft molvärk sedan onsdagen typ men idag en ordentlig värk i höger äggledare. Igår sa mannen också att han märkte att det var ägglossning på gång för han märkte skillnad på flytningarna. Vem kunde tro att en man kunde vara så uppmärksam. Haha. Ja så nu får vi se om det ger något om ca 2 veckor. Så spännande. Har en vän som jag hoppas blir gravid snart också. Skulle vara så kul att vara rätt så nära varandra i alla fall.


    Ibland är de uppmärksamma på saker som man inte tror de har koll på tycker jag :'D

    Håller tummarna för er!

    Jag fick precis en fast smiley på ÄL-testet!

    Min karl är förkyld dock och inte helt 100 i kropp och knopp, men jag hoppas att han orkar få till det i kväll också.. Vi har haft sex flera dagar i rad nu, sedan jag fick blinkande smiley i fredags så hoppas att det räcker annars... Vad elak man känner sig när man har såna "krav" på honom när han är sjuk, hehe...
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?