• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Wave Mother
    Semlan3 skrev 2021-08-30 21:10:27 följande:
    Då är det nog på gång. Kändes som att jag inte skulle få glad gubbe innan stickorna var slut. Har en kvar som jag ska testa imorgon bitti. Är på cd 15. Skulle ha äl idag enligt appen men fick ju neg imorse så blev besviken. Kul att flera av oss är i samma del av cykeln :)
    Grattis till gubben :)

    Tror jag kan lägga mig till listan med er som är i äl-tider just nu. Eller i alla fall tror jag att jag har äggviteflytningarna. Har även dålig hy, känner mig svullen om magen osv.

    Är det för övrigt någon som vet hur äggviteflytningen kommer i relation till äl-dagen? Är det några dagar före, samma dag, eller kan det variera lite?
  • Kiwikiwi

    Tack för alla svar, vågar verkligen inte hoppas på något än, får se vad testen säger närmare bim <3

  • toughshit
    Kiwikiwi skrev 2021-08-30 20:45:51 följande:

    Kunde inte hålla mig, äl+11 och tog precis ett rfsu graviditetstest (ej testa tidigt). Ett ganska tydligt streck, om än väldigt ljust. Vad tror ni? Finns de något att hoppas på? Ska ta ett testa tidigt imorgon bitti.


    Jag ser också någonting! Uppdatera oss imorgombitti :)
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • LJM91
    Kiwikiwi skrev 2021-08-30 20:45:51 följande:

    Kunde inte hålla mig, äl+11 och tog precis ett rfsu graviditetstest (ej testa tidigt). Ett ganska tydligt streck, om än väldigt ljust. Vad tror ni? Finns de något att hoppas på? Ska ta ett testa tidigt imorgon bitti.


    Jag ser ett tydligt streck utan att ens behöva leta, grattis!!
  • Lövsångerska1991
    Kiwikiwi skrev 2021-08-30 20:45:51 följande:

    Kunde inte hålla mig, äl+11 och tog precis ett rfsu graviditetstest (ej testa tidigt). Ett ganska tydligt streck, om än väldigt ljust. Vad tror ni? Finns de något att hoppas på? Ska ta ett testa tidigt imorgon bitti.


    Är det strecket i mitten? Jag ser det :) håller tummarna för dig. Vet inte om jag ska testa tidigt igen imorgon eller strunta i det. Är på äl + 10 idag tror jag.
  • Kiwikiwi
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-30 22:48:17 följande:

    Är det strecket i mitten? Jag ser det :) håller tummarna för dig. Vet inte om jag ska testa tidigt igen imorgon eller strunta i det. Är på äl + 10 idag tror jag.


    Ja strecket i mitten :) får se vad de visar imorgon,
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-30 22:48:17 följande:

    Är det strecket i mitten? Jag ser det :) håller tummarna för dig. Vet inte om jag ska testa tidigt igen imorgon eller strunta i det. Är på äl + 10 idag tror jag.


    Ja de är strecket I mitten :) Nej svårt när man ska börja testa, jag ville egentligen inte så tidigt men svårt hålla sig. Får se vad testet säger imorgon, håller tummarna för dig med!
  • Hallonpaj121212

    Hakar på här i tråden

    Ska också testa rfsu sticka imorgon, har 1-2 kvar till bim tror jag men kan inte heller hålla mig från att testa? tyckte mig se ett svagt svagt streck härom dagen, men haft svaga streck som blivit ?tidiga missfall? 2-3 ggr nu på raken så har inte så mycket hopp?.

  • Lövsångerska1991
    Kiwikiwi skrev 2021-08-30 22:51:29 följande:

    Ja strecket i mitten :) får se vad de visar imorgon,Ja de är strecket I mitten :) Nej svårt när man ska börja testa, jag ville egentligen inte så tidigt men svårt hålla sig. Får se vad testet säger imorgon, håller tummarna för dig med!


    Tack, jag tog testet idag och det var negativt, dock bara hållit mig en timme och 20 min innan jag kissade. Känner att jag inte har några förhoppningar alls. Får försöka igen nästa månad.
  • Lövsångerska1991
    Hallonpaj121212 skrev 2021-08-30 23:16:28 följande:

    Hakar på här i tråden

    Ska också testa rfsu sticka imorgon, har 1-2 kvar till bim tror jag men kan inte heller hålla mig från att testa? tyckte mig se ett svagt svagt streck härom dagen, men haft svaga streck som blivit ?tidiga missfall? 2-3 ggr nu på raken så har inte så mycket hopp?.


    Lycka till, hoppas det blir starkt streck nu istället! :) tror jag inte ska testa före BIM nästa period. Jag har inte mått så bra av det.
  • chouette
    Kiwikiwi skrev 2021-08-30 20:45:51 följande:

    Kunde inte hålla mig, äl+11 och tog precis ett rfsu graviditetstest (ej testa tidigt). Ett ganska tydligt streck, om än väldigt ljust. Vad tror ni? Finns de något att hoppas på? Ska ta ett testa tidigt imorgon bitti.


    Ser positivt ut! :D
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?