• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Summertime

    Jag lägger också till mig :)

    BIM-lista

    26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet)

    26/8 Flizz (30 år, 6:e försöket, 3:dje barnet)

    28/8 Värphönan (36 år, 9:e försöket, 1 mf 1 ma, andra barnet) PLUSSAT

    29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

    31/8 chouette (32 år, första försöket, andra barnet)

    1/9 Jenek18 (30 år, första försöket med första barnet)

    3/9 Mangosmoothien (28 år, 1a försöket, 1a barnet)

    4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet)

    4/9 Lövsångerskan (30 år, första försöket med första barnet)

    5/9 L0uis3 (28 år, försökt i 3 år med första barnet)

    6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet)

    7/9 aann (28 år, 6:e försöket, första barnet)

    7/9 knyttets (25 år, andra försöket, första barnet)

    9/9 Junii91 (30 år, andra försöket, första barnet)

    10/9 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet)

    11/9 beckizen (27 år, andra försöket med första barnet)

    11/9 Avokado92 (28 år, första försöket efter mf, första barnet)

    14/9 Chilins (30 år, första försöket, första barnet)

    16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet)

    16/9 Dalarna 91 (30 år, tredje försöket med första barnet)

    19/9 slo92 (28 år, 2a försöket, 1a barnet)

    20/9 evelinagra1 22 år ( 5e riktiga försöket, första barnet)

    20/9 Summertime 26 år (1a försöket, 1a barnet)

    23/9 bez (31 år 2:a försöket, 1:a barnet)

    25/9 Willow89 (32 år, sjätte försöket med första barnet)

    25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet)

    7/10 LJM91 (30 år, andra försöket, första barnet)

    ?/? Wave mother (37 år, första försöket efter ma, första barnet

    ??/?? toughshit (28 år, första försöket, andra barnet)

    ?/? Essie0 (30 år, första försöket, första barnet)

  • hurtänktedunu
    Semlan3 skrev 2021-08-31 13:31:46 följande:

    Kan man få ägglossning så länge man har hcg kvar i kroppen? Man har ju inte ägglossning under tiden man är gravid.


    Det finns nog en gräns för när. Testet var väldigt känslig och väldigt svagt så hcg var nog väldigt lågt. Nu är det typ negativt. Men jag känner min ägglossning så väl så det var ingen fundering. Till och med min man sa det. Haha. Typiska ägglossningsflytningar.

    Men äl kom 16 dagar efter missfallet så det var ett bra tag. Så nu får vi se.
  • Bez

    Åh kul att få höra mer om alla, har vart lite oaktiv då mensen kom men nu är de äntligen dags att börja med ÄL tester igen så de känns som man gör nått :P

    Jag och min man är 31 och 35 och försöker med vårt första barn. Bor i centrala Stockholm och varit ihop i 11 år och gifta i ett. Har älskat att resa och leva livet själva men nu känner vi att vi är redo att starta familj.

    Har haft kopparspiral i massa år och tog ut den i maj, tyvärr kom den ut trasig. Tydligen va de ett produktionsfel på spiraler insatta de året jag satte in så barn försöken vart skjutna nåra månader då de va tvungna att gå in med kamera och leta osv. Den här månaden blir andra försöket håller tummarna för oss alla att de ta sig den här gången!

  • Semlan3

    Var på återbesök idag och fick veta att vår dotter hade två kromosomavvikelse som orsakade ett ovanligt syndrom. Känns så sjukt tungt och jobbigt. Förstod ju att något var fel. Men när hon började prata om att ta prover för att kolla om vi bar på genen så kände jag för att ge upp. Vi kommer annars bli erbjudna moderkaksprov i vecka 12. Funderar liksom på om det är värt det. Är så ledsen idag. Vet inte om jag orkar.

  • hurtänktedunu
    Bez skrev 2021-08-31 15:42:39 följande:

    Åh kul att få höra mer om alla, har vart lite oaktiv då mensen kom men nu är de äntligen dags att börja med ÄL tester igen så de känns som man gör nått :P

    Jag och min man är 31 och 35 och försöker med vårt första barn. Bor i centrala Stockholm och varit ihop i 11 år och gifta i ett. Har älskat att resa och leva livet själva men nu känner vi att vi är redo att starta familj.

    Har haft kopparspiral i massa år och tog ut den i maj, tyvärr kom den ut trasig. Tydligen va de ett produktionsfel på spiraler insatta de året jag satte in så barn försöken vart skjutna nåra månader då de va tvungna att gå in med kamera och leta osv. Den här månaden blir andra försöket håller tummarna för oss alla att de ta sig den här gången!


    Håller tummarna att det kommer gå snabbt för er och ni får en liten bebis.
  • hurtänktedunu
    Semlan3 skrev 2021-08-31 18:48:03 följande:

    Var på återbesök idag och fick veta att vår dotter hade två kromosomavvikelse som orsakade ett ovanligt syndrom. Känns så sjukt tungt och jobbigt. Förstod ju att något var fel. Men när hon började prata om att ta prover för att kolla om vi bar på genen så kände jag för att ge upp. Vi kommer annars bli erbjudna moderkaksprov i vecka 12. Funderar liksom på om det är värt det. Är så ledsen idag. Vet inte om jag orkar.


    Vilket jobbigt besked. Förstår att det känns jätte jobbigt. Hur vill ni göra?
  • Semlan3
    hurtänktedunu skrev 2021-08-31 19:23:30 följande:

    Vilket jobbigt besked. Förstår att det känns jätte jobbigt. Hur vill ni göra?


    Vet inte. Kommer ju ta flera månader att få svar på ett sådant prov. Om vi vill gravida har jag ingen lust att vänta. Kommer oavsett vilja ta moderkaksprov för att utesluta något kromosomfel. Oron kommer ju vara så tung att bära. Jag vet inte hur mycket oro och smärta jag orkar med. Jag har ju två fina barn. Skaffa hund istället kanske....?
  • hurtänktedunu
    Semlan3 skrev 2021-08-31 19:30:26 följande:

    Vet inte. Kommer ju ta flera månader att få svar på ett sådant prov. Om vi vill gravida har jag ingen lust att vänta. Kommer oavsett vilja ta moderkaksprov för att utesluta något kromosomfel. Oron kommer ju vara så tung att bära. Jag vet inte hur mycket oro och smärta jag orkar med. Jag har ju två fina barn. Skaffa hund istället kanske....?


    Ja jag förstår det. Tar det så lång tid förstår jag att det känns segt.
  • Lövsångerska1991
    Semlan3 skrev 2021-08-31 19:30:26 följande:

    Vet inte. Kommer ju ta flera månader att få svar på ett sådant prov. Om vi vill gravida har jag ingen lust att vänta. Kommer oavsett vilja ta moderkaksprov för att utesluta något kromosomfel. Oron kommer ju vara så tung att bära. Jag vet inte hur mycket oro och smärta jag orkar med. Jag har ju två fina barn. Skaffa hund istället kanske....?


    Åh så jobbigt att behöva gå igenom, jag skickar en kram till dig <3 Era två andra barn är väl friska? Tänker om det var genetiskt, annars kanske det inte är fullständigt ärftligt. Förstår att det känns tungt nu. Men om ni skulle ta proven kanske ni kan få svar att det ser bra ut? Hundar är väldigt mysiga annars, inte samma sak som barn, men ni har som du säger två fina barn redan.

    Till er andra som skrivit, jag läser och tycker att ni alla är så trevliga och stöttande och det känns fint att få dela tankar och känslor med er. Alla nya som tillkommit, varmt välkomna! :) Har haft en lång dag idag så har inte haft tid att svara på allt så som jag velat.
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?