• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • hurtänktedunu
    knyttets skrev 2021-09-04 13:30:37 följande:

    Hjälp! Vad tror ni om det här? Är nu på BIM-2, ÄL+10 (appen justerade BIM till 6/9 efter positiva ägglossningstest). Syns det faktiskt något här eller håller jag på att tappa förståndet? Första bilden är tagen under testtiden andra en kort stund efteråt. Vanliga RFSU-test taget på eftermiddagsurin. Haft spök på dessa tester tidigare, men då har "strecket" försvunnit då testet torkar.


    Skulle säga att det där är positivt. Så såg bland mina första positiva ut i juni. Sen blev det starkare. Vänta två dagar och testa igen.
  • Willow89
    knyttets skrev 2021-09-04 13:30:37 följande:

    Hjälp! Vad tror ni om det här? Är nu på BIM-2, ÄL+10 (appen justerade BIM till 6/9 efter positiva ägglossningstest). Syns det faktiskt något här eller håller jag på att tappa förståndet? Första bilden är tagen under testtiden andra en kort stund efteråt. Vanliga RFSU-test taget på eftermiddagsurin. Haft spök på dessa tester tidigare, men då har "strecket" försvunnit då testet torkar.


    Tycker också de ser positiva ut, spännande att följa kommande dagarna! :)
  • Lövsångerska1991
    Bez skrev 2021-09-04 12:37:23 följande:

    Ni som kör clearblue advance läst att många av er fått blinkande gubbe rätt länge innan fast gubbe? Fick blinkande idag bara 3dje test dagen men tror inte jag har ägglossning förrän fre/lör nästa vecka så borde få fast på typ torsdag?

    Ska man ta de lite chill med liggandet och spara sig eller är de bra att börja köra fast de känns tidigt? Så man inte bränner ut sig och inte orkar när de borde va dags?


    Vi gjorde tabben att börja för tidigt, till och med en dag innan blinkande gubben. När väl fasta gubben kom fick vi till det en gång. Den här gången ska vi börja senare. Jag har kolla vi två mensappar också ungefär när ägglossningen ska komma. Tänker att typ fyra dagar innan dess kanske vi ska börja med varannan dag och sen varje dag när det blir fast gubbe.
  • Lövsångerska1991
    knyttets skrev 2021-09-04 13:30:37 följande:

    Hjälp! Vad tror ni om det här? Är nu på BIM-2, ÄL+10 (appen justerade BIM till 6/9 efter positiva ägglossningstest). Syns det faktiskt något här eller håller jag på att tappa förståndet? Första bilden är tagen under testtiden andra en kort stund efteråt. Vanliga RFSU-test taget på eftermiddagsurin. Haft spök på dessa tester tidigare, men då har "strecket" försvunnit då testet torkar.


    Jag ser en liten skugga. På mina negativa tester har jag inte sett något alls så visst kan det vara positivt :) som någon mer skrev, prova igen ikväll eller imorgon! Håller tummarna här!
  • LJM91
    knyttets skrev 2021-09-04 13:30:37 följande:

    Hjälp! Vad tror ni om det här? Är nu på BIM-2, ÄL+10 (appen justerade BIM till 6/9 efter positiva ägglossningstest). Syns det faktiskt något här eller håller jag på att tappa förståndet? Första bilden är tagen under testtiden andra en kort stund efteråt. Vanliga RFSU-test taget på eftermiddagsurin. Haft spök på dessa tester tidigare, men då har "strecket" försvunnit då testet torkar.


    Tycker det ser positivt ut, håller tummarna!
  • ChilliChoklad
    BounceBambi skrev 2021-09-03 16:37:46 följande:

    Jag har inte gjort några större förändringar, tar folsyra och D-vitamin, undviker alkohol och koffein men har inte uteslutit helt. Försöker ha en hälsosam livsstil sen tidigare också med mycket grönt och regelbunden träning.


    Låter sunt! Jag kanske borde minska min koffeinmängd, dricker ca 3 koppar kaffe varje dag.
  • ChilliChoklad
    Sophiee92 skrev 2021-09-03 16:49:38 följande:

    Jag har inte heller gjort några jätte förändringar. Äter som vanligt men försöker dricka lite mindre alkohol bara (svårt dock med sociala tillställningar som dyker upp lite varje helg). Annars äter jag folsyra och försöker träna som vanligt :) 


    Skönt att höra :) jaa det är svårt med sociala tillställningar och alkohol faktiskt! Inte så kul att smyga eller låtsas hela tiden.
  • toughshit
    Bez skrev 2021-09-04 12:37:23 följande:

    Ni som kör clearblue advance läst att många av er fått blinkande gubbe rätt länge innan fast gubbe? Fick blinkande idag bara 3dje test dagen men tror inte jag har ägglossning förrän fre/lör nästa vecka så borde få fast på typ torsdag?

    Ska man ta de lite chill med liggandet och spara sig eller är de bra att börja köra fast de känns tidigt? Så man inte bränner ut sig och inte orkar när de borde va dags?


    Jag fick blinkande förra torsdagen och fast smiley på söndagen :)
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • knyttets
    knyttets skrev 2021-09-04 13:30:37 följande:

    Hjälp! Vad tror ni om det här? Är nu på BIM-2, ÄL+10 (appen justerade BIM till 6/9 efter positiva ägglossningstest). Syns det faktiskt något här eller håller jag på att tappa förståndet? Första bilden är tagen under testtiden andra en kort stund efteråt. Vanliga RFSU-test taget på eftermiddagsurin. Haft spök på dessa tester tidigare, men då har "strecket" försvunnit då testet torkar.


    Testade ett till på kvällen som såg starkare ut, men idag på morgonurinen var strecket knappt synligt. Kanske det ändå är fråga om falska positiva. Har BIM i morgon, så får tålmodigt bara vänta och se om mensen kommer. Om inte kanske jag testar med ett annat märke på tisdag.
  • Lövsångerska1991
    knyttets skrev 2021-09-05 08:28:31 följande:

    Testade ett till på kvällen som såg starkare ut, men idag på morgonurinen var strecket knappt synligt. Kanske det ändå är fråga om falska positiva. Har BIM i morgon, så får tålmodigt bara vänta och se om mensen kommer. Om inte kanske jag testar med ett annat märke på tisdag.


    Skickar en kram till dig <3 så trist om det är falska resultat. Jag tror att clearblue veckoindikator är bra, om man testar på BIM eller efter. Då slipper man strecken. Hoppas du slipper mensen imorgon och att det blir ett tydligt plus sen ändå! Annars kommer en ny ägglossning och chans om inte alltför lång tid!
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?