• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Sophiee92
    hurtänktedunu skrev 2021-09-05 14:22:57 följande:

    Kunde inte undvika att ta ett test i morse. Vill ju så gärna att det är något. Ska ha mens endera fredag eller söndag nästa vecka. Förra graviditeten som inte gick vägen plussade jag väldigt svagt på bim-7

    Jag såg faktiskt en skugga men inget jag är säker på. Kan ju inte helt säkert säga att det inte är från förra graviditeten heller även om jag fick ett helt blankt igår och förra veckan. Men vi får väl vänta och se. Känner en brännande känslan i bäckenet och har ju känt sug i brösten. Men ja jag vågar inte hoppas något alls än. Skulle ju vara en dröm om det tog sig direkt.

    Så skönt bara att kunna ventilera lite med er.


    Förstår dig, jag kommer nog inte heller kunna hålla mig från att ta ett test... Tog du ett "testa tidigt" test? Vore ju helt fantastiskt om ni fick ett pluss nu såhär snabbt, håller verkligen tummarna!

    Känner verkligen igen mig i alla gravidsymptom... Har haft en stundtals molande, stundtals huggande smärta i nedre magen och ut mot sidorna, är förmodligen bara jag som inbillar mig eller väldigt tidig mensvärk men man kan ju bara inte låta bli att låta tankarna vandra iväg till en graviditet. Låter som vi är många här i tråden som delar liknande symptom just nu :P
  • Mangosmoothien
    hurtänktedunu skrev 2021-09-03 07:21:03 följande:

    Så tråkigt men hoppas på nästa månad. Plötsligt så går det. Håller tummarna för er.


    Tack så mycket! <3

    Håller tummarna för er alla i tråden med. Har missat en del händelser i tråden senaste dagarna men får läsa ikapp i veckan som kommer.
  • M12341234

    Jag är 28 (snart 29) i samma sits!

    Har mens om en vecka, tagit dessa test idag med rfsu testa tidigt. 6 st visade som på bilder om 5 visade inget.

    Ser ni nått??

  • nomina
    M12341234 skrev 2021-09-05 22:56:21 följande:

    Jag är 28 (snart 29) i samma sits!

    Har mens om en vecka, tagit dessa test idag med rfsu testa tidigt. 6 st visade som på bilder om 5 visade inget.

    Ser ni nått??


    Jag tycker att man kan ana ett svagt streck där. Hoppas!!
  • Lövsångerska1991
    Summertime skrev 2021-09-05 22:12:16 följande:

    Har också några kilos övervikt och är också nojig. Har också haft ätstörningar tidigare så det är ett jobbigt ämne för mig, känns också jobbigt om man väl skulle bli gravid att det ska va väldigt mycket fokus på vikten när man går till barnmorskan.


    Ja det känns läskigt just med barnmorskan och kontrollerna där, men som någon sa, skulle barnmorskan vara otrevlig så har man rätt att byta. Hon (eller han) kommer förhoppningsvis hjälpa oss med vad som är bra att äta istället.:)
  • Lövsångerska1991
    Kiwikiwi skrev 2021-09-05 21:13:23 följande:

    Har också läst om det men läste nog att de inte funkar eftersom att de är spermierna som är snabbast och friskaste som tar sig till ägget och inte de som blir kvar och som sen skulle hamna i koppen, jag låg kvar en liten stund efter sex istället, borde funka likadant :) men jag förstår dig man vill ju testa allt!


    Jag tror inte det ger någon större effekt ändå, har googlat lite och tänkt. Spermierna åker ju inte ut förrän minst en kvart (då man känner hur det liksom plötsligt rinner) och på den tiden borde de spermier som är dugliga ha hunnit ta sig till ägget. Kroppen kan nog det där själv. Provar på vanligt sätt en gång till åtminstone :)
  • Meemelie


    Ni som tempar, vad tror ni om detta? BIM imorgon och normalt borde ju tempen sjunka men idag höjdes den istället till högre än tidigare denna cykel. Kanske inte är helt kört denna månad ändå. Kanske vågar hoppas lite ändå? Planen är att testa på onsdag ifall mensen inte dyker upp imorgon!
  • knyttets

    BIM idag, ännu ingen mens i sikte och känns inte som att den är på kommande. Brukar ha ganska ont första dagen men känner inget sånt nu ännu på morgonen. Testen fortsätter visa svaga svaga streck men tycks inte bli starkare. Köpte digitalt CB igår som jag tar i något skede om mensen inte dyker upp. Känner mig i allmänhet krasslig och har dragit på mig en förkylning, kan det vara ett tecken? Borde inte vara corona och jag har hunnit få båda vaccindoserna, men ska på snabbtest idag ändå. Hur mår ni andra idag?

  • Lövsångerska1991
    knyttets skrev 2021-09-06 06:40:08 följande:

    BIM idag, ännu ingen mens i sikte och känns inte som att den är på kommande. Brukar ha ganska ont första dagen men känner inget sånt nu ännu på morgonen. Testen fortsätter visa svaga svaga streck men tycks inte bli starkare. Köpte digitalt CB igår som jag tar i något skede om mensen inte dyker upp. Känner mig i allmänhet krasslig och har dragit på mig en förkylning, kan det vara ett tecken? Borde inte vara corona och jag har hunnit få båda vaccindoserna, men ska på snabbtest idag ändå. Hur mår ni andra idag?


    Hoppas att mensen ska hålla sig låååångt borta och att du får allt starkare streck! :) tror inte förkylning är ett symtom för just graviditet, men säker är jag inte. Oavsett låter det som att det ju kan vara något, krya på dig! <3
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?