• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Beckizen

    Nu kom nog mensen, det var nog bara en mellanblödningar tidigare i veckan. Har BIM i helgen och nu kom det mer (tmi) bruna flytningar som jag brukar få innan mens. Vi får se men har inte höga förhoppningar, men det är ok:)

    Hur går det för er andra? :)

  • Dalarna91
    Beckizen skrev 2021-09-09 08:38:12 följande:

    Nu kom nog mensen, det var nog bara en mellanblödningar tidigare i veckan. Har BIM i helgen och nu kom det mer (tmi) bruna flytningar som jag brukar få innan mens. Vi får se men har inte höga förhoppningar, men det är ok:)

    Hur går det för er andra? :)


    Har BIM om en vecka. Så fick känslan inatt när jag vaknade till att det inte gick denna gången heller. Jag brukar alltid få känningar i tjekmagen en vecka innan BIM så jag sitter bara och väntar på den.

    Blir så himla ledsen och besviken. Vi va helt grymma med att få till det denna gång! Och jag sitter och dricker kallpressad Vetegroddsolja varje dag, som smakar skit. Så förlåt men är just nu bara så nedstämd och det känns som de aldrig kommer bli någon unge.
  • Bez

    Fick äntligen fast gubbe på clearblue advance imorse. Hur mycket brukar ni försöka försöka och under vilken tid, tycker de står så olika överallt?

    Är de 48 timmar som man ska utgå från eller och förslag en gång idag och en imorgon? Räcker de eller va tror vi?

    Fick till de en gång i tisdags oxå

  • evelinagra1
    Bez skrev 2021-09-09 10:42:33 följande:

    Fick äntligen fast gubbe på clearblue advance imorse. Hur mycket brukar ni försöka försöka och under vilken tid, tycker de står så olika överallt?

    Är de 48 timmar som man ska utgå från eller och förslag en gång idag och en imorgon? Räcker de eller va tror vi?

    Fick till de en gång i tisdags oxå


    Jag fick fast gubbe i tisdags, hade sex i lördags, tisdag onsdag och ska även försöka idag :)
  • Wave Mother
    Beckizen skrev 2021-09-09 08:38:12 följande:

    Nu kom nog mensen, det var nog bara en mellanblödningar tidigare i veckan. Har BIM i helgen och nu kom det mer (tmi) bruna flytningar som jag brukar få innan mens. Vi får se men har inte höga förhoppningar, men det är ok:)

    Hur går det för er andra? :)


    En del flytningar är nog inte helt onormalt även vid graviditet, men man känner  sig själv bäst så klart. Men kanske inte dags att ge upp riktigt än?

    Här går det segt just nu. Hade troligen äl den 5:e, så nu är det bara väntan på BIM, eller i alla fall äl +10 eller så, så att man ev kan testa. (antar att BIM borde bli runt den 19:e, men är lite osäker på exakt datum). 
  • Beckizen
    Dalarna91 skrev 2021-09-09 09:35:18 följande:

    Har BIM om en vecka. Så fick känslan inatt när jag vaknade till att det inte gick denna gången heller. Jag brukar alltid få känningar i tjekmagen en vecka innan BIM så jag sitter bara och väntar på den.

    Blir så himla ledsen och besviken. Vi va helt grymma med att få till det denna gång! Och jag sitter och dricker kallpressad Vetegroddsolja varje dag, som smakar skit. Så förlåt men är just nu bara så nedstämd och det känns som de aldrig kommer bli någon unge.


    Åhh :( det är okej att vara nedstämd över något man längtar väldigt mycket efter. Jag tänker att hela den här resan med att skaffa barn väcker ju väldigt mycket känslor, både positiva och negativa såklart. Hoppas att du får en bättre dag imorgon och att du låter dig själv känna dig nere, men att du inte ger upp!

    Fortsätt men den grymma bebisverkstaden, det är egentligen den ända man kan och sen hoppas, det är väldigt mycket slumpen i det här känns det som!

    Hoppas det känns bättre snart <3
  • Beckizen
    Wave Mother skrev 2021-09-09 11:33:50 följande:

    En del flytningar är nog inte helt onormalt även vid graviditet, men man känner  sig själv bäst så klart. Men kanske inte dags att ge upp riktigt än?

    Här går det segt just nu. Hade troligen äl den 5:e, så nu är det bara väntan på BIM, eller i alla fall äl +10 eller så, så att man ev kan testa. (antar att BIM borde bli runt den 19:e, men är lite osäker på exakt datum). 


    Ne det har du rätt i! Ska försöka tänka positivt till mensen eventuellt kommer :)

    Okej ja det är den där sega väntan mellan äl och bim, men 19e är nästa vecka så inte jättelångt kvar! Har du några känningar eller kanske för tidigt än?
  • Bez
    evelinagra1 skrev 2021-09-09 11:07:20 följande:

    Jag fick fast gubbe i tisdags, hade sex i lördags, tisdag onsdag och ska även försöka idag :)


    Ja de låter ju som en heltäckande plan, ska försöka få fil idag och imorgon iallfall oklart om kille är på de i dagarna 3
  • Wave Mother
    Beckizen skrev 2021-09-09 12:25:32 följande:
    Ne det har du rätt i! Ska försöka tänka positivt till mensen eventuellt kommer :)

    Okej ja det är den där sega väntan mellan äl och bim, men 19e är nästa vecka så inte jättelångt kvar! Har du några känningar eller kanske för tidigt än?
    Tror kanske det är för tidigt. Det enda som är annorlunda är att jag har ovanligt dålig hy :) Hoppas på nästa vecka!
  • Summertime
    Wave Mother skrev 2021-09-09 13:13:41 följande:

    Tror kanske det är för tidigt. Det enda som är annorlunda är att jag har ovanligt dålig hy :) Hoppas på nästa vecka!


    Min hy är så dålig också!! Riktigt torr och massa finnar som jag verkligen inte brukar ha i vanliga fall!
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?