• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Jenek18
    Juli1990 skrev 2021-09-15 13:17:59 följande:

    Tack så jättemycket allihopa för bra förslag :).

    Ska fundera lite till och se var det landar. Har tänkt en tanke om att säga att efter själva konferenspassen som är ganska intenvisa, och eventuellt spa/träning, säga att jag har börjat få migrän smygande och att jag inte vill att det ska bli värre och typ fråga serivtören om det finns möjlighet att få något alkoholfritt till att börja med i alla fall. (vi ska ha långa pass även på fredagen och kanske trycka på att jag inte vill riskera att ha migrän då), eller något. Annars jättebra tips från Er!

    Har också funderat på att höra av mig till anläggningen och köket och be dem servera mig alkoholfritt vinpaket i smyg, men tror det kommer märkas om dem ska hälla upp annat till mig.. inte lätt detta haha :D 


    Grattis igen! Och jag hade nog också kört på att jag har migrän och tar alkoholfritt till att börja med. Sen kanske du kan gå till baren och beställa ett glas alkoholfritt vin/ öl så ser det ut som att du dricker. En annan grej, kanske att du ska kolla menyn i förväg så att det inte är något som du inte bör äta. Jag var på en konferens där en kollega i smyg beställt "gravid-mat" ingen på jobbet visste. Sen när maten kom in var det en skylt på hennes mat där det stod gravid...stackars henne. Är det en stor konferens skulle jag inte rekommendera att be personalen smyga med specialdryck/mat till dig.
  • Juli1990
    Jenek18 skrev 2021-09-15 20:50:44 följande:

    Grattis igen! Och jag hade nog också kört på att jag har migrän och tar alkoholfritt till att börja med. Sen kanske du kan gå till baren och beställa ett glas alkoholfritt vin/ öl så ser det ut som att du dricker. En annan grej, kanske att du ska kolla menyn i förväg så att det inte är något som du inte bör äta. Jag var på en konferens där en kollega i smyg beställt "gravid-mat" ingen på jobbet visste. Sen när maten kom in var det en skylt på hennes mat där det stod gravid...stackars henne. Är det en stor konferens skulle jag inte rekommendera att be personalen smyga med specialdryck/mat till dig.


    Tusen tack och tack för svaret! :)

    Det är enbart 12 personer i närmaste ledningsgruppen så jag tror det blir svårt att ?smyga? med att be dem i förväg om alkoholfritt vinpaket och sedan har jag annan dryck än alla andra.. tror det kan bli väldigt fel! Såg att det var halstrad regnbåge till förrätt, vet inte om det är ok att äta?

    Åh stackare!!

    Kommer nog köra på att hinta om att ha lite huvudvärk redan tidigare på dagen och sedan att det blir värre och att jag börjar få migränkänningar innan middagen, och då fråga servitören/servitrisen om det går att börja med alkoholfritt till middagen, och precis som du säger köpa något glas alkoholfritt vin senare i baren i så fall. Tror det kan bli riktigt fel om dem ska ?smyga? med mitt vinpaket och det då upptäcks att jag inte har samma..
  • Lövsångerska1991

    Hej, jag tycker det är så svårt att komma in i tråden nu när Familjeliv ändrats. Funktionen mina trådar eller favorittrådar finns inte kvar, eller är det bara jag som inte hittar dem? Jag får googla på vad tråden heter. Funkar iofs, men lite krångligt.

    Idag borde jag få positivt resultat på ägglossningstest, men det var fortfarande blinkande gubbe nu på morgonen. Aningens starkare linjer på billigare testerna.

  • Juli1990
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-16 05:57:22 följande:

    Hej, jag tycker det är så svårt att komma in i tråden nu när Familjeliv ändrats. Funktionen mina trådar eller favorittrådar finns inte kvar, eller är det bara jag som inte hittar dem? Jag får googla på vad tråden heter. Funkar iofs, men lite krångligt.

    Idag borde jag få positivt resultat på ägglossningstest, men det var fortfarande blinkande gubbe nu på morgonen. Aningens starkare linjer på billigare testerna.


    Jag instämmer!

    Jag hade också blinkande gubbe på morgonen, tog sedan test runt 17-18 och fick då fast :) så ge inte upp! <3
  • Dalarna91
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-16 05:57:22 följande:

    Hej, jag tycker det är så svårt att komma in i tråden nu när Familjeliv ändrats. Funktionen mina trådar eller favorittrådar finns inte kvar, eller är det bara jag som inte hittar dem? Jag får googla på vad tråden heter. Funkar iofs, men lite krångligt.

    Idag borde jag få positivt resultat på ägglossningstest, men det var fortfarande blinkande gubbe nu på morgonen. Aningens starkare linjer på billigare testerna.


    Sidan har blivit konstig.. men jag har uppe dom trådarna i olika flikar så går det bättre tycker jag. Jag följer kanske 2-4 st.
  • LJM91
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-16 05:57:22 följande:

    Hej, jag tycker det är så svårt att komma in i tråden nu när Familjeliv ändrats. Funktionen mina trådar eller favorittrådar finns inte kvar, eller är det bara jag som inte hittar dem? Jag får googla på vad tråden heter. Funkar iofs, men lite krångligt.

    Idag borde jag få positivt resultat på ägglossningstest, men det var fortfarande blinkande gubbe nu på morgonen. Aningens starkare linjer på billigare testerna.


    Tycker också det blev krångligt med den nya versionen, var så smidigt innan att man fick upp en liten notis om att det fanns nya inlägg i trådarna man följer.. hoppas funktionen kommer tillbaka!

    Håller tummarna för att du får fast gubbe snart :)
  • Juli1990

    Jag tänker att jag hänger kvar i gruppen ett tag om ok? Är fortfarande orolig för missfall (plussade igår och är väldigt tidigt). Men om någon har frågor kring min senast kurva, när vi låg, hur jag tänkte kring alkohol, tillskott etc är det bara att fråga på! Kram allihopa!

  • Lövsångerska1991
    Juli1990 skrev 2021-09-16 06:27:29 följande:

    Jag instämmer!

    Jag hade också blinkande gubbe på morgonen, tog sedan test runt 17-18 och fick då fast :) så ge inte upp! <3


    Ja, jag ska hämta fler tester i en instabox idag och testa igen framåt kvällen. Sen har jag och sambon bestämt att vi ska ha sex ikväll oavsett. Vi hade det även i förrgår, så hoppas vi ska pricka in det bra den här gången :) och självklart får du hänga kvar i tråden (såg ditt senare inlägg), det är bara roligt att följa er som har blivit gravida. :)
  • AllieP

    Fick min menst nu på morgonen, känns ändå helt okej. Iaf mer okej än tidigare i veckan. Uppdaterar listan med nytt BIM nedan. 

    BIM-Lista

    26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT


    26/8 Flizz (30 år, 6:e försöket, 3:dje barnet)

    29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

    31/8 chouette (32 år, första försöket, andra barnet)

    3/9 Mangosmoothien (28 år, 1a försöket, 1a barnet)

    4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT

    5/9 L0uis3 (28 år, försökt i 3 år med första barnet)

    6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet) PLUSSAT

    7/9 aann (28 år, 6:e försöket, första barnet)

    7/9 knyttets (25 år, andra försöket, första barnet)

    11/9 hejsan91hejsan (30år, 4e försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT

    14/9 Chilins (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

    16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet)

    16/9 Dalarna 91 (30 år, tredje försöket med första barnet)

    19/9 slo92 (28 år, 2a försöket, 1a barnet)

    19/9 Wave mother (37 år, andra försöket efter ma, första barnet)

    20/9 evelinagra1 22 år ( 5e riktiga försöket, första barnet)

    20/9 Summertime 26 år (1a försöket, 1a barnet)

    22/9 EIJ90 30 år (2:a försöket, 2:a barnet)

    23/9 bez (31 år 2:a försöket, 1:a barnet)

    25/9 Willow89 (32 år, sjätte försöket med första barnet)

    25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet)

    26/9 LJM91 (30 år, andra försöket, första barnet)

    30/9 Emmy ( 26 år första försöket första barnet)

    1/10 Lövsångerskan (30 år, andra försöket med första barnet)

    3/10 BounceBambi (28 år, andra försöket med första barnet)

    4/10 Junii91 (30 år, tredje försöket, första barnet)

    6/10 Beckizen (27 år, tredje försöket, första barnet)

    9/10 Avokado92 (28 år, andra försöket efter mf, första barnet)

    9/10 ChilliChoklad (29 år, femte försöket, första barnet)

    10/10 Hurtänktedunu (31 år, andra försöket efter ma, tredje barnet)

    11/10 Sophiee92 (29 år, andra försöket, första barnet)

    12/10 Jenek18 (30 år, andra försöket med första barnet)
    14/10 AllieP (27 år, andra försöket med första barnet)

    ?/10 toughshit (28 år, andra försöket, andra barnet)

    ?/? Essie0 (30 år, första försöket, första barnet)

  • BounceBambi

    När i förhållande till ägglossning har ni fått era fertila flytningar? Märkte aldrig att jag hade något liknande förra cykeln, beräknad ägglossning på söndag ungefär så finns ju några dagar kvar för dem att komma på. Hade sex i tisdags och tänker att vi ska få till det åtminstone varannan dag tills jag ser att tempen höjts efter ägglossning. 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?