• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Värphönan
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-16 05:57:22 följande:

    Hej, jag tycker det är så svårt att komma in i tråden nu när Familjeliv ändrats. Funktionen mina trådar eller favorittrådar finns inte kvar, eller är det bara jag som inte hittar dem? Jag får googla på vad tråden heter. Funkar iofs, men lite krångligt.

    Idag borde jag få positivt resultat på ägglossningstest, men det var fortfarande blinkande gubbe nu på morgonen. Aningens starkare linjer på billigare testerna.


    om du går in på "Forum" och "mina favoriter" så får du upp de trådar du är aktiv i. Det är så jag gör iaf :) Men hoppas att de löser problemet snabbt med att man inte får notiser på deras mobilversionssida längre. Standardsidan får man notiser på.
  • Wave Mother
    BounceBambi skrev 2021-09-16 08:01:35 följande:

    När i förhållande till ägglossning har ni fått era fertila flytningar? Märkte aldrig att jag hade något liknande förra cykeln, beräknad ägglossning på söndag ungefär så finns ju några dagar kvar för dem att komma på. Hade sex i tisdags och tänker att vi ska få till det åtminstone varannan dag tills jag ser att tempen höjts efter ägglossning. 


    Jag hade mycket koll den här gången och har skrivit upp alla symptom. ÄL kom CD14 eller CD15 (enligt stickor) och jag hade äggviteflytningar CD9, CD10, CD13 och CD14.
  • Dalarna91

    Vet inte varför eller vad jag ska skriva. Jag har ingen i min närhet som jag kan prata med förutom mamma och pojkvän. Så är just nu lite ensammen.

    Tänkte bara höra med er då jag inte har någon annan.

    14/9 kväll, brun flytning. 15/9 morgon väldig brun nästan svart flytning. kl 14 slutade den färgen komma och sen har inget mer kommit. Misstänkte nid blödning. Blev så glad, nära till tårar.

    Sen kväll 15/9 stoppade jag in en tampong och sen drog ut och då va det lite rött slem på. Så tänkte mensen kommer snart. Men den har ännu inte kommit. Jag har aldrig haft någon mellan blödning i mitt liv. Magen är lite svullen och har lite värk av och till. Läst att om det är nid blödning så är det för tidigt att ta graviditet test.

    Men när tror ni jag kan ta ett?

    Tacksam för svar

  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2021-09-16 08:35:21 följande:

    Vet inte varför eller vad jag ska skriva. Jag har ingen i min närhet som jag kan prata med förutom mamma och pojkvän. Så är just nu lite ensammen.

    Tänkte bara höra med er då jag inte har någon annan.

    14/9 kväll, brun flytning. 15/9 morgon väldig brun nästan svart flytning. kl 14 slutade den färgen komma och sen har inget mer kommit. Misstänkte nid blödning. Blev så glad, nära till tårar.

    Sen kväll 15/9 stoppade jag in en tampong och sen drog ut och då va det lite rött slem på. Så tänkte mensen kommer snart. Men den har ännu inte kommit. Jag har aldrig haft någon mellan blödning i mitt liv. Magen är lite svullen och har lite värk av och till. Läst att om det är nid blödning så är det för tidigt att ta graviditet test.

    Men när tror ni jag kan ta ett?

    Tacksam för svar


    Jag hade gjort ett test inom de närmsta dagarna. Vet du när du hade ägglossning?
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2021-09-16 09:16:41 följande:

    Jag hade gjort ett test inom de närmsta dagarna. Vet du när du hade ägglossning?


    2/9. Har BIM idag. Men jag är inte alltid 100% säker. Tar ingen temp eller tester.

    Har köpt ägglossningstester nu. Så ska börja med det så jag får lite mer koll.
  • Meemelie
    Dalarna91 skrev 2021-09-16 08:35:21 följande:

    Vet inte varför eller vad jag ska skriva. Jag har ingen i min närhet som jag kan prata med förutom mamma och pojkvän. Så är just nu lite ensammen.

    Tänkte bara höra med er då jag inte har någon annan.

    14/9 kväll, brun flytning. 15/9 morgon väldig brun nästan svart flytning. kl 14 slutade den färgen komma och sen har inget mer kommit. Misstänkte nid blödning. Blev så glad, nära till tårar.

    Sen kväll 15/9 stoppade jag in en tampong och sen drog ut och då va det lite rött slem på. Så tänkte mensen kommer snart. Men den har ännu inte kommit. Jag har aldrig haft någon mellan blödning i mitt liv. Magen är lite svullen och har lite värk av och till. Läst att om det är nid blödning så är det för tidigt att ta graviditet test.

    Men när tror ni jag kan ta ett?

    Tacksam för svar


    Om det nu inte är en nidblödning så är det tydligen ganska vanligt att man får en liten blödning ungefär när mensen borde ha kommit, fast mycket mindre än en vanlig mens. Så kan ju vara det om du har BIM de närmsta dagarna?
  • Dalarna91
    Meemelie skrev 2021-09-16 13:02:23 följande:

    Om det nu inte är en nidblödning så är det tydligen ganska vanligt att man får en liten blödning ungefär när mensen borde ha kommit, fast mycket mindre än en vanlig mens. Så kan ju vara det om du har BIM de närmsta dagarna?


    Ja, de kanske är så. Men har aldrig haft det förut bara. Sen får man förhoppning att det är en nid blödning. Får ha is i magen och vänta antar jag.
  • BounceBambi
    Dalarna91 skrev 2021-09-16 09:43:05 följande:
    2/9. Har BIM idag. Men jag är inte alltid 100% säker. Tar ingen temp eller tester.

    Har köpt ägglossningstester nu. Så ska börja med det så jag får lite mer koll.
    Jag hade tagit ett test om jag var du, är du gravid borde det vara positivt nu. Håller tummarna för dig!
  • Dalarna91
    BounceBambi skrev 2021-09-16 13:25:40 följande:

    Jag hade tagit ett test om jag var du, är du gravid borde det vara positivt nu. Håller tummarna för dig!


    Jag tycker också det. Men läste om de va en nid blödning skulle man vänta ett tag med att ta ett test. Men ska ta ett test ikväll och imorgon.
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2021-09-16 14:54:56 följande:

    Jag tycker också det. Men läste om de va en nid blödning skulle man vänta ett tag med att ta ett test. Men ska ta ett test ikväll och imorgon.


    Det låter som en bra plan, håller tummarna för dig :)
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?