• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Ollebollen
    Dalarna91 skrev 2021-09-16 14:54:56 följande:

    Jag tycker också det. Men läste om de va en nid blödning skulle man vänta ett tag med att ta ett test. Men ska ta ett test ikväll och imorgon.


    Hur gick det för dig?
  • Dalarna91
    Ollebollen skrev 2021-09-16 19:01:38 följande:

    Hur gick det för dig?


    Efter att ha knipit i flera timmar tog jag ett test. Det blev ett svagt test inom 5 min. Så har svårt att tro på det. Har typ mensvärk så är fortfarande övertygad mensen kommer. Har vart borti spök streck förut med rfsu, fast de kom 30 min efter. Så jag väntar med att fira till imorgon då jag tar test på morgonen med CB digital.

    Sa till pojkvännen "jag tror jag är gravid, svagt test. Vi får se imorgon".
  • Värphönan
    Dalarna91 skrev 2021-09-16 13:13:09 följande:

    Ja, de kanske är så. Men har aldrig haft det förut bara. Sen får man förhoppning att det är en nid blödning. Får ha is i magen och vänta antar jag.


    Hur vet du att du aldrig haft så förut om det är första barnet? :)
  • Dalarna91
    Värphönan skrev 2021-09-16 19:30:44 följande:

    Hur vet du att du aldrig haft så förut om det är första barnet? :)


    Menar jag har aldrig haft mellan blödning förut.
  • LJM91

    Nu är jag förvirrad.. NC har bekräftat att ÄL var i söndags, men idag tycker jag att jag har det här fertila sekretet som det pratas om. Har aldrig haft så bra koll på sekretet tidigare så vet egentligen inte vad jag ska jämföra med, men det känns lite extra fuktigt där nere och liksom kladdigt när jag torkar mig. Börjar noja att temperaturhöjningen de senaste dagarna har nägon annan orsak. Är väl bara att försöka få till det ett par gånger under helgen och hoppas på det bästa, haha.

  • Bez
    Dalarna91 skrev 2021-09-16 19:29:45 följande:

    Efter att ha knipit i flera timmar tog jag ett test. Det blev ett svagt test inom 5 min. Så har svårt att tro på det. Har typ mensvärk så är fortfarande övertygad mensen kommer. Har vart borti spök streck förut med rfsu, fast de kom 30 min efter. Så jag väntar med att fira till imorgon då jag tar test på morgonen med CB digital.

    Sa till pojkvännen "jag tror jag är gravid, svagt test. Vi får se imorgon".


    Åh wow vad spännande! hur ska du kunna sova? Haha
  • toughshit
    BounceBambi skrev 2021-09-16 08:01:35 följande:

    När i förhållande till ägglossning har ni fått era fertila flytningar? Märkte aldrig att jag hade något liknande förra cykeln, beräknad ägglossning på söndag ungefär så finns ju några dagar kvar för dem att komma på. Hade sex i tisdags och tänker att vi ska få till det åtminstone varannan dag tills jag ser att tempen höjts efter ägglossning. 


    Nu senast fick jag som äggviteflytningar den 23/8

    Blinkande smiley på CB 27/8 och fast smiley 29/8 :)
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Lövsångerska1991

    Skulle få fast smiley idag enligt min ena mensapp, men har ännu inte fått. Kanske ikväll eller imorgon. Har svaga streck på billiga testen, aningen starkare idag. Min andra mensapp ger mig tre hög fertilitetsdagar, igår, idag och imorgon. Grejen är att min sambo ska vaccineras imorgon och då kanske han kommer få biverkningar och inte orka, det finns ju en risk. Kanske att han mår dåligt både fre och lördag. Vi hade sex i förrgår och idag. Tror ni att det är tillräckligt? Eller är det en bra idé att ställa klockan tidigare imorgon? Vill maximera chansen liksom. Men vet inte om det är någon mening att ha sex imorgon bitti igen så spermierna överlever. Vad tror ni?

  • Dalarna91
    Bez skrev 2021-09-16 19:48:11 följande:

    Åh wow vad spännande! hur ska du kunna sova? Haha


    Ingen aning! Försöker inte tänka så mycket på det. Men brukar inte ha några problem att somna. Uppdaterar imorgon om de blev någon sömn eller inte.
  • Bez
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-16 20:27:33 följande:

    Skulle få fast smiley idag enligt min ena mensapp, men har ännu inte fått. Kanske ikväll eller imorgon. Har svaga streck på billiga testen, aningen starkare idag. Min andra mensapp ger mig tre hög fertilitetsdagar, igår, idag och imorgon. Grejen är att min sambo ska vaccineras imorgon och då kanske han kommer få biverkningar och inte orka, det finns ju en risk. Kanske att han mår dåligt både fre och lördag. Vi hade sex i förrgår och idag. Tror ni att det är tillräckligt? Eller är det en bra idé att ställa klockan tidigare imorgon? Vill maximera chansen liksom. Men vet inte om det är någon mening att ha sex imorgon bitti igen så spermierna överlever. Vad tror ni?


    Har oxå 2 mens appar som båda visar äl runt cb14 vet inte om det är standard? Började med nc och ägglossningstester vilka ger utslag cb 16 nu 3 månader i rad så kan ju vara så att du har en ägglossning lite senare än den standard mens apparna räknar på
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?