• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Ollebollen
    Dalarna91 skrev 2021-09-16 19:29:45 följande:

    Efter att ha knipit i flera timmar tog jag ett test. Det blev ett svagt test inom 5 min. Så har svårt att tro på det. Har typ mensvärk så är fortfarande övertygad mensen kommer. Har vart borti spök streck förut med rfsu, fast de kom 30 min efter. Så jag väntar med att fira till imorgon då jag tar test på morgonen med CB digital.

    Sa till pojkvännen "jag tror jag är gravid, svagt test. Vi får se imorgon".


    Herregud vad pirrigt! Håller tummar och tår!!!
  • Jenek18
    LJM91 skrev 2021-09-16 19:40:58 följande:

    Nu är jag förvirrad.. NC har bekräftat att ÄL var i söndags, men idag tycker jag att jag har det här fertila sekretet som det pratas om. Har aldrig haft så bra koll på sekretet tidigare så vet egentligen inte vad jag ska jämföra med, men det känns lite extra fuktigt där nere och liksom kladdigt när jag torkar mig. Börjar noja att temperaturhöjningen de senaste dagarna har nägon annan orsak. Är väl bara att försöka få till det ett par gånger under helgen och hoppas på det bästa, haha.


    Har du genomskinligt stretchigt sekret? Är det bara fuktigt och kladdigt är de troligen inte fertilt sekret. Har du haft sex igår eller idag? Sperma kan se ut som stretchigt sekret. Har du haft temphöjning sedan i söndags borde ÄL varit då.
  • LJM91
    Jenek18 skrev 2021-09-16 21:06:10 följande:

    Har du genomskinligt stretchigt sekret? Är det bara fuktigt och kladdigt är de troligen inte fertilt sekret. Har du haft sex igår eller idag? Sperma kan se ut som stretchigt sekret. Har du haft temphöjning sedan i söndags borde ÄL varit då.


    Det är inte direkt stretchigt, kunde sträcka ut det kanske någon centimeter men inte mer än så. Dock genomskinligt, men nu på kvällen var det nästan ingenting längre så kanske var något tillfälligt innan idag. Har inte haft sex sen i söndags så sperma är det nog inte. Temphöjning har jag haft, mitt genomsnitt innan ÄL är 36,12 och efter ÄL 36,55. I söndags när NC säger att ägglossningen skedde hade jag 36,42, sen 36,57, 36,12 (men sov väldigt lite den natten), 36,79 och 36,49. Så länge inte tempen dippar de närmsta dagarna känns det som att jag borde kunna lita på att ÄL har passerat, eller?
  • Dalarna91

    Tog ett test nyss, under tiden man väntar så torkade jag mig. Då va de en del blod. Så tror de va spök streck igår. Och inte bara den utan den som jag tog nyss också. Eller väldig tidig missfall. Ångrar nu jag inte tog med Cb men blev så ledsen så hällde ut urinen..

  • Lövsångerska1991
    Dalarna91 skrev 2021-09-17 05:49:15 följande:

    Tog ett test nyss, under tiden man väntar så torkade jag mig. Då va de en del blod. Så tror de va spök streck igår. Och inte bara den utan den som jag tog nyss också. Eller väldig tidig missfall. Ångrar nu jag inte tog med Cb men blev så ledsen så hällde ut urinen..


    Skickar en kram till dig <3 det är så jobbigt att längta och inte hur länge man ska behöva vänta. Hoppas att det ska gå nästa gång istället!
  • Lövsångerska1991

    Känner sån ångest, fem dagar med blinkande smiley. Inne på dag 6 nu. Varför blir den inte fast? Varit fyra dagar de förra cyklerna. Har svaga streck på billiga stickorna från testlagret. Orolig att något är fel och att det inte blir ägglossning denna månad. Känner nästan för att bara ge upp. :,(

  • Wave Mother
    Mensen är på gång här, så jag uppdaterar med nytt BIM i oktober.

    BIM-Lista

    26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT


    26/8 Flizz (30 år, 6:e försöket, 3:dje barnet)

    29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

    31/8 chouette (32 år, första försöket, andra barnet)

    3/9 Mangosmoothien (28 år, 1a försöket, 1a barnet)

    4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT

    5/9 L0uis3 (28 år, försökt i 3 år med första barnet)

    6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet) PLUSSAT

    7/9 aann (28 år, 6:e försöket, första barnet)

    7/9 knyttets (25 år, andra försöket, första barnet)

    11/9 hejsan91hejsan (30år, 4e försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT

    14/9 Chilins (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

    16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet)

    16/9 Dalarna 91 (30 år, tredje försöket med första barnet)

    19/9 slo92 (28 år, 2a försöket, 1a barnet)

    20/9 evelinagra1 22 år ( 5e riktiga försöket, första barnet)

    20/9 Summertime 26 år (1a försöket, 1a barnet)

    22/9 EIJ90 30 år (2:a försöket, 2:a barnet)

    23/9 bez (31 år 2:a försöket, 1:a barnet)

    25/9 Willow89 (32 år, sjätte försöket med första barnet)

    25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet)

    26/9 LJM91 (30 år, andra försöket, första barnet)

    30/9 Emmy ( 26 år första försöket första barnet)

    1/10 Lövsångerskan (30 år, andra försöket med första barnet)

    3/10 BounceBambi (28 år, andra försöket med första barnet)

    4/10 Junii91 (30 år, tredje försöket, första barnet)

    6/10 Beckizen (27 år, tredje försöket, första barnet)

    9/10 Avokado92 (28 år, andra försöket efter mf, första barnet)

    9/10 ChilliChoklad (29 år, femte försöket, första barnet)

    10/10 Hurtänktedunu (31 år, andra försöket efter ma, tredje barnet)

    11/10 Sophiee92 (29 år, andra försöket, första barnet)

    12/10 Jenek18 (30 år, andra försöket med första barnet)

    14/10 AllieP (27 år, andra försöket med första barnet)

    16/10 Wave mother (37 år, tredje försöket efter ma, första barnet)

    ?/10 toughshit (28 år, andra försöket, andra barnet)

    ?/? Essie0 (30 år, första försöket, första barnet)
  • Dalarna91
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-17 05:51:17 följande:

    Skickar en kram till dig <3 det är så jobbigt att längta och inte hur länge man ska behöva vänta. Hoppas att det ska gå nästa gång istället!


    Tack. Blir mest frustrerad. Ska nog på jobb idag men gå hem tidigare. Har en väldigt lugn dag idag. Känner jag behöver vara ensammen hemma lite grann.
  • Wave Mother
    Dalarna91 skrev 2021-09-17 05:49:15 följande:

    Tog ett test nyss, under tiden man väntar så torkade jag mig. Då va de en del blod. Så tror de va spök streck igår. Och inte bara den utan den som jag tog nyss också. Eller väldig tidig missfall. Ångrar nu jag inte tog med Cb men blev så ledsen så hällde ut urinen..


    Usch vad ledsamt. Innan mens senaste cykeln plussade jag svagt ett par gånger, men insåg sedan när mensen kom att det nog var kvarvarande hcg från mitt MA. Känns så trist att se blod när man fått upp hoppet så. Kram, och håller tummarna för nästa försök <3
  • Lövsångerska1991

    Bifogar bild på mina test. Vad betyder det att jag har ungefär lika svaga streck så många dagar? Lite ökning och minskning ibland. Tror ni att det inte blir någon ägglossning?

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?