• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • knyttets
    Dalarna91 skrev 2021-09-17 05:49:15 följande:

    Tog ett test nyss, under tiden man väntar så torkade jag mig. Då va de en del blod. Så tror de va spök streck igår. Och inte bara den utan den som jag tog nyss också. Eller väldig tidig missfall. Ångrar nu jag inte tog med Cb men blev så ledsen så hällde ut urinen..


    Åh, känner så igen mig. Jag hann också testa svagt posititvt och sen kom mensen 4 dagar sent. Gissar på tidigt missfall då jag blödde så rikligt. Tänkte att jag kommande månad inte ska testa alls innan BIM för att slippa besvikelsen. För din del kan det ju hända att det är en nidblödning om mensen inte kommer igång ordentligt. Ta hand om dig!
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2021-09-17 08:27:18 följande:

    Sen tycker jag synd om alla er som måste läsa om mig. Så förlåt om jag verkar konstigt, tokig och lite galen.


    Känn inte så, vi är alla här för att stötta varandra <3 håller tummarna för att det är en genombrottsblödning och att du får plus imorgon!
  • LJM91
    Jenek18 skrev 2021-09-17 07:51:23 följande:

    Låter inte som fertilt sekret, inte det mest fertila iallafall. Då ska du kunna dra ut det mer än en cm. Låter helt klart som att du har en tydlig temphöjning och att du hade ÄL i söndag.


    Låg på 36,8 idag så kan nog ändå konstatera att ÄL har varit :) tack för hjälpen!
  • LJM91
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-17 06:11:01 följande:

    Känner sån ångest, fem dagar med blinkande smiley. Inne på dag 6 nu. Varför blir den inte fast? Varit fyra dagar de förra cyklerna. Har svaga streck på billiga stickorna från testlagret. Orolig att något är fel och att det inte blir ägglossning denna månad. Känner nästan för att bara ge upp. :,(


    Jag tror inte det är något konstigt att det blir blinkande smiley någon dag extra ibland, tänker att det kanske har att göra med när på dygnet man börjar testa och när på dygnet ÄL sker i förhållande till när du testar? Nu killgissar jag vilt haha, men tycker det låter logiskt i mitt huvud!
  • Värphönan
    Dalarna91 skrev 2021-09-17 08:27:18 följande:

    Sen tycker jag synd om alla er som måste läsa om mig. Så förlåt om jag verkar konstigt, tokig och lite galen.


    Tror de flesta av oss har varit eller kommer hamna i din sits så ha inte dåligt samvete över det <3 Det är ju det gruppen finns för :) Att kunna lufta sina tankar, glädje som oro.
  • Bez

    Vet någon om stickningar och typ dragningar i själva underlivet är ett tecken? Är på äl+7 och haft senaste 2-4 dagarna att de strålar där? Vet ju att känningar i livmodern är har lite där men skulle oxå kunna va inbillning men längre ner?

  • Ollebollen

    Någon kanske kan hjälpa mig här! Har kört på CB ÄL-test. Dagen efter min mens och uttag av spiral började jag testa med dessa för att se efter hur det låg till. Testade i tre dagar - tom cirkel. Och sen från ingenstans fast glad gubbe! Vi hade haft sex alla dessa dagar ändå bara för att vara säkra. Men jag fortsatte ta test för jag var inte riktigt säker, och alla appar sa att äl ska ske mycket längre fram. Nu 3 dagar efter den första fasta glada gubben får jag en till???? Någon som varit med om detta? Kollade på strecken också och jovisst är det starkt

  • Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2021-09-17 09:47:08 följande:

    Fick ett svagt svagt streck imorse troligtvis spökstreck då jag även tog ett digitalt också som var negativt


    Va tråkigt att höra <3
  • evelinagra1

    Är på ca äl + 9 idag och nu när jag var på toaletten så märkte jag att jag hade flytningar som jag kunde göra broar av? Jag hade detta när jag fick positivt ägglossningstest också men nu skulle jag nästan säga att jag kunde dra ut de ännu längre, jag har inte haft sex på en vecka så det kan inte vara sperma, någon som varit med om detta?

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?