• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • BounceBambi
    Dalarna91 skrev 2021-09-22 07:02:12 följande:
    Har också hört och läst det är många som blir gravid direkt efter mf. Jo jag mår bra men de väldigt ledsen när det hände. Vill bara det ska sluta blöda så man kan ha sex :p är glad det hände så tidigt, annars skulle det nog vara jobbigare.

    Hur går det för er? ÄL är över hos er?
    Tycker det verkar som du hanterar det väldigt bra, är som du säger bättre tidigt än sent. Tror jag hade ÄL i söndags, hade sex torsdag, fredag och söndag så känner mig förhoppningsfull. Inga symtom än men ägget har ju inte hunnit fästa om det gått vägen så får öva på tålamodet helt enkelt :) 
  • Beckizen
    Dalarna91 skrev 2021-09-21 14:12:31 följande:

    Hej igen allihopa!

    Missfall igår. Så är tillbaka. Någon som haft missfall?

    Om ja, hur länge väntade ni med sex? :P


    Va tråkigt :( jag beklagar. Skickar styrkekramar <3
  • Dalarna91
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-22 07:36:14 följande:

    Skönt att du mår bra <3 förstår att du blev ledsen, men som du säger bättre att det händer tidigt. Jo nu börjar väntan på BIM. Jag känner en molande värk i livmodertrakten. Självklart funderar jag på om detta är ett symtom. Tror inte jag brukar få mensliknande värk någon, några dagar efter ägglossning, men jag kanske inte lagt märke till det förut.


    Jag brukar alltid få molande värk cirka en vecka innan BIM. Men hade det också molande värk en vecka innan jag plussade. Så det kan verkligen vara vad som helst, vilket är väldigt frustrerande. Får bara invänta BIM. Innan vi starta med barn så tänkte jag inte hur kroppen va. Men efteråt så märker man varenda liten känning. Sen börjar man googlar och får alla möjliga svar och man blir inte smartare utan mer galnare.
  • Dalarna91
    BounceBambi skrev 2021-09-22 07:53:12 följande:

    Tycker det verkar som du hanterar det väldigt bra, är som du säger bättre tidigt än sent. Tror jag hade ÄL i söndags, hade sex torsdag, fredag och söndag så känner mig förhoppningsfull. Inga symtom än men ägget har ju inte hunnit fästa om det gått vägen så får öva på tålamodet helt enkelt :) 


    Tålamod är en dygd som folk säger. Väntan är värst. Jag har startat med att lägga pussel.
  • Willow89
    Kiwikiwi skrev 2021-09-21 19:20:06 följande:

    Spännande, de var ungefär de symtomen jag hade. Sen vaknade jag upp en natt pigg och lite rastlös och kände nästan på mig att jag var gravid då, trots en vecka innan bim, så konstigt. Jag tog testa tidigt test 6 dagar innan och fick ert ganska tydligt streck, så du kan nog börja testa snart också. Hoppas din magkänsla stämmer!


    Hoppas verkligen det stämmer för mig också! Eftersom jag känt som jag gjort börjar jag nu känna efter rätt ordentligt efter annat son kan vara grvidtecken och försöker sluta med det. Allt kan ju vara symptom liksom, särskilt om en googlar!
  • Avokado92
    Dalarna91 skrev 2021-09-21 14:12:31 följande:

    Hej igen allihopa!

    Missfall igår. Så är tillbaka. Någon som haft missfall?

    Om ja, hur länge väntade ni med sex? :P


    Fy vad tråkigt - styrkekramar!! Jag hade missfall i vecka 8 och det startade 8 augusti, sen hade jag negativt gravtest 19 augusti. Så det tog 11 dagar. Ville ha ett negativt test så man kunde börja lite äl-test igen! Vi väntade med sex tills blödningarna slutat helt - även de bruna flytningarna som höll på ett tag, så kanske 2 veckor.

    Hoppas du ändå mår bra och jag håller alla tummar och tår för att det går bättre nästa gång!!
  • Wave Mother
    Dalarna91 skrev 2021-09-21 18:50:33 följande:
    Igår kom det ut typ något. Får ta ett grav test nästa vecka. Hoppas ni plussat snart :)
    Ja, hoppas detsamma för er :) 

    Nästa vecka blir ÄL-vecka för oss om min cykel är någorlunda regelbunden, så planerar för att det ska bli så bra förutsättningar som möjligt. Tyvärr är vi bortresta på ÄL-dagen, men hoppas få till det ändå.
  • Dalarna91
    Avokado92 skrev 2021-09-22 10:27:50 följande:

    Fy vad tråkigt - styrkekramar!! Jag hade missfall i vecka 8 och det startade 8 augusti, sen hade jag negativt gravtest 19 augusti. Så det tog 11 dagar. Ville ha ett negativt test så man kunde börja lite äl-test igen! Vi väntade med sex tills blödningarna slutat helt - även de bruna flytningarna som höll på ett tag, så kanske 2 veckor.

    Hoppas du ändå mår bra och jag håller alla tummar och tår för att det går bättre nästa gång!!


    Jag förstår att alla blöder olika beroende på person och vilken vecka man är i. Men jag hade missfall i måndags. Sen idag har jag ingen blödning eller brun flytning. Kan det redan vara färdigt? Har då blödd söndag kväll till tisdag kväll. Men inte så mycket att jag behövt trosskydd. Tycker de är kort för att vara mf..
  • Avokado92
    Dalarna91 skrev 2021-09-22 11:10:37 följande:

    Jag förstår att alla blöder olika beroende på person och vilken vecka man är i. Men jag hade missfall i måndags. Sen idag har jag ingen blödning eller brun flytning. Kan det redan vara färdigt? Har då blödd söndag kväll till tisdag kväll. Men inte så mycket att jag behövt trosskydd. Tycker de är kort för att vara mf..


    Ja det är nog väldigt olika från person till person. Hur brukar din mens vara? Jag har ganska många dagar med bruna flytningar då med nämligen!
  • Dalarna91
    Avokado92 skrev 2021-09-22 12:13:21 följande:

    Ja det är nog väldigt olika från person till person. Hur brukar din mens vara? Jag har ganska många dagar med bruna flytningar då med nämligen!


    Min mens brukar vara 4 dagar, väldigt lite bruna flytningar.
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?