• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Madelen21


    Snälla säg att det är för tidigt bara... Jag å min pojkvän längtar så fruktansvärt mycket efter en bäbis??
  • Semlan3
    Madelen21 skrev 2021-09-29 18:02:08 följande:

    Snälla säg att det är för tidigt bara... Jag å min pojkvän längtar så fruktansvärt mycket efter en bäbis??


    När ska du ha mens?
  • Hejsan91hejsan
    Dalarna91 skrev 2021-09-29 11:19:44 följande:

    Jag har läst många brukar få ägglossning cirka 14 dagar efter första dagen man blödde. Säkrast är att ta äl test.


    Tog 6 veckor innan jag fick tillbaka min mens efter ma i våras. Är säkert väldigt olika.
  • Semlan3
    Semlan3 skrev 2021-09-29 18:07:07 följande:

    När ska du ha mens?


    Okej. Svårt att säga. Kan vara för tidigt. Vänta ett par dagar och testa igen!
  • hurtänktedunu
    Dalarna91 skrev 2021-09-29 15:14:57 följande:

    Bra start på dagen.. börjar med hugg på höger äggstock som blir intensivare under dagen. Efter många samtal får jag komma in. De är i princip omöjligt att få tag i tex kvinnokliniken då dom inte har telefon tider osv. Får kolla komma in på akuttid. Precis kommit hem. Hcg nivå är 170, nya prover på fredag. Gjorde ett vul och allt såg bra ut. Sjukt pinsamt då jag är ny där jag är. Positiva är att allt av missfall är ute och de är bara gammalt blod igen i fiffi. Så har tagit på mig pyjamas och ser på serie och hoppas på en bättre dag imorgon. Har räknat ut att nästa vecka kommer hcg vara kring 20 på tisdag.

    Så frågar är nu; hur låg måste hcg vara för att ägglossningen ska komma igång?


    Min äl kom igång trots att mitt gravtest inte var negativt. Så inte 0 i alla fall
  • hurtänktedunu
    LJM91 skrev 2021-09-29 13:02:46 följande:

    Tack snälla! Känns så overkligt, ska köpa digitalt efter jobbet och testa igen. Men eftersom strecket är så svagt så kanske det inte ger utslag på ett digitalt riktigt än? Får kanske köpa två och göra ett ikväll och är det negativt så får jag göra ett till under helgen :)


    Jag fick positivt på ett digitalt med ett svagare streck än det där. Så det får du säkert
  • hurtänktedunu
    Madelen21 skrev 2021-09-29 18:02:08 följande:

    Snälla säg att det är för tidigt bara... Jag å min pojkvän längtar så fruktansvärt mycket efter en bäbis??


    Dom där clearblue testerna brukar tyvärr vara kända för att ge färgrester på det där sättet. Så jag skulle nog avvakta och ta ett digitalt. När är bim?
  • Värphönan
    Dalarna91 skrev 2021-09-29 15:14:57 följande:

    Bra start på dagen.. börjar med hugg på höger äggstock som blir intensivare under dagen. Efter många samtal får jag komma in. De är i princip omöjligt att få tag i tex kvinnokliniken då dom inte har telefon tider osv. Får kolla komma in på akuttid. Precis kommit hem. Hcg nivå är 170, nya prover på fredag. Gjorde ett vul och allt såg bra ut. Sjukt pinsamt då jag är ny där jag är. Positiva är att allt av missfall är ute och de är bara gammalt blod igen i fiffi. Så har tagit på mig pyjamas och ser på serie och hoppas på en bättre dag imorgon. Har räknat ut att nästa vecka kommer hcg vara kring 20 på tisdag.

    Så frågar är nu; hur låg måste hcg vara för att ägglossningen ska komma igång?


    Normal hcg är upp till 5 som ickegravid så jag gissar att det är siffran att sträva efter?
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?