• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Juli1990
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-30 20:00:52 följande:

    Jag borde verkligen ha väntat så som vi planerat, men gjort är gjort. Tyckte liksom att jag hade så mycket symtom som jag inte brukar ha vid PMS.

    Jag får se lite med jobbet, känner att jag har vissa saker jag måste slutföra där, men tar all kraft slut så får jag sjukskriva mig. Får ibland som början på pankikångestattacker på jobbet, det är ju en varningsklocka.

    Okej, hoppas att ni lyckas med detta försök :) <3


    Åh har läst vad du skrivit och vill skicka en styrkekram! Bara för testet var negativt idag behöver det inte vara det om någon dag, vissa plussar sent! <3. Förstår dock att det känns jättejobbigt och att du liksom haft en ?plan? med allt och skaffa barn! Kämpa på och avvakta att testa någon dag! Kram
  • Sophiee92
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-30 16:31:23 följande:

    Kunde inte låta bli att ta ett test nu precis och det var helt negativt. Känner mig dum som gjorde det. Sitter och gråter. Livet är svårt just nu. Trivs inte på jobbet för det är sådan press och stress hela tiden. Hade varit en sådan tröst om jag bara fick bli med barn, veta att snart får jag göra något som känns riktigt meningsfullt för mig själv. Känner samtidigt för att bara ge uppe. Jag orkar faktiskt inte försöka mer. Känner verkligen att jag nått botten och bara fortsätter kravla runt där. På jobbet är inget jag gör för mig själv. Jag jobbar en massa obetalda timmar, har inte särskilt hög lön. Och knappt någon fritid. Ska livet vara så här?


    Ser att du fått många bra och fina kommentarer här men ville ändå bara skicka en liten hälsning från mig och säga att du verkligen inte är ensam om att ibland känna så som du beskriver.

    Massor av kramar <3
  • LJM91

    Kunde inte hålla mig från att testa igen nu på morgonen, tog både RFSU testa ofta och ett digitalt, det digitala visade Inte gravid. RFSU visade detta, är det alltså ett spökstreck? Blir galen!

  • Willow89
    LJM91 skrev 2021-09-30 18:24:47 följande:

    Jag känner just nu att jag typ vill bränna dem, eller i alla fall kasta dem väldigt hårt ner i botten av soptunnan :P min blödning har återgått till väldigt svagt ljusbrun, men ibland beter sig mensen så precis i början så det är förmodligen den ändå. Så himla besviken :( inte blir det lättare heller av att en nära vän är gravid och skickar ultraljudsbilder och foton på bebiskläder hon har köpt..


    Det behöver ju inte vara mensen i så fall, du får se vad som händer!

    Ja fy, det där kan verkligen påverka en mycket. Även om man blir glad för sin väns skull så svider det :(
  • Hejsan91hejsan
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-30 19:53:18 följande:

    Tack alla fina som svarar så fint! Det känns bättre nu. Era inlägg har hjälpt en massa. Känner mig inte lika ensam. Min sambo är hemma nu och tar hand om mig. Vi har ätit pizza. Försöker att inte glömma bort den fina relation vi har. Min sambo är alltid så snäll och omtänksam. Om en månad har jag en vecka ledigt, kanske min sambo också, han har ansökt om ledighet. Vi har pratat om att resa inom Sverige eller till Danmark, och köpa förlovningsringar. Försöker tänka på sånt istället. När vi var nykära tänkte jag ju inte på att skaffa barn på det sättet, var bara så tacksam över att ha hittat kärleken.


    Åå kram på dig, det kommer bli bättre ska du se <3 förstår dig, har väl känt lite liknande ibland och av anledningen att man vet att man vill ha barn känns de ibland också lite olägligt att byta jobb mitt i :/. Men när det gäller barn tycker jag du ska försöka se det positivt, om jag förstår det rätt har ni bara försökt sedan augusti? Så det är ju absolut inte konstigt att du inte blivit gravid än <3 stress och sånt påverkar nog också så försök ta det lugnt. Men i genomsnitt tar de ju 7 månader att bli gravid enligt källor. Så man får nog tyvärr hålla ut ett tag även om det suger. Jag blev gravid på första försöket i vintras när det slutade i ma och denna gång tog det hela 5 månader innan plus. Det kändes ju tyvärr som en evighet men det kommer för dig med ska du se :) ett tips är väl egentligen lite att kanske försöka släppa de helt och sånna här trådar ökade bara stressen ännu mer när man ser alla som lyckas. Men det är ju en personlig sak är ju olika för alla <3.
  • Willow89
    LJM91 skrev 2021-10-01 06:26:37 följande:

    Kunde inte hålla mig från att testa igen nu på morgonen, tog både RFSU testa ofta och ett digitalt, det digitala visade Inte gravid. RFSU visade detta, är det alltså ett spökstreck? Blir galen!


    Jag vet inte vad jag ska tro om de stickorna, det är ju ett streck där liksom. Men fick också Inte gravid och sen kom mensen. Förstår att det är frustrerande!
  • LJM91
    Willow89 skrev 2021-10-01 06:31:43 följande:

    Jag vet inte vad jag ska tro om de stickorna, det är ju ett streck där liksom. Men fick också Inte gravid och sen kom mensen. Förstår att det är frustrerande!


    Jag tycker också det är ett streck, dessutom ljusrosa och inte grått.. här är en annan bild där jag tycker det syns ännu bättre, visserligen tagen ett par minuter efter testtiden.

  • Wave Mother

    Jag tycker att det ser positivt ut (med reservation för att jag inte vet hur det är med RFSU-stickor och spökstreck). Att det inte fungerar med det andra testet skulle ju kunna vara för att detta är känsligare. Enda sättet att veta är nog tyvärr att vänta ett par dagar, men förstår att det är väldigt jobbigt.


    LJM91 skrev 2021-10-01 06:34:22 följande:
    Jag tycker också det är ett streck, dessutom ljusrosa och inte grått.. här är en annan bild där jag tycker det syns ännu bättre, visserligen tagen ett par minuter efter testtiden.

  • LJM91
    Wave Mother skrev 2021-10-01 06:53:20 följande:

    Jag tycker att det ser positivt ut (med reservation för att jag inte vet hur det är med RFSU-stickor och spökstreck). Att det inte fungerar med det andra testet skulle ju kunna vara för att detta är känsligare. Enda sättet att veta är nog tyvärr att vänta ett par dagar, men förstår att det är väldigt jobbigt.


    Ska försöka ta det lugnt och tänka att händer det så händer det, men det är så himla svårt!
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2021-10-01 06:26:37 följande:

    Kunde inte hålla mig från att testa igen nu på morgonen, tog både RFSU testa ofta och ett digitalt, det digitala visade Inte gravid. RFSU visade detta, är det alltså ett spökstreck? Blir galen!


    Fick ett sånt spök streck också förut. Man blir så väldigt frusterad när man får ett sånt tydligt streck och de är egentligen negativt..
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?