• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Kiwikiwi
    Lövsångerska1991 skrev 2021-10-03 09:06:44 följande:

    Jag har beställt D-vitamin nu. Framför allt för att jag jämt är förkyld och för att det kan motverka nedstämdhet i viss mån, men också för att jag läst att det ska vara bra när man försöker bli gravid. Jag hade d vitamin brist för några år sedan, vet inte om jag har det nu. Min mamma säger att hon blir hjälpt av det, så hon rekommenderade det till mig. Finns det något annat som är bra att ta för att förbättra hälsan och få lättare att bli gravid? Jag äter varierad kost. Frukt och grönsaker varje dag. Kött, fisk, vegetariskt. Framför allt vegetariskt och fisk i veckorna och kött på helgen. Motionerar mycket i jobbet, samt till och från jobbet. Hinner inte träna längre, men jag har gått ner fyra kg sen jag började jobba så tror jag rör mig tillräckligt.


    Kikar in i denna tråd lite då och då eftersom jag tidigare var rätt aktiv här och känner att jag "byggt upp en relation" till vissa av er som hängde mycket i tråden samtidigt. Hoppas alltid på att få läsa om nya plus och är glad att de dyker upp några här och där. Men blir ledsen för din skull att du har hamnat i en svacka som gör livet lite extra kämpigt nu så vill skicka styrka och kramar till dig!

    Tycker de låter jättebra det som du redan gör både med kost och motion :) värt att testa D-vitamin, de har jag ätit ett bra tag och tog en liten extra höjd dos när jag fick positivt på äl testet. Folsyra åt jag innan också, de kanske du redan gör, de ska väl egentligen inte underlätta att bli gravid men är nog inte skadligt att äta ändå (rekommenderas att äta innan man blir gravid, hur man nu ska veta när "innan" är).

    Jag har också varit där du är, inte just i gravidtankarna men mådde så extremt dåligt på mitt förra jobb och livet i övrigt var hemskt. Trodde aldrig de skulle bli bättre bara grät och grät dagarna igenom. Sen lyckades jag byta jobb och livet började ljusna och nu mår jag bra igen.

    Var inte rädd för att ge dig in i en ny bransch, de kommer du klara galant! Våga tro på dig själv och de just du är bra på! Man behöver inte kunna allt som står i annonsen och man får vara beredd på många nej innan man äntligen får sitt erbjudande.

    Kram till dig och er alla som just nu upplever vardagen lite extra kämpig! <3
  • Lövsångerska1991
    Kiwikiwi skrev 2021-10-03 09:24:50 följande:

    Kikar in i denna tråd lite då och då eftersom jag tidigare var rätt aktiv här och känner att jag "byggt upp en relation" till vissa av er som hängde mycket i tråden samtidigt. Hoppas alltid på att få läsa om nya plus och är glad att de dyker upp några här och där. Men blir ledsen för din skull att du har hamnat i en svacka som gör livet lite extra kämpigt nu så vill skicka styrka och kramar till dig!

    Tycker de låter jättebra det som du redan gör både med kost och motion :) värt att testa D-vitamin, de har jag ätit ett bra tag och tog en liten extra höjd dos när jag fick positivt på äl testet. Folsyra åt jag innan också, de kanske du redan gör, de ska väl egentligen inte underlätta att bli gravid men är nog inte skadligt att äta ändå (rekommenderas att äta innan man blir gravid, hur man nu ska veta när "innan" är).

    Jag har också varit där du är, inte just i gravidtankarna men mådde så extremt dåligt på mitt förra jobb och livet i övrigt var hemskt. Trodde aldrig de skulle bli bättre bara grät och grät dagarna igenom. Sen lyckades jag byta jobb och livet började ljusna och nu mår jag bra igen.

    Var inte rädd för att ge dig in i en ny bransch, de kommer du klara galant! Våga tro på dig själv och de just du är bra på! Man behöver inte kunna allt som står i annonsen och man får vara beredd på många nej innan man äntligen får sitt erbjudande.

    Kram till dig och er alla som just nu upplever vardagen lite extra kämpig! <3


    Tack för dina värmande ord <3 är glad att se dig i tråden igen! :) Hur mår du?

    Är besluten att försöka ändra riktning i livet nu, göra vad jag kan för att må bättre och tänka mer positivt. Det är lite komplicerat med jobbet. Har inget csn kvar för att studera något nytt. Blir lätt utbränd. Behöver jobba med självförtroendet. Blir väldigt rörd när du säger att du tror på mig :) <3 kan bli så att jag tvingas sjukskrivas igen. Känns ibland så. :/

    Jag tar folsyra, har gjort sen i somras. Den kändes viktigast. :)
  • BounceBambi
    Dalarna91 skrev 2021-10-03 09:22:10 följande:

    Jag drack kallpressad Vetegroddsolja och blev gravid första månaden jag drack den. Den är fullproppad med E-vitamin. Jag valde den pga många blivit gravid av det. Om de va pga det som gjorde mig gravid kan man aldrig svara på. Smakar skit men för mig är barnlängtan större än smaken. om du tänker testa såg till kan jag komma med tips så det inte blir lika illa i smaken :)


    Hur mycket tog du utav den? Jag har inte märkt något fertilt sekret på toalettpappret men har heller inte kollat med fingrarna så tänker att jag ska börja göra det den här cykeln. Tyckte vi timade sex och ägglossning bra sist och tänker att avsaknad av sekret gjorde att det inte tog sig den här gången.
  • Kiwikiwi
    Lövsångerska1991 skrev 2021-10-03 09:34:22 följande:

    Tack för dina värmande ord <3 är glad att se dig i tråden igen! :) Hur mår du?

    Är besluten att försöka ändra riktning i livet nu, göra vad jag kan för att må bättre och tänka mer positivt. Det är lite komplicerat med jobbet. Har inget csn kvar för att studera något nytt. Blir lätt utbränd. Behöver jobba med självförtroendet. Blir väldigt rörd när du säger att du tror på mig :) <3 kan bli så att jag tvingas sjukskrivas igen. Känns ibland så. :/

    Jag tar folsyra, har gjort sen i somras. Den kändes viktigast. :)


    Jag mår bra, tack :) jag förstår, tänker att du kanske inte behöver studera vidare. Om jag inte minns fel eller blandar ihop så är du lärare och jag har ett par vänner som tidigare arbetat inom läraryrket som idag arbetar inom rekrytering och administration.

    Men som de se ser ut för dig nu så kanske en sjukskrivning skulle vara bäst för dig, då kanske du får orken att börja söka dig vidare också eller fundera på vad du vill.
  • Dalarna91
    BounceBambi skrev 2021-10-03 09:38:35 följande:

    Hur mycket tog du utav den? Jag har inte märkt något fertilt sekret på toalettpappret men har heller inte kollat med fingrarna så tänker att jag ska börja göra det den här cykeln. Tyckte vi timade sex och ägglossning bra sist och tänker att avsaknad av sekret gjorde att det inte tog sig den här gången.


    Jag tog 2 matskedar varje dag. Jag.startade se efter sekretet förra månaden och det är svårt tycker jag! Speciellt om man har sex ofta så va det svårt att avgöra vad som va vad. Jag tänkte förut att vi inte kunde bli gravid pga avsaknad av sekret. Så fort missfallet är över så ska jag börja med ältest och se efter sekret. Då kan man mer se vad som är vad tänker jag.
  • LJM91
    hurtänktedunu skrev 2021-10-03 08:46:32 följande:

    Tycker nästan det där ser grått ut. Men svårt att avgöra på en bild


    Det blev grått på bilden men i verkligheten var det helt klart ljusrosa. Vet inte vad jag ska tro om de här stickorna längre, känns inte som att de är särskilt pålitliga. Tänkte testa ett annat märke imorgon bitti och är det negativt så släpper jag det!
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2021-10-03 09:18:39 följande:

    Jag hade det. Blödde inte så mycket det var mer färg på papperet. Bara brun / svart färg. Tisdag kväll och onsdag dag. Sen va det över.


    Jag blöder så att jag behöver mensskydd men betydligt mindre flöde än vanligt. Detta är så förvirrande :(
  • Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2021-10-03 09:22:10 följande:
    Jag drack kallpressad Vetegroddsolja och blev gravid första månaden jag drack den. Den är fullproppad med E-vitamin. Jag valde den pga många blivit gravid av det. Om de va pga det som gjorde mig gravid kan man aldrig svara på. Smakar skit men för mig är barnlängtan större än smaken. om du tänker testa såg till kan jag komma med tips så det inte blir lika illa i smaken :)
    Låter ju intressant! Du får gärna tipsa på hur göra så att det inte smakar lika illa :P...
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2021-10-03 10:16:07 följande:

    Jag blöder så att jag behöver mensskydd men betydligt mindre flöde än vanligt. Detta är så förvirrande :(


    Jag vet. Jag blev nästan galen. Tänkte att ska mensen komma få den fan bara göra det. Det är som kroppen bara vill jävlas med en. Har du tagit test?
  • Dalarna91
    Sophiee92 skrev 2021-10-03 10:23:13 följande:

    Låter ju intressant! Du får gärna tipsa på hur göra så att det inte smakar lika illa :P...


    Jag mätte upp i en kopp. Hade den i min vänstra hand och i min högra hade jag någon annan dricka. Tyckte tranbärsaften va bäst. Va väldigt snabb att dricka ut tranbärsaften så fort man tog Vetegroddsoljan. Då slapp man den värsta smaken tyckte jag.
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?