• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Dalarna91
    Lövsångerska1991 skrev 2021-10-24 13:31:17 följande:

    Haha känner mig också galen, mest hela tiden faktiskt! Hoppas att det är tecken på att det ska bli eller redan är en graviditet. Vi har väl BIM samtidigt? Kanske kan man känna ägget fästa på något sätt och att det är något sånt? Hoppas ju det förstås. Men kanske är det för tidigt med något tecken alls.


    Hoppas också det är sånt tecken. Jo vi hade BIM nästan samtidigt.
  • Lövsångerska1991
    EIJ90 skrev 2021-10-24 13:52:08 följande:

    Jag tror absolut att man kan känna när det fäster eller försöker fästa. Har fått som riktiga hugg båda gångerna jag blivit gravid och dagen efter fått rosa flytningar. I samband med huggen känt mig lite illamående också. Håller tummarna för er båda!


    Var kände du huggen? Jag kände igår i slidan vilket känns lite märkligt. Borde väl inte kännas där? Känt lite lite hugg i nedre magen med dock, men så har jag känt före mens med.
  • Dalarna91
    Lövsångerska1991 skrev 2021-10-24 14:22:28 följande:

    Var kände du huggen? Jag kände igår i slidan vilket känns lite märkligt. Borde väl inte kännas där? Känt lite lite hugg i nedre magen med dock, men så har jag känt före mens med.


    Förlåt, men jag hade också typ hugg nedre delen av slidan xD inte för att härma symtomen.
  • Dalarna91
    EIJ90 skrev 2021-10-24 13:52:08 följande:

    Jag tror absolut att man kan känna när det fäster eller försöker fästa. Har fått som riktiga hugg båda gångerna jag blivit gravid och dagen efter fått rosa flytningar. I samband med huggen känt mig lite illamående också. Håller tummarna för er båda!


    Hade du hugg i äggstocken eller vars hade du ? Och när? Jag är på äl + 10 idag
  • EIJ90
    Dalarna91 skrev 2021-10-24 14:30:37 följande:

    Hade du hugg i äggstocken eller vars hade du ? Och när? Jag är på äl + 10 idag


    Hugg i nedre delen av magen. Vet ej om det var i äggstockarna. Brukar får mer molande ont vid mens. Nu var det riktiga hugg/ilningar. Ca äl+7/8.
  • Dalarna91
    EIJ90 skrev 2021-10-24 15:07:16 följande:

    Hugg i nedre delen av magen. Vet ej om det var i äggstockarna. Brukar får mer molande ont vid mens. Nu var det riktiga hugg/ilningar. Ca äl+7/8.


    Okej, får bara vänta och se på fredag om mensen kommer eller inte :)
  • Lövsångerska1991
    Dalarna91 skrev 2021-10-24 14:28:43 följande:

    Förlåt, men jag hade också typ hugg nedre delen av slidan xD inte för att härma symtomen.


    Haha, förstår att du inte vill härmas! Hoppas det är graviditetssymtom. Undrar vad det annars är alltså. Har inte haft lika mycket idag.
  • Dalarna91
    Lövsångerska1991 skrev 2021-10-24 15:52:05 följande:

    Haha, förstår att du inte vill härmas! Hoppas det är graviditetssymtom. Undrar vad det annars är alltså. Har inte haft lika mycket idag.


    Antingen är det graviditetssymtom eller så är vi nu blivit offentligt galna.. men känslan jag hade vid ljumskarna ger en såklart hopp för läst många har det som symtom. Men vi får se till slutat av veckan vad det beror på.
  • hurtänktedunu
    Dalarna91 skrev 2021-10-24 13:17:45 följande:

    Lövsångerska 1991; har också ha lite strålande mot underliv nu när jag körde bil. Sen tidigare idag har jag haft typ känning i höger ljumske. Svårt att förklara känslan men typ kanske lite träningsvärk eller sträckt någon muskel känsla. Det va lite obehagligt. Ingen aning om det är tecken på graviditet eller inbillning eller jag har sträckt något xD känner nu att jag är galen...


    Tänkte bara säga att ni när jag blev gravid den här gången så kände jag i höger ljumske. Inte exakt samma som du men det började typ vibrera 8 dagar innan bim och det satt exakt i höger ljumske och bebisen hat fäst på den sidan också såg man på vul. Så hoppas verkligen det var ett tecken för dig.
  • Dalarna91
    hurtänktedunu skrev 2021-10-24 20:21:14 följande:

    Tänkte bara säga att ni när jag blev gravid den här gången så kände jag i höger ljumske. Inte exakt samma som du men det började typ vibrera 8 dagar innan bim och det satt exakt i höger ljumske och bebisen hat fäst på den sidan också såg man på vul. Så hoppas verkligen det var ett tecken för dig.


    Känns fint att höra att det kanske är något. Har 6 dagar kvar till BIM. Sen får vi se om de är något som fäst sig eller bara galenskap xD
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?