• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Lövsångerska1991
    Semlan3 skrev 2021-11-04 13:56:11 följande:

    Jag tänker att många människor i västvärlden tar kosttillskott trots att man ej har någon brist. Man kissar ut överskottet. Så länge man tar den dosen som står så är det inte farligt.


    Tack. Vet du om det verkligen förbättrar ens chanser? :)
  • Semlan3
    Lövsångerska1991 skrev 2021-11-04 18:11:19 följande:

    Tack. Vet du om det verkligen förbättrar ens chanser? :)


    Jag vet inte. Jag är sjuksköterska och tror aldrig på någonting som det inte finns evidens på. Men är ju värt att prova :) skadar ju inte!
  • Dalarna91
    nomina skrev 2021-11-04 17:08:48 följande:

    Jag undrar också...tex om man älskar när man testar positivt på äl-test ska man då ta dvitamin för att öka chanserna?

    Låt oss säga att om man bara har en dag att älska, när ska man göra det för störst chanser?


    Jag ska testa boosten. Tänkte ta det den dagen jag får positivt på ägglossningstestet.
  • Jenek18
    AllieP skrev 2021-11-04 13:39:07 följande:

    Har inte varit aktiv på länge, men är inne och läser varje dag för att hänga med. :) Är själv på ÄL +9, men är rätt säker på att det inte blir något denna månad, då jag känner absolut ingenting (förutom att jag är trött, men det är jag typ alltid numer). Ska ta ett testa tidigt imorgon äl + 10 bim - 4, då vi ska åka på weekend till stockholm i helgen och skulle vara mysigt att veta innan (och låtas fira lite), och om inte annat hade man gärna tagit ett glas vin, dock så har man ju typ blivit nykterist i denna baby-verkstad då jag får dåligt samvete om jag dricker runt äl eller mellan äl och bim. 

    Men verkar känna lite som många andra här inne, lite hopplöst just nu :(


    Hej! Jag är också på ÄL+9 idag! Känner som du att det inte blir något denna gång. Jag känner inget speciellt, jag har de vanliga symptomen som jag brukar ha mellan ÄL och mens. Möjligen något tröttare och törstigare men jag överanalyserar nog och så har det varit tidsomställning så då blir man ju trött tidigare. Jag tänkte ta ett test på måndag då jag ska på en middag på tisdag. Vill veta om jag kan ta ett glas vin. Jag håller med känns så knäppt att ha avstått när det sen kommer ett negativt resultat. Men men hoppas hoppas hoppas att vi får positivt och inte får dricka något vin!!
  • piiiggeliiin
    Dalarna91 skrev 2021-11-04 17:04:09 följande:
    Är lite trög. Men menar du om man tar en D-vitamin boots så får man tidigare ägglossning? När tar man den då?

    Har läst många tar boots strax innan ägglossning.
    nomina skrev 2021-11-04 17:08:48 följande:
    Jag undrar också...tex om man älskar när man testar positivt på äl-test ska man då ta dvitamin för att öka chanserna?

    Låt oss säga att om man bara har en dag att älska, när ska man göra det för störst chanser?
    Vad jag förstått och så som jag gjort den här gången är att ta den när jag får positivt utslag. Skulle man ta det tidigare så får man bara vara uppmärksam på att ÄL kan komma tidigare :) 

  • nomina
    piiiggeliiin skrev 2021-11-04 21:14:28 följande:

    Vad jag förstått och så som jag gjort den här gången är att ta den när jag får positivt utslag. Skulle man ta det tidigare så får man bara vara uppmärksam på att ÄL kan komma tidigare :) 


    Aha jag förstår, men då kan jag vänta tills positivt utslag, så tar vi allt därefter :)
  • evelinagra1
    MommyA skrev 2021-11-04 21:39:11 följande:

    Någon som har använt rosenrot?


    Jag gjorde det 1 månad, gjorde ingen skillnad på mig :)
  • Emmissss
    MommyA skrev 2021-11-04 21:39:11 följande:

    Någon som har använt rosenrot?


    Rekommenderar det inte, tyckte bara jag fick mer mensvärk och rubbade min cykel.
  • LJM91
    MommyA skrev 2021-11-04 21:39:11 följande:

    Någon som har använt rosenrot?


    Jag har tagit en tablett av Arctic root under två cykler, har inte blivit gravid än så länge och märker ingen skillnad på menscykeln heller. Har lång cykel så hade hoppats att den skulle förkortas lite. Har dock hört andra som har väldigt positiva erfarenheter.
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?