• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Emmissss
    Solskensdag skrev 2021-11-17 09:33:54 följande:

    Hur många är det som har BIM de närmsta dagarna och hur går det för er? Jag har BIM i dag eller i morgon men har en sån konstig känsla i kroppen, som att jag inte är gravid men inte heller komme få mens haha. Kanske någon konstig grej i kroppen efter mf. Får se vad som händer!


    Jag har också bim idag, haft på dagen tre månader i rad så nu har jag sprungit på toa bara för att det ska "sätta igång" haha. Blir säkert försenad nu bara för man väntar... Hade molvärk imorse men inget nu igen.

    Har du haft en "riktig" mens efter mf? För mig blev den cykeln mycket längre, men sen efter det har jag haft 3 gånger som varit prick på dagen :)
  • Solskensdag
    Emmissss skrev 2021-11-17 09:39:42 följande:

    Jag har också bim idag, haft på dagen tre månader i rad så nu har jag sprungit på toa bara för att det ska "sätta igång" haha. Blir säkert försenad nu bara för man väntar... Hade molvärk imorse men inget nu igen.

    Har du haft en "riktig" mens efter mf? För mig blev den cykeln mycket längre, men sen efter det har jag haft 3 gånger som varit prick på dagen :)


    Å vad typiskt! Får se om den kommer eller inte :)

    Hmm, nej jag fick mf på bim+3 och direkt efter en vanlig mens, (trodde jag) och sen efter 9 dagar äl. Men kan ju kanske ha varit något fel med äl testet. Har haft super kramp hela månaden och illamående men samtidigt ingen känsla av grav. Hur var det för dig?
  • BounceBambi
    Solskensdag skrev 2021-11-17 09:33:54 följande:

    Hur många är det som har BIM de närmsta dagarna och hur går det för er? Jag har BIM i dag eller i morgon men har en sån konstig känsla i kroppen, som att jag inte är gravid men inte heller komme få mens haha. Kanske någon konstig grej i kroppen efter mf. Får se vad som händer!


    Har BIM lördag eller söndag. Börjat få lite lätt mensvärk och vet inte hur jag ska tolka det. Känns som det både kan vara mens snart eller inte. Är på ÄL + 8 idag, tänker att jag ska testa på fredag om temperaturen inte sjunker. Hittills har den sjunkit markant dagen innan mens så hoppas att den bara håller sig uppe. 

    När har du tänkt testa? Så jobbigt att den närmsta tiden är så oviss. 
  • Emmissss
    Solskensdag skrev 2021-11-17 09:46:54 följande:

    Å vad typiskt! Får se om den kommer eller inte :)

    Hmm, nej jag fick mf på bim+3 och direkt efter en vanlig mens, (trodde jag) och sen efter 9 dagar äl. Men kan ju kanske ha varit något fel med äl testet. Har haft super kramp hela månaden och illamående men samtidigt ingen känsla av grav. Hur var det för dig?


    Okej, den cyklen blev 34 dagar för mig. Sen har jag haft kortare än vanligt på 27 dagar. Jag äl testar mig aldrig, vet att jag ofta har lite senare. Men denna gång blev det inte många ligg tyvärr. Men liknande som gången när jag fick mf. Haft mycket flytningar denna gång, brukar inte ha det och sen ett jäkla luktsinne. Men tog tid att plussa första gången så har inga förhoppningar att det ska bli som andra gången när vi fick mf. Varit gravid 2 gånger.
  • Solskensdag
    BounceBambi skrev 2021-11-17 09:58:31 följande:

    Har BIM lördag eller söndag. Börjat få lite lätt mensvärk och vet inte hur jag ska tolka det. Känns som det både kan vara mens snart eller inte. Är på ÄL + 8 idag, tänker att jag ska testa på fredag om temperaturen inte sjunker. Hittills har den sjunkit markant dagen innan mens så hoppas att den bara håller sig uppe. 

    När har du tänkt testa? Så jobbigt att den närmsta tiden är så oviss. 


    Spännande. Jag är inte så inne i temperatur men vill hoppas för dig den stannar uppe då hehe. Jag testade i måndags bim-3 och var helt negativ, så har inga hopp om graviditet. Nu känner jag det är skönare att inte testa så man bara blir super besviken haha men orkar inte heller man psyker sig själv till att hoppas lite (:
  • Solskensdag
    Emmissss skrev 2021-11-17 09:59:12 följande:

    Okej, den cyklen blev 34 dagar för mig. Sen har jag haft kortare än vanligt på 27 dagar. Jag äl testar mig aldrig, vet att jag ofta har lite senare. Men denna gång blev det inte många ligg tyvärr. Men liknande som gången när jag fick mf. Haft mycket flytningar denna gång, brukar inte ha det och sen ett jäkla luktsinne. Men tog tid att plussa första gången så har inga förhoppningar att det ska bli som andra gången när vi fick mf. Varit gravid 2 gånger.


    Är ju super bra att veta, hade helt förväntad det var tillbaka i vanlig cyklus. men då har vi kanske totalt missat äl etc den här månaden äsch. Men nej man vet liksom inte vad man ska förvänta efter mf. Å ena sidan visar kroppen ju mekaniken funkar å andra blir allt liksom förvirrat i kroppen. Hoppas ändå för dig även om du inte tror det är napp :)
  • Emmissss
    Solskensdag skrev 2021-11-17 10:08:31 följande:

    Är ju super bra att veta, hade helt förväntad det var tillbaka i vanlig cyklus. men då har vi kanske totalt missat äl etc den här månaden äsch. Men nej man vet liksom inte vad man ska förvänta efter mf. Å ena sidan visar kroppen ju mekaniken funkar å andra blir allt liksom förvirrat i kroppen. Hoppas ändå för dig även om du inte tror det är napp :)


    Då är vi två förväntansfulla som väntar idag, kul!! Har du några barn sedan tidigare?
  • Solskensdag
    Emmissss skrev 2021-11-17 10:16:21 följande:

    Då är vi två förväntansfulla som väntar idag, kul!! Har du några barn sedan tidigare?


    Hehe verkligen! Fast om min cyklus är 7 dagar längre eller något denna gång blir det långa förväntansfulla dagar haha. Det är första barnet för mig :) Har var det för dig igen?
  • Pinkfloweer
    Solskensdag skrev 2021-11-17 09:33:54 följande:

    Hur många är det som har BIM de närmsta dagarna och hur går det för er? Jag har BIM i dag eller i morgon men har en sån konstig känsla i kroppen, som att jag inte är gravid men inte heller komme få mens haha. Kanske någon konstig grej i kroppen efter mf. Får se vad som händer!


    Jag har bim på söndag!

    Lite ömma bröst men inte så mycket som de brukar vara innan mens men det kanske kommer, lite lite molvärk idag men bara svagt, sen vart frusen och trött i flera dagar, ingen aning va det blir av detta, frusen brukar jag inte känna mig men vet inte om det ens kan vara ett symtom på graviditet..?
  • Lemoon

    Bim nästa vecka på tisdag, känner ingenting alls, än. :-/
    Fick bara till det EN gång på dag 12, då mitt äl-test hade fullt utslag... 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?