• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Kanelkringla

    När jag gjorde testet hade jag kissat typ 30 minuter tidigare så vet inte om det påverkade resultatet med kanske?:) tack för ditt svar <3

  • 986247391
    Kanelkringla skrev 2021-12-17 16:53:31 följande:

    När jag gjorde testet hade jag kissat typ 30 minuter tidigare så vet inte om det påverkade resultatet med kanske?:) tack för ditt svar <3


    Jag använder stickor från testlagret där det står att man ska hålla sig 4h innan, så tror absolut det kan påverka om det bara gått 30 min!
  • Lövsångerska1991
    Kanelkringla skrev 2021-12-17 16:53:31 följande:

    När jag gjorde testet hade jag kissat typ 30 minuter tidigare så vet inte om det påverkade resultatet med kanske?:) tack för ditt svar <3


    Ja, man ska nog vänta fyra timmar med har jag för mig, om inte mer!

    Ingen orsak :) <3

    Hoppas alla får en fin helg!
  • Emmissss

    Tog ett test nu på kvällen (dag28) och först såg jag inget men nu skymtar man kanske en antydan på streck. Kanske bara är önsketänkande.

  • Wave Mother
    Emmissss skrev 2021-12-17 18:09:58 följande:

    Tog ett test nu på kvällen (dag28) och först såg jag inget men nu skymtar man kanske en antydan på streck. Kanske bara är önsketänkande.


    Spännande! Hoppas det blir tydligare i morgon!
  • Solskensdag

    Håller tummarna för alla! Uppdaterar bim listan, har fortfarande en längre cykel efter mf :) Tror inte vi fick till det denna månad men man får ju hoppas!

    26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT

    28/8 Värphönan (5:e försöket efter ängel, 2:a barnet) PLUSSAT

    29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

    4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT

    6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet) PLUSSAT

    11/9 hejsan91hejsan (30år, 4e försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT

    16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

    25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

    30/9 Emmy ( 26 år första försöket första barnet)PLUSSAT

    1/10 lidhu (27 år, fjärde försöket, första barnet) PLUSSAT

    6/10 ChilliChoklad (29 år, femte försöket, första barnet) PLUSSAT

    8/10 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet) PLUSSAT

    12/10 Essie0 (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

    16/10 EIJ90 (31 år, tredje försöket, andra barnet) PLUSSAT

    20/10 slo92 (28 år, tredje försöket,1 mf, 1a barnet) PLUSSAT

    27/10 dujagochbebisen (28 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

    10/11 AllieP (27 år, tredje försöket med första barnet) PLUSSAT

    21/11 toughshit (28 år, tredje försöket, andra barnet) PLUSSAT

    29/11 Lövsångerska1991 (30 år, fjärde försöket med första barnet) PLUSSAT

    2/12 Jolka (34 år första försöket efter missfall, tredje barnet) PLUSSAT

    3/12 nomina (38 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

    12/12 Jenek18 (30 år, första försöket efter MF med 1:a barnet) PLUSSAT

    18/12 Bouncebambi (28 år, femte försöket, första barnet)

    18/12 Emmissss (30 år, andra försöket efter mf, andra barnet)

    18/12 Annemarit123 (andra försöket, andra barnet)

    19/12 Junii91 (30 år, femte försöket, första barnet)

    21/12 Wave mother (37 år, sjätte försöket efter ma, första barnet)

    26/12 Dalarna 91 (30 år, 6e försöket, 3e försöket efter MF, första barnet)

    27/12 LJM91 (4e försöket, första barnet)

    29/12 Liljas (29 år, första försöket, första barnet)

    30/12 Solskensdag (30 år, andra försöket efter mf, första barnet)

    3/1 z anonym z (28 år, 5e försöket, andra barnet)

    10/1 evelinagra1 (11:e försöket. första barnet)

    12/1 bez (31 år, 6:e försöket, första barnet)

    19/1 Sophiee92 (29 år, 4e försöket, första barnet)

  • Wave Mother

    Trevlig lördag alla! Hoppas alla har det bra!

    Jag har lyckats hålla mig ifrån att testa idag. Får se om det går i morgon också. Sitter och skriver på en artikel för jobbet och det fungerar väl hyfsat som distraktion.

    Jag känner den här månaden att jag inte vill testa innan jag får något tydligt symptom, för jag är så trött på att se en tom sticka liksom. Än så länge har jag inga känningar alls, utom lite dålig hy, som jag ofta får innan mens, men tror att jag även hade den tidigare gången jag plussade. I morgon borde jag få mensvärk och mer symptom om mensen kommer på tisdag, tror jag. Det brukar komma minst två dagar innan.

    Någon av er andra med BIM i dagarna som testat eller haft några symptom? Hur har det gått för dig Emissss?

  • Emmissss

    Tagit test idag ockwå men negativt.. Så mensen verkar sen denna månad också. Har massor på jobbet så vet inte om det är stress som gör att cyklarna helt plötsligt ballat ut... :(

  • 986247391

    Jag kunde inte heller låta bli att testa idag, men såklart negativt. Är dock bara på ÄL+ 7/8 och BIM- 2-5 (beroende på om jag går efter senaste cyklarna eller apparnas beräkning) så har inte givit upp helt än!

  • Wave Mother
    Emmissss skrev 2021-12-18 20:43:21 följande:

    Tagit test idag ockwå men negativt.. Så mensen verkar sen denna månad också. Har massor på jobbet så vet inte om det är stress som gör att cyklarna helt plötsligt ballat ut... :(


    Förstår deppkänsla, men å andra sidan finns de ju de som plussar sent. Om mensen är sen är det ju ändå ett tecken, tänker jag!
    986247391 skrev 2021-12-18 21:40:48 följande:

    Jag kunde inte heller låta bli att testa idag, men såklart negativt. Är dock bara på ÄL+ 7/8 och BIM- 2-5 (beroende på om jag går efter senaste cyklarna eller apparnas beräkning) så har inte givit upp helt än!


    Så tidigt är det väl ändå rätt ovanligt att plussa, så då skulle jag verkligen inte ge upp!
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?