• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Emmissss

    26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT

    28/8 Värphönan (5:e försöket efter ängel, 2:a barnet) PLUSSAT

    29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

    4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT

    6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet) PLUSSAT

    11/9 hejsan91hejsan (30år, 4e försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT

    16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

    25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

    30/9 Emmy ( 26 år första försöket första barnet)PLUSSAT

    1/10 lidhu (27 år, fjärde försöket, första barnet) PLUSSAT

    6/10 ChilliChoklad (29 år, femte försöket, första barnet) PLUSSAT

    8/10 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet) PLUSSAT

    12/10 Essie0 (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

    16/10 EIJ90 (31 år, tredje försöket, andra barnet) PLUSSAT

    20/10 slo92 (28 år, tredje försöket,1 mf, 1a barnet) PLUSSAT

    27/10 dujagochbebisen (28 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

    10/11 AllieP (27 år, tredje försöket med första barnet) PLUSSAT

    21/11 toughshit (28 år, tredje försöket, andra barnet) PLUSSAT

    29/11 Lövsångerska1991 (30 år, fjärde försöket med första barnet) PLUSSAT

    2/12 Jolka (34 år första försöket efter missfall, tredje barnet) PLUSSAT

    3/12 nomina (38 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

    12/12 Jenek18 (30 år, första försöket efter MF med 1:a barnet) PLUSSAT

    18/12 Annemarit123 (andra försöket, andra barnet)

    19/12 Junii91 (30 år, femte försöket, första barnet)

    21/12 Wave mother (37 år, sjätte försöket efter ma, första barnet)

    26/12 Dalarna 91 (30 år, 6e försöket, 3e försöket efter MF, första barnet)

    27/12 LJM91 (4e försöket, första barnet)

    29/12 Liljas (29 år, första försöket, första barnet)

    30/12 Solskensdag (30 år, andra försöket efter mf, första barnet)

    3/1 z anonym z (28 år, 5e försöket, andra barnet)

    10/1 evelinagra1 (11:e försöket. första barnet)

    12/1 bez (31 år, 6:e försöket, första barnet)

    12/1 BounceBambi (28 år, 6:e försöket, första barnet)

    19/1 Sophiee92 (29 år, 4e försöket, första barnet)

    21/1 Emmissss (30 år, tredje försöket efter mf, andra barnet)

  • LJM91

    Idag fick jag för första gången någonsin fast smiley på CB advanced ägglossningstest! Känns som en seger efter 15 dagar med blinkande smiley.. Nu hoppas jag bara att ägglossningen faktiskt kommer också, hoppas på temphöjning inom de närmsta dagarna.

    Vi hade ovanligt mycket sex förra veckan så hoppas bara att vi orkar ett par dagar till haha :)

  • z anonym z

    Nu har det gått 4-5 dagar sen äl och jag har haft milt illamående hela morgonen, minns inte att jag brukar ha så efter äl men antar samtidigt att det är alldeles för tidigt för grav symptom .. någon som vid tidigare graviditeter haft illamående såhär tidigt ?

  • 986247391
    Emmissss skrev 2021-12-21 10:05:58 följande:

    Samma här... När har du bim i januari?


    Jag är inte helt hundra på när nästa BIM är, men appen förutspår 16 jan, så det borde vara däromkring någon gång.
  • BounceBambi
    LJM91 skrev 2021-12-21 11:59:30 följande:

    Idag fick jag för första gången någonsin fast smiley på CB advanced ägglossningstest! Känns som en seger efter 15 dagar med blinkande smiley.. Nu hoppas jag bara att ägglossningen faktiskt kommer också, hoppas på temphöjning inom de närmsta dagarna.

    Vi hade ovanligt mycket sex förra veckan så hoppas bara att vi orkar ett par dagar till haha :)


    Åh vad skönt att du äntligen fått en fast smiley, håller tummarna för att det ska gå den här gången :) 
  • LJM91
    BounceBambi skrev 2021-12-21 14:38:54 följande:

    Åh vad skönt att du äntligen fått en fast smiley, håller tummarna för att det ska gå den här gången :) 


    Tack snälla! Eftersom jag aldrig har lyckats få positiva ägglossningstest och har så himla lång cykel så har jag varit rädd för att något är tokigt med ägglossningen, så den fasta smilisen gjorde mig nästan gråtfärdig :) har precis gjort ett test med en vanlig sticka och det ser också ut att bli positivt, strecken är lika starka än så länge!
  • Junii91
    986247391 skrev 2021-12-21 08:29:33 följande:

    Idag kom mensen så inget plus denna gången heller :( Känns extra trist då vi flyttar i februari och jag hade hoppats på att kunna berätta för familjen i samband med det men nu får bebisrummet bli kontor till en början :(

    Hoppas ni andra får plus nu kring jul <3


    Vad trist! Förstår det känns tungt men ge inte upp. Din tid kommer <3 Ladda om och se framåt. Kram!
  • Junii91

    [quote=81551385][quote-nick]LJM91 skrev 2021-12-21 11:59:30 följande:[/quote-nick]

    Idag fick jag för första gången någonsin fast smiley på CB advanced ägglossningstest! Känns som en seger efter 15 dagar med blinkande smiley.. Nu hoppas jag bara att ägglossningen faktiskt kommer också, hoppas på temphöjning inom de närmsta dagarna.

    Vi hade ovanligt mycket sex förra veckan så hoppas bara att vi orkar ett par dagar till haha :)

    Men åhh så kul att höra!! :D Förstår du är överlycklig. Gläds med dig! Hoppas temphöjningen kommer, håller alla tummar för det! :)

  • Kanelkringla
    Junii91 skrev 2021-12-21 16:26:41 följande:

    [quote=81551385][quote-nick]LJM91 skrev 2021-12-21 11:59:30 följande:[/quote-nick]

    Idag fick jag för första gången någonsin fast smiley på CB advanced ägglossningstest! Känns som en seger efter 15 dagar med blinkande smiley.. Nu hoppas jag bara att ägglossningen faktiskt kommer också, hoppas på temphöjning inom de närmsta dagarna.

    Vi hade ovanligt mycket sex förra veckan så hoppas bara att vi orkar ett par dagar till haha :)

    Men åhh så kul att höra!! :D Förstår du är överlycklig. Gläds med dig! Hoppas temphöjningen kommer, håller alla tummar för det! :)


    Grattis till fast smiley Håller tummarna att ägglossningen kommer för dig! <3Jag körde också med cb advanced denna månaden men fick också blinkande smiley hur länge som helst!! Då slutade jag testa. Inga utslag på andra ägglossningstest heller och inga ömma bröstvårtor som jag brukar få. Var sjukt deppig och stressad över det! Sen tänkte jag att äsch vad hjälper det att jag går här och deppar?? När jag slutade stressa så vips kom ömma bröst och ett positivt på ägglossningstest.. sjukt vad kroppen påverkas!
  • LJM91

    Tack för all pepp! Såhär såg stickan ut, den räknas väl också som positiv eller vad säger ni?


    Kanelkringla skrev 2021-12-21 17:35:07 följande:

    Grattis till fast smiley Håller tummarna att ägglossningen kommer för dig! <3Jag körde också med cb advanced denna månaden men fick också blinkande smiley hur länge som helst!! Då slutade jag testa. Inga utslag på andra ägglossningstest heller och inga ömma bröstvårtor som jag brukar få. Var sjukt deppig och stressad över det! Sen tänkte jag att äsch vad hjälper det att jag går här och deppar?? När jag slutade stressa så vips kom ömma bröst och ett positivt på ägglossningstest.. sjukt vad kroppen påverkas!


    Tack snälla! Skönt att du också fick positivt till slut, jag funderar också på hur mycket kroppen påverkas av allt kollande och testande.. Har funderat på att skippa allt och bara försöka ligga varannan dag under perioden när jag kan vara fertil, men eftersom jag har superlånga och ganska oregelbundna cykler så vet jag inte om vi hade orkat varannan dag så pass länge xD
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?