• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Junii91

    Idag kom mensen.. känns jobbigt. Tankarna snurrar, tänk om det aldrig går? Prickar vi in dåligt kring ÄL? Vad kan vi göra bättre? Känns som att så många plussar. Jobbigt detta ska ta sån tid..

    26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT

    28/8 Värphönan (5:e försöket efter ängel, 2:a barnet) PLUSSAT

    29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

    4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT

    6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet) PLUSSAT

    11/9 hejsan91hejsan (30år, 4e försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT

    16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

    25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

    30/9 Emmy ( 26 år första försöket första barnet)PLUSSAT

    1/10 lidhu (27 år, fjärde försöket, första barnet) PLUSSAT

    6/10 ChilliChoklad (29 år, femte försöket, första barnet) PLUSSAT

    8/10 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet) PLUSSAT

    12/10 Essie0 (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

    16/10 EIJ90 (31 år, tredje försöket, andra barnet) PLUSSAT

    20/10 slo92 (28 år, tredje försöket,1 mf, 1a barnet) PLUSSAT

    27/10 dujagochbebisen (28 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

    10/11 AllieP (27 år, tredje försöket med första barnet) PLUSSAT

    21/11 toughshit (28 år, tredje försöket, andra barnet) PLUSSAT

    29/11 Lövsångerska1991 (30 år, fjärde försöket med första barnet) PLUSSAT

    2/12 Jolka (34 år första försöket efter missfall, tredje barnet) PLUSSAT

    3/12 nomina (38 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

    12/12 Jenek18 (30 år, första försöket efter MF med 1:a barnet) PLUSSAT

    18/12 Annemarit123 (andra försöket, andra barnet)

    21/12 Wave mother (37 år, sjätte försöket efter ma, första barnet)

    26/12 Dalarna 91 (30 år, 6e försöket, 3e försöket efter MF, första barnet)

    27/12 LJM91 (4e försöket, första barnet)

    29/12 Liljas (29 år, första försöket, första barnet)

    30/12 Solskensdag (30 år, andra försöket efter mf, första barnet)

    3/1 z anonym z (28 år, 5e försöket, andra barnet)

    10/1 evelinagra1 (11:e försöket. första barnet)

    12/1 bez (31 år, 6:e försöket, första barnet)

    12/1 BounceBambi (28 år, 6:e försöket, första barnet)

    19/1 Sophiee92 (29 år, 4e försöket, första barnet)

    19/12 Junii91 (30 år, 6e försöket, första barnet)

    21/1 Emmissss (30 år, tredje försöket efter mf, andra barnet)

  • Dalarna91
    Junii91 skrev 2021-12-22 23:04:19 följande:

    Idag kom mensen.. känns jobbigt. Tankarna snurrar, tänk om det aldrig går? Prickar vi in dåligt kring ÄL? Vad kan vi göra bättre? Känns som att så många plussar. Jobbigt detta ska ta sån tid..

    mf, andra barnet)


    Förstår hur du känner dig. Ser vi har försökt 6 gånger och med först barnet. Jag har BIM tidigt nästa vecka. Men kände nu imorse att jag börjar få den murringen i magen att det inte gick denna gången heller. Så just nu känns det helt hopplöst. Nu har mina känslor ändrats men förut ville jag helst inte ha barn på september-december. Men det kommer säkert hända så idag känner jag att det inte spelar någon roll då man har försökt i ett halv år nu.
  • Lövsångerska1991
    Wave Mother skrev 2021-12-22 15:56:23 följande:

    Tack båda två!

    Och Lövsångerska: Det har varit väldigt skönt att ha den här tråden att skriva i under hösten. Tack för att du startade den. Och hoppas det är okej att man hänger kvar lite grann och pratar med er allihop då och då även nu efter pluss <3 


    Tack själv för att du har varit med i tråden, och alla ni andra som varit och är med här. Så roligt att den har blivit ett bra stöd för många!

    Och till er som känner er uppgivna, det kommer att gå till slut! <3
  • BounceBambi
    Junii91 skrev 2021-12-22 23:04:19 följande:

    Idag kom mensen.. känns jobbigt. Tankarna snurrar, tänk om det aldrig går? Prickar vi in dåligt kring ÄL? Vad kan vi göra bättre? Känns som att så många plussar. Jobbigt detta ska ta sån tid...


    Jag känner med dig, har ungefär samma tankar själv då detta blir försök 6 för mig. Tycker det värsta är att vad jag vet har vi prickat ÄL bra så förstår inte varför det inte går. Du är iaf inte ensam <3
  • Junii91
    Dalarna91 skrev 2021-12-23 06:44:57 följande:

    Förstår hur du känner dig. Ser vi har försökt 6 gånger och med först barnet. Jag har BIM tidigt nästa vecka. Men kände nu imorse att jag börjar få den murringen i magen att det inte gick denna gången heller. Så just nu känns det helt hopplöst. Nu har mina känslor ändrats men förut ville jag helst inte ha barn på september-december. Men det kommer säkert hända så idag känner jag att det inte spelar någon roll då man har försökt i ett halv år nu.


    Tack för att du skrev och svarade. Det betyder mycket att man inte är ensam även om det ibland känns så. Men så kommer fina människor som du och stöttar. <3

    Jag förstår dig helt med att inte vilja föda barn i sept-dec men känner precis som dig, att nu spelar det absolut ingen roll. Bara vi får ett plus och en bebis så spelar tid ingen roll alls. Jag hoppas du kommer få ditt plus snart. Tack igen för att du delar med dig.
  • Junii91
    BounceBambi skrev 2021-12-23 07:11:15 följande:

    Jag känner med dig, har ungefär samma tankar själv då detta blir försök 6 för mig. Tycker det värsta är att vad jag vet har vi prickat ÄL bra så förstår inte varför det inte går. Du är iaf inte ensam <3


    Tack snälla du för dina tankar och stöttning. Betyder mycket.<3 Ja exakt, jag känner likadant. Liksom, varför går det inte när vi träffar in ÄL bra? Men jag har läst att det är 20-25 % att bli gravid varje gång när man prickar in ÄL. Så det är ju inte så stor chans. Men tänker också att ju fler gånger men försökt desto närmare kommer vi ett plus. Kram!
  • Sophiee92
    Wave Mother skrev 2021-12-22 09:58:57 följande:

    Glada julnyheter här. Jag hade ju BIM igår, men ingen mens dök upp och när jag testade nyss fick jag ett tydligt pluss :) 


    Ååå så underbara nyheter! Stort grattis!! :D
  • evelinagra1

    Är det något här som har testat apiforce (bidrottninggele) jag har gjort det denna månaden och är på äl+11 nu och har redan mycket äl-flytningar och det drar otroligt mycket i mina äggstockar, om det är någon som testat apiforce hur reagerade eran kropp på det?

  • Sophiee92
    Junii91 skrev 2021-12-22 23:04:19 följande:

    Idag kom mensen.. känns jobbigt. Tankarna snurrar, tänk om det aldrig går? Prickar vi in dåligt kring ÄL? Vad kan vi göra bättre? Känns som att så många plussar. Jobbigt detta ska ta sån tid..


    Här sitter en till som känner precis som du... Men säker på att plusset kommer till oss alla tillslut, vi får bara kämpa vidare <3 Känns så otroligt fint iaf att ha alla er här att bolla tankar med och få stöttning från <3
  • Wave Mother

    Vi försökte ju också sex gånger nu, och jag kände precis likadant innan jag plussade. Man försöker liksom komma ihåg att det är normalt att det tar lite tid, men det är ju så svårt/omöjligt att tänka så när man börjar oroa sig för att något är fel osv.

    Förstår alltså de här känslorna fullt ut, men jag tror starkt på era försök sex, och håller alla tummar för er här! 


    Dalarna91 skrev 2021-12-23 06:44:57 följande:
    Förstår hur du känner dig. Ser vi har försökt 6 gånger och med först barnet. Jag har BIM tidigt nästa vecka. Men kände nu imorse att jag börjar få den murringen i magen att det inte gick denna gången heller. Så just nu känns det helt hopplöst. Nu har mina känslor ändrats men förut ville jag helst inte ha barn på september-december. Men det kommer säkert hända så idag känner jag att det inte spelar någon roll då man har försökt i ett halv år nu.
    Junii91 skrev 2021-12-22 23:04:19 följande:

    Idag kom mensen.. känns jobbigt. Tankarna snurrar, tänk om det aldrig går? Prickar vi in dåligt kring ÄL? Vad kan vi göra bättre? Känns som att så många plussar. Jobbigt detta ska ta sån tid.. 


Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?