• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Solskensdag
    986247391 skrev 2022-01-13 12:55:34 följande:

    Tyvärr kom nog mensen igår kväll, det började med lite lite ljusrosa på pappret när jag torkade mig och har ökat idag, fortfarande mest när jag torkar mig men lite i trosskyddet. Finns väl en liten chans att det är nid/bortfallsblödning men känns mer som mens. Dock innebär det att min cykel (och LF) bara blir kortare och kortare?

    Hur går det för dig? <3


    Å tråkigt! Hur är det idag? Det är bara att kavla upp ärmarna annars och se fram emot ett försök till Konstigt din cykel blir kortare - har du idé om varför? Gör det något för fertilitet?

    Själv är jag i tråkiga väntetiden mellan äl och bim? hade äl i måndags så är ju för tidigt att ha symtom men man analyserar ändå allt! Har fått lite konstiga saker efter mitt mf, mycket mer ont runt äl, ömma bröst direkt efter äl etc, så är svårt att känna om något är annorlunda. Så jag håller tummarna lite till
  • Sophiee92
    Bez skrev 2022-01-14 09:52:53 följande:
    En chans finns ju såklart men fattar hur du känner, vi missade oxå de mest fertila dagarna för ÄL va sen fick till de 3 dagar innan och sen på ÄL. Håller tummarna för oss båda att de räcker.
    Tack för ditt svar! Åh ja så segt ju när man känner att man inte fick till det optimalt. Dock så känns det mer lovande för dig som fick till det 3 dagar innan ÄL. Håller tummarna att det blev något för dig denna gång :)
  • Sophiee92
    LillaSam skrev 2022-01-14 12:23:12 följande:
    Hej!

    Vet inte om detta svar kommer hjälpa dig eller bara trigga, ber om ursäkt i så fall. Men om min ägglossning stämmer där NC satte ut den så fick min sambo och jag bara till det en gång vilket var 4 dagar innan ÄL och vi plussade.

    Så det finns absolut en chans för dig!!
    Nej självklart inte triggande alls :) vilken lycka för er att plussa trots kanske inte optimalt sexande vid ÄL! Enligt min NC app så sa det vara lika "stor" sannolikhet att plussa 4 dagar innan ÄL som på faktiska ÄL-dagen så jag håller tummarna att det ändå finns en chans för oss :) Tack för pepp
  • 986247391
    Solskensdag skrev 2022-01-14 15:41:54 följande:

    Å tråkigt! Hur är det idag? Det är bara att kavla upp ärmarna annars och se fram emot ett försök till Konstigt din cykel blir kortare - har du idé om varför? Gör det något för fertilitet?

    Själv är jag i tråkiga väntetiden mellan äl och bim? hade äl i måndags så är ju för tidigt att ha symtom men man analyserar ändå allt! Har fått lite konstiga saker efter mitt mf, mycket mer ont runt äl, ömma bröst direkt efter äl etc, så är svårt att känna om något är annorlunda. Så jag håller tummarna lite till


    Jag vet inte vad jag ska tro riktigt, förra månaden hade jag en väldigt sparsam mens på bara 3 dagar så tror att det är samma denna gång, men tänkte testa igen om några dagar innan jag ger upp helt.

    Vet inte alls varför cykeln blir kortare, men känns motigt med så kort tid mellan ÄL och mens.

    Håller tummarna att du får ett plus denna gång! Känner igen mig i att överanalysera minsta lilla mellan ÄL och BIM!
  • Bez

    Tog test i morse BIM-1 på testlagrets stickor. Tog 2st och båda visa svag linje!

    Har vart med om spök innan så vågar inte riktigt ta ut nått men visst borde väll inte 2st ge spök? Aldrig testat med testlagret innan.

    Visst ser ni oxå?

  • LJM91
    Bez skrev 2022-01-15 09:30:48 följande:

    Tog test i morse BIM-1 på testlagrets stickor. Tog 2st och båda visa svag linje!

    Har vart med om spök innan så vågar inte riktigt ta ut nått men visst borde väll inte 2st ge spök? Aldrig testat med testlagret innan.

    Visst ser ni oxå?


    Ser helt klart positiva ut, grattis!
  • Värphönan
    Bez skrev 2022-01-15 09:30:48 följande:

    Tog test i morse BIM-1 på testlagrets stickor. Tog 2st och båda visa svag linje!

    Har vart med om spök innan så vågar inte riktigt ta ut nått men visst borde väll inte 2st ge spök? Aldrig testat med testlagret innan.

    Visst ser ni oxå?


    Har tagit säkert 50 test med testlagrets stickor och aldrig fått streck om jag inte varit gravid. Därför vågar jag säga GRATTIS! =D
  • Sophiee92
    Bez skrev 2022-01-15 09:30:48 följande:

    Tog test i morse BIM-1 på testlagrets stickor. Tog 2st och båda visa svag linje!

    Har vart med om spök innan så vågar inte riktigt ta ut nått men visst borde väll inte 2st ge spök? Aldrig testat med testlagret innan.

    Visst ser ni oxå?


    Jag ser också! Gud så spännande! Ska du testa med digitalt också?
  • Bez
    Sophiee92 skrev 2022-01-15 18:45:08 följande:

    Jag ser också! Gud så spännande! Ska du testa med digitalt också?


    Ja tänkte ta imorgon bitti :) mannen tyckte vi skulle vänta så de blir mest tillförlitliga resultat, jag hade velat ta direkt annars :P
  • Sophiee92
    Bez skrev 2022-01-15 19:10:41 följande:
    Ja tänkte ta imorgon bitti :) mannen tyckte vi skulle vänta så de blir mest tillförlitliga resultat, jag hade velat ta direkt annars :P
    Ja men vill ju bara veta nu direkt förstås :P men kanske smart att vänta som din man tyckte... Du måste uppdatera direkt imorgon när du tagit det digitala :D
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?