• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Sophiee92
    LJM91 skrev 2022-02-11 12:34:28 följande:

    Fortfarande ingen ägglossning här, CD36 idag så antingen blir det nytt rekord eller ingen ägglossning alls denna cykeln :(


    Nej men fyyy så jobbigt!!! Vet bara själv när ÄL kommit 1 vecka senare än beräknat för mig och bara DET har känts olidligt... Skickar en stor kram till dig <3 Kanske ÄL kommer så sent som här i dagarna, man vet ju aldrig!

    Visst tempade du också? 
  • LJM91

    Tack för peppen! Mina två senaste ägglossningar detta året var på CD34, men jag har någon enstaka gång haft ägglossning så sent som typ CD40 så det är egentligen inget alarmerande :P men det är himla drygt att gå och vänta.. De digitala ägglossningstesten är ju galet dyra dessutom, men vågar inte sluta ta dem nu haha.. Hoppas verkligen att ett ägg är redo snart! Jag tempar också så jag kan bekräfta ägglossning :)

  • Kanelkringla
    LJM91 skrev 2022-02-11 20:00:47 följande:

    Tack för peppen! Mina två senaste ägglossningar detta året var på CD34, men jag har någon enstaka gång haft ägglossning så sent som typ CD40 så det är egentligen inget alarmerande :P men det är himla drygt att gå och vänta.. De digitala ägglossningstesten är ju galet dyra dessutom, men vågar inte sluta ta dem nu haha.. Hoppas verkligen att ett ägg är redo snart! Jag tempar också så jag kan bekräfta ägglossning :)


    Åh vad segt! Väntan blir ju så lång med sen ägglossning! :( håller tummarna att den kommer snart!!!! 
  • Sophiee92
    LJM91 skrev 2022-02-11 20:00:47 följande:

    Tack för peppen! Mina två senaste ägglossningar detta året var på CD34, men jag har någon enstaka gång haft ägglossning så sent som typ CD40 så det är egentligen inget alarmerande :P men det är himla drygt att gå och vänta.. De digitala ägglossningstesten är ju galet dyra dessutom, men vågar inte sluta ta dem nu haha.. Hoppas verkligen att ett ägg är redo snart! Jag tempar också så jag kan bekräfta ägglossning :)


    Förstår att du inte vågar sluta ta dom nu hehe, är det CB digital advanced du kör? Vet dom är sååå dyra! Om du kör med advanced, hur länge har du haft blinkande gubbe? Ah skönt att du kan stämma av med tempen också :)
  • LJM91

    Kan inte citera.. Stort grattis johannalainen!!

    Sophiee92, ja jag använder advanced, har haft blinkande sen CD18 så det blir 19 dagar idag.. Hade 15 blinkande förra månaden så egentligen är det inte ekonomiskt försvarbart för mig att använda dem hehe.

    Imorse hade jag dock en tempökning så det kan vara så att ägglossningstesten inte gav utslag denna månaden, varken advanced eller vanliga stickor.. Känns hopplöst om det var så att ägglossningen var igår fredag, hade senast sex i onsdags och även om jag vet att chansen finns ändå så hade det ju kännts bättre om vi hade haft sex torsdag eller fredag istället..

  • Sophiee92
    LJM91 skrev 2022-02-12 08:18:35 följande:

    Kan inte citera.. Stort grattis johannalainen!!

    Sophiee92, ja jag använder advanced, har haft blinkande sen CD18 så det blir 19 dagar idag.. Hade 15 blinkande förra månaden så egentligen är det inte ekonomiskt försvarbart för mig att använda dem hehe.

    Imorse hade jag dock en tempökning så det kan vara så att ägglossningstesten inte gav utslag denna månaden, varken advanced eller vanliga stickor.. Känns hopplöst om det var så att ägglossningen var igår fredag, hade senast sex i onsdags och även om jag vet att chansen finns ändå så hade det ju kännts bättre om vi hade haft sex torsdag eller fredag istället..


    Låter lovande med en temphöjning! Får vi se om den håller i sig. Nej men vadå, 2 dagar före ÄL är väl nästan optimalt? Min NC säger att jag har högst fertilitet två dagar före ÄL så tycker inte alls du behöver känna dig besviken om så är fallet, även om jag förstår att du velat få till några gånger till. Förra månaden kom min ÄL tidigare och vi prickade in 2 dagar EFTER ÄL förstod jag i efterhand haha...
  • LJM91
    Sophiee92 skrev 2022-02-12 17:08:36 följande:
    Låter lovande med en temphöjning! Får vi se om den håller i sig. Nej men vadå, 2 dagar före ÄL är väl nästan optimalt? Min NC säger att jag har högst fertilitet två dagar före ÄL så tycker inte alls du behöver känna dig besviken om så är fallet, även om jag förstår att du velat få till några gånger till. Förra månaden kom min ÄL tidigare och vi prickade in 2 dagar EFTER ÄL förstod jag i efterhand haha...
    Tack för peppen <3 en och två dagar före ÄL ses väl som dagarna med högst chans egentligen, men av någon anledning känns det osannolikt att det ska vara så för oss :P har fått för mig att vi måste pricka in ägglossningsdagen för att lyckas.. Fick till det i morse också så om ägget släppte igår och sen är befruktningsbart 12-24 timmar så kanske det hjälpte till att öka chansen lite i alla fall.. Nu får vi väl se om tempökningen håller i sig eller vad som sker :)
  • Sophiee92
    LJM91 skrev 2022-02-12 22:27:05 följande:
    Tack för peppen <3 en och två dagar före ÄL ses väl som dagarna med högst chans egentligen, men av någon anledning känns det osannolikt att det ska vara så för oss :P har fått för mig att vi måste pricka in ägglossningsdagen för att lyckas.. Fick till det i morse också så om ägget släppte igår och sen är befruktningsbart 12-24 timmar så kanske det hjälpte till att öka chansen lite i alla fall.. Nu får vi väl se om tempökningen håller i sig eller vad som sker :)
    Förstår tanken, kan också ibland få liknande tankar. Skönt att ni fick till en dag till :) Har tempökningen hållit i sig?
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?