• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Pinkfloweer

    Hej alla det var ett tag sen nu. Har försökt lägga allt detta åt sidan faktiskt, fick iallafall denna månad tillslut positivt äl test dag 21 denna cykel och då hoppade jag över primolut nor denna månad...men nu sitter jag med pms från helvetet så det lilla lilla lilla minimala hoppet borta återigen , börjar bara bli så genuint himla trött på det här nu faktiskt. Fick ömma bröst redan 4 dagar efter trolig ägglossning dessutom. 

  • LJM91
    986247391 skrev 2022-03-27 18:41:38 följande:

     


    Det var som väntat negativt, men det var ju ?bara? ÄL+8 så än är väl hoppet inte helt ute! 


    Hoppas din tempökning berodde på ÄL! När i cykeln brukar du ha ÄL? 


    Hoppas det snart blir ett plus :) jag har väldigt oregelbunden ägglossning men sedan vi började försöka bli gravida har det varit CD 30, 23, 34, 34 och förra cykeln blev det nytt rekord på CD 47. Så den kan verkligen ske typ när som helst :P
  • 986247391
    LJM91 skrev 2022-03-28 15:07:04 följande:

    Låg temp igen idag, så ingen tidig ägglossning tyvärr :P


    Åh typiskt! Håller alla tummar och tår att det snart är dags för ÄL! Kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara att det både tar så långt tid mellan och att det är oregelbundet! <3
  • 986247391

    Jag tvivlar på att det kommer synas något på bilden, men jag kunde inte hålla mig från att ta ett test imorse när mensen inte hade kommit. 


    För första gången ser jag utan tvekan ett sträck, det är svagt som skjutton, men det finns där. Innan har testen varit totalt blanka.  Törs inte riktigt ropa hurra än, men ska testa igen imorgon och se! 

  • Sophiee92
    986247391 skrev 2022-03-29 06:30:18 följande:

    Jag tvivlar på att det kommer synas något på bilden, men jag kunde inte hålla mig från att ta ett test imorse när mensen inte hade kommit. 


    För första gången ser jag utan tvekan ett sträck, det är svagt som skjutton, men det finns där. Innan har testen varit totalt blanka.  Törs inte riktigt ropa hurra än, men ska testa igen imorgon och se! 


    Ja visst ser man ett svagt streck där allt! :D Gud så spännande! När hade du beräknad BIM?
  • Värphönan
    986247391 skrev 2022-03-29 06:30:18 följande:
    Jag tvivlar på att det kommer synas något på bilden, men jag kunde inte hålla mig från att ta ett test imorse när mensen inte hade kommit. 

    För första gången ser jag utan tvekan ett sträck, det är svagt som skjutton, men det finns där. Innan har testen varit totalt blanka.  Törs inte riktigt ropa hurra än, men ska testa igen imorgon och se! 


    är det från testlagret? :)

  • 986247391
    Värphönan skrev 2022-03-29 10:34:30 följande:

    är det från testlagret? :)


    Nej, från något märke som heter Tento eller något sånt. beställde från apotea tror jag. 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?