• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Rewner
    LJM91 skrev 2022-07-13 08:48:32 följande:
    Sophie, jag kan inte heller minnas det! Då tyckte jag att jag fick mensvärk 1-2 dagar innan mensen kom och det var allt, absolut inte såhär från och till i alla möjliga faser av cykeln. Det handlar väl om att man är mer uppmärksam på allt nu, men känns ändå som att detta med molvärken har tillkommit :P
    Hög igenkänning på det. Jag får också illamående som PMS några dagar innan mensen. Blivit så lurade av det några gånger och nu fått inse att så här är det typ varje cykel.
  • Sophiee92

    Ja det är nog bara så att det är pga att man känner efter så mycket. Suck. Önskar man bara kunde stänga av symtom-knappen framtida försök.
    Och idag kom min mens också så nu går vi in på det 11e försöket...

  • LJM91
    Sophiee92 skrev 2022-07-13 22:10:50 följande:

    Ja det är nog bara så att det är pga att man känner efter så mycket. Suck. Önskar man bara kunde stänga av symtom-knappen framtida försök.
    Och idag kom min mens också så nu går vi in på det 11e försöket...


    Neej vad tråkigt att mensen kom :( skickar en stor kram <3

    Ni som tar inositol, tar ni det en gång per dag eller uppdelat i två doser? Jag tog Donaferty innan som var uppdelat i dospåsar och då skulle man ta två gånger om dagen med typ 12 timmars mellanrum för att upptaget av inositol skulle bli jämnt fördelat. Nu har jag köpt inositol från Lamberts med den där lilla skopan (hur liten förresten? Sötaste jag sett xD) och där står att man ska ta 4g en gång per dag.
  • evelinagra1
    LJM91 skrev 2022-07-14 07:25:18 följande:
    Neej vad tråkigt att mensen kom :( skickar en stor kram <3

    Ni som tar inositol, tar ni det en gång per dag eller uppdelat i två doser? Jag tog Donaferty innan som var uppdelat i dospåsar och då skulle man ta två gånger om dagen med typ 12 timmars mellanrum för att upptaget av inositol skulle bli jämnt fördelat. Nu har jag köpt inositol från Lamberts med den där lilla skopan (hur liten förresten? Sötaste jag sett xD) och där står att man ska ta 4g en gång per dag.
    Jag har tagit en gång om dagen sen om det är rätt vet jag inte men, haha ja men visst är den liten :P
  • Dalarna91
    evelinagra1 skrev 2022-07-14 07:49:28 följande:
    Jag har tagit en gång om dagen sen om det är rätt vet jag inte men, haha ja men visst är den liten :P
    Jag har också tagit en gång per dag. Jag fann knappt skopan xD 

    Hur går det för er alla? Själv väntar man på ägglossningen nästa vecka ungefär. Försöker tagga sig själv så man får energi och ork till att försöka ligga och peppa. 
  • Rewner
    Sophiee92 skrev 2022-07-13 22:10:50 följande:

    Ja det är nog bara så att det är pga att man känner efter så mycket. Suck. Önskar man bara kunde stänga av symtom-knappen framtida försök.
    Och idag kom min mens också så nu går vi in på det 11e försöket...


    Attans! Men elfte försöket kan vara det som tar sig.

    Det känns som att min mens också är på gång. I så fall blev det ganska normal tid för denna cykel och det känns ju väldigt skönt om det skulle vara så. För första gången på ett år så vill jag ju bara att den kommer. Sen är vi äntligen på ruta 0 igen.
  • Pinkfloweer

    Har tagit säkert 5 test alla negativa. Spotting ibland å molvärk ibland men ingen mens...vill bara ha mens å få börja om nu, blir stressad av att den inte kommer, spotting till och från 5 dagar totalt nu börjar bli orolig och frustrerad

  • Dalarna91
    Pinkfloweer skrev 2022-07-14 15:17:43 följande:

    Har tagit säkert 5 test alla negativa. Spotting ibland å molvärk ibland men ingen mens...vill bara ha mens å få börja om nu, blir stressad av att den inte kommer, spotting till och från 5 dagar totalt nu börjar bli orolig och frustrerad


    Förstår din frustration. När man ändå ska få mens. Varför kan den inte bara komma så man kan försöka på nästa..
  • Chilins

    En liten uppdatering från mig. Väntar fortfarande på bekräftande av ägglossning. glad för att jag fick en ganska stor temphöjning idag. Innan dess har det inte varit mycket till bekräftelse på att ägglossning faktiskt skett. Känner mig inte särskilt hoppfull denna cykel så har därför beställt fler ägglossningstest och funderar på om jag ska göra något annorlunda nästa gång. Vill bara skicka en stor kram till er alla som kämpar Hjärta

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?