• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • evelinagra1

    Men vad tråkigt Dalarna :( det är alltid jobbigt när mensen kommer men extra jobbigt när man verkligen känt sig gravid :/ Hjärta

  • Sophiee92

    Men neeeej vad ledsen jag blir Dalarna och Chilins :'( <333 Vaknade med ett pirr i morse för att höra om ditt test Dalarna, så otroligt tråkigt att höra men ni får ta nya tag och hoppas på nästa försök. Snart är det er tur <3 Låter också smart att ta ett hemmatest för mannen, vi ska göra samma sak nu ifall det inte gick vägen denna gången... Och Chilins jag blir blir så otroligt ledsen för din skull <3 hoppas innerligt att det trots allt är bra allting

  • Dalarna91
    Sophiee92 skrev 2022-09-04 09:06:50 följande:

    Men neeeej vad ledsen jag blir Dalarna och Chilins :'( <333 Vaknade med ett pirr i morse för att höra om ditt test Dalarna, så otroligt tråkigt att höra men ni får ta nya tag och hoppas på nästa försök. Snart är det er tur <3 Låter också smart att ta ett hemmatest för mannen, vi ska göra samma sak nu ifall det inte gick vägen denna gången... Och Chilins jag blir blir så otroligt ledsen för din skull <3 hoppas innerligt att det trots allt är bra allting


    Ja de är riktigt tråkigt... Trodde verkligen tempen skulle gå upp då fönstret va öppet natten till lördag.  
    Precis köpt test, men det är svårt att välja då det är många. Men det blev ett från medtest. Den hade högst pålitlighet, två tester i den också. Så har precis beställt den. 
  • LJM91

    Låter som att ni har en bra plan framöver Dalarna <3

    Åh nej chilins, vad oroligt och jobbigt med en blödning :( det finns ju många solskenshistorier med blödningar trots helt normala graviditeter, håller alla tummarna för att det inte är ett missfall <3 uppdatera oss om du vill och orkar!

  • Sophiee92

    LJM, känner precis samma som du. Vågar inte testa idag. Men bestämt mig för att ta ett test imorgon bitti så får det bära eller brista. Men alltså hjälp vad jag är nervös denna gång. Inte haft några symtom alls vilket varit super skönt för då har jag även sluppit överanalysera massa men nu när det närmar sig och jag börjar tänka mer på det så blir jag så nervös att jag får hjärtklappning... :(

  • Dalarna91

    Är det inte typiskt. När min mens kommer så går vattnet för min ena syster... Är glad för henne men känns livet är orättvist. 

  • Fyrklöverns

    Jag beklagar mensen Dalarna :( Förstår hur det känns med din syster. Min bror fick barn samma dag som jag fick missfall och det tog väldigt hårt på mig. Vad skönt att ni har en plan nu framåt, kämpa på och ge aldrig upp hoppet. Testa dig fram nu med något nytt så hoppet får en nytändning. Snart är det er tur också <3 


    Chilins det gör ont i mig att läsa att du blöder :(. Det är tur att du har ditt ultraljud imorgon. Jag hoppas innerligt att det är ett sår på livmodern eller känslig tapp som blöder. Håll oss uppdaterade, vi är med dig <3 

  • Chilins

    Ni är världens finaste personer. Tack för era fina ord och att ni hoppas. Här känns det mörkt Men blir glad av er och att ni finns. Känner mig mindre ensam. Jag håller er uppdaterade Hjärta

  • LJM91

    Sohpie, avsaknad av symtom kan vara en bra grej! När jag var gravid för flera år sedan var mitt enda symtom att jag inte hade några symtom, ömma bröst och molvärk kom inte förrän mensen var flera dagar försenad. Håller alla tummarna för dig imorgon!

    Åh nej vilken dålig tajming Dalarna, förstår att det känns tufft.. Försök sysselsätta dig med annat så du tänker på annat <3

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?