• Fri 23 Jul 2021 13:18
    801494 visningar
    8602 svar
    +4
    8602
    801494

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Mon 3 Oct 2022 19:23
    Fyrklöverns skrev 2022-10-03 19:10:29 följande:

    Hoppas det är positivt Sophie <3 


    Rewner, precis jag hade oförskämt stabila cykler sedan operationen. 

    Jag köpte digitalt ägglossningstest på vägen hem från jobbet. Fick en hånande rund ring bara. Jag orkar inte att jag slarvade med testandet denna gången och att ägglossningen ska strula precis när man är tillbaka i gamet. Som salt i såren fick jag ryktesvägen veta att ännu en kompis är gravid nu. 


    Va tråkigt att höra. Känns som alla nu haft flera cyklus som varit annorlunda bara för man försöker skaffa barn. .. haft så många
  • Mon 3 Oct 2022 21:14
    Sophiee92 skrev 2022-10-03 19:22:45 följande:
    Åh nej, måste varit tufft att få höra. Är verkligen lika jobbigt varje gång... På vilket sätt slarvade du med testandet?
    Jag testade med morgonurin för jag orkade inte med stressen att hålla mig i flera timmar på eftermiddagen.  Men morgonurin brukar inte visa så bra på mig så jag kan ha missat stegringen. Jag var säker på att ägglossningen skulle komma som planerat för den har varit på pricken senaste tre cykler. Vi har iaf haft sex varannan dag i en vecka nu, och även ikväll vilket är det viktigaste. Ska försöka fortsätta tills ägglossningen är bekräftad. 
  • Mon 3 Oct 2022 22:16
    Fyrklöverns skrev 2022-10-03 21:14:36 följande:
    Jag testade med morgonurin för jag orkade inte med stressen att hålla mig i flera timmar på eftermiddagen.  Men morgonurin brukar inte visa så bra på mig så jag kan ha missat stegringen. Jag var säker på att ägglossningen skulle komma som planerat för den har varit på pricken senaste tre cykler. Vi har iaf haft sex varannan dag i en vecka nu, och även ikväll vilket är det viktigaste. Ska försöka fortsätta tills ägglossningen är bekräftad. 
    Förstår. Kan verkligen hålla med om stressen att testa på eftermiddagen. Klarar aldrig av det själv. Ja men att ni haft sex är ju det viktigaste! ÄL testen spelar ju ingen roll egentligen, bara skönt sen att veta när man kan sluta ha sex med fokus på sprutet hehe.
  • Mon 3 Oct 2022 22:29
    Sophiee92 skrev 2022-10-03 22:16:37 följande:
    Förstår. Kan verkligen hålla med om stressen att testa på eftermiddagen. Klarar aldrig av det själv. Ja men att ni haft sex är ju det viktigaste! ÄL testen spelar ju ingen roll egentligen, bara skönt sen att veta när man kan sluta ha sex med fokus på sprutet hehe.
    Hahaha precis så! Mest därför det är skönt att bekräfta så man inte behöver vara så nitisk.
  • Mon 3 Oct 2022 22:31
    Dalarna91 skrev 2022-10-03 19:23:14 följande:
    Va tråkigt att höra. Känns som alla nu haft flera cyklus som varit annorlunda bara för man försöker skaffa barn. .. haft så många

    Ja men visst är det så, på ett sätt känns det som att det kan just vara därför den blir annorlunda. 

  • Tue 4 Oct 2022 06:52

    Temp; 36.28 så ingen stegring, negativt äl test igår såg knappt strecket. 
    Så ikväll börjar jag med progrestron kräm till bim. Så får hoppas över denna ägglossning.... 

  • Tue 4 Oct 2022 07:01

    Jag köper inte riktigt det här, känns inte realistiskt att tempen bara är 36,10 och 36,20 efter ägglossningen.   Får fortsätta tempa och se om den sätter ut äl en annan dag, skulle vara mer logiskt igår tex. 


  • Tue 4 Oct 2022 07:48

    Så himla tråkigt att tempen var låg idag också Dalarna :( tycker du gör rätt nu som kör igång med krämen för att framkalla mens. Det händer ju ibland att man har cyklar utan ägglossning, men det är ju galet frustrerande nu när man försöker bli gravid.. Hoppas att nästa cykel är mer normal <3

    Fyrklöverns, tycker också att igår ser mer sannolikt ut :) hoppas tempen fortsätter vara hög nu!

  • Tue 4 Oct 2022 08:35

    Så ledsen för din skull Dalarna :( vad arg man blir när kroppen inte vill samarbeta med en... Hoppas din nästa cykel blir den där det händer!

  • Tue 4 Oct 2022 09:25

    Så himla struligt, Dalarna. Lider med din frustration.

    Testade du i morses, Sophie?

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?