• Fri 23 Jul 2021 13:18
    795218 visningar
    8602 svar
    +4
    8602
    795218

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Tue 4 Oct 2022 13:42

    Fyrklövern; va skön att äntligen få positivt ägglossning test! Hoppas du får bekräftad om några dagar :D 

    Sophie; ser tyvärr inget, kan inte zooma in. Du får ta ett test imorgon och hoppas det är positivt 

  • Tue 4 Oct 2022 13:42

    Fyrklövern; va skön att äntligen få positivt ägglossning test! Hoppas du får bekräftad om några dagar :D 

    Sophie; ser tyvärr inget, kan inte zooma in. Du får ta ett test imorgon och hoppas det är positivt 

  • Tue 4 Oct 2022 14:26

    Tack för peppen tjejer <3 

    Sophie vi håller alla tummar och tår! Lite plågeri är det men ändå skönt att kunna kontrollera situationen genom att testa kan jag tycka :)

  • Tue 4 Oct 2022 15:46

    Dalarna, nej förstår det, blir så dålig skärpa när man laddar upp här. Speciellt när strecket är obefintligt haha 

    Rewner blir ändå lite glad att du också ser något!

    Ingen mens i sikte ännu men mensvärken börjar öka så nu tror jag snart sen kommer tyvärr :(( Tack för att ni är så stöttande dom här fruktansvärda dagarna innan BIM

  • Tue 4 Oct 2022 15:47
    Fyrklöverns skrev 2022-10-04 14:26:16 följande:

    Tack för peppen tjejer <3 

    Sophie vi håller alla tummar och tår! Lite plågeri är det men ändå skönt att kunna kontrollera situationen genom att testa kan jag tycka :)


    Jo det har du rätt i att det är någon form av kontroll att testa ändå vilket kan vara skönt.
  • Tue 4 Oct 2022 16:57

    Tror ni man kan använda kräm fron imorgon till fredag och sen kanske mensen kommer på lördag? 

  • Tue 4 Oct 2022 16:57
    Sophiee92 skrev 2022-10-04 11:09:48 följande:
    Ingen mens ännu så testade imorse. Det var helt blankt, tills jag skulle slänga det efter ca 5 min, då såg det ut såhär :O! Ser någon mer än jag en skugga/ett spökstreck där? Vet att jag bara plågar mig själv men man kan bara inte släppa det där sista lilla hoppet innan mensen är ett faktum. Åååh tänk att det är såhär månad efter månad. Skulle göra precis vad som helst för att få plussa nu :(
    Jag tror att jag kan se en skugga men är inte säker eftersom det inte går att zooma in. När var ägglossningen?
  • Tue 4 Oct 2022 17:38
    elin1989 skrev 2022-10-04 16:57:56 följande:
    Jag tror att jag kan se en skugga men är inte säker eftersom det inte går att zooma in. När var ägglossningen?

    Är antingen på ÄL+12 eller +13 

  • Tue 4 Oct 2022 18:40
    Sophiee92 skrev 2022-10-04 17:38:38 följande:

    Är antingen på ÄL+12 eller +13 


    Tempar du sophie? :) om du gör det så lägg upp kurvan :) håller tummarna att du får ett plus!! 
  • Tue 4 Oct 2022 20:09
    Chilins skrev 2022-10-04 18:40:47 följande:
    Tempar du sophie? :) om du gör det så lägg upp kurvan :) håller tummarna att du får ett plus!! 
    Tack vad gulliga ni är <3 Hoppas så mycket jag med. Åh tempar inte längre så har ingen kurva att lägga upp tyvärr. 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?