• Lövsångerska1991

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Sophiee92

    Grattis igen Elin, vilken lättnad att få höra.

    Mensen har inte kommit här ännu men känns som den snart kommer :/

  • elin1989
    Fyrklöverns skrev 2022-10-05 17:45:26 följande:
    Vad skönt att höra att utomkveds är uteslutet! <3 Det är ju så tidigt för att se ett foster men det är bra att du fick en till relativt snabb uppföljning. 
    Ja det är nog väldigt tidigt! Enligt senaste mensen (vilket ju är vad de använder) är jag 5+2 men enligt ÄL 5+4, vanligtvis är min cykel 26 dagar så jag tror att 5+4 stämmer bättre. De verkade tycka att det ser ut som det ska, men det blir förstås 9 till långa dagar nu...
  • Fyrklöverns
    Sophiee92 skrev 2022-10-05 17:52:50 följande:

    Grattis igen Elin, vilken lättnad att få höra.

    Mensen har inte kommit här ännu men känns som den snart kommer :/


    Vad bra Sophie, hoppas den håller sig borta :) 
  • Fyrklöverns
    elin1989 skrev 2022-10-05 18:03:02 följande:
    Ja det är nog väldigt tidigt! Enligt senaste mensen (vilket ju är vad de använder) är jag 5+2 men enligt ÄL 5+4, vanligtvis är min cykel 26 dagar så jag tror att 5+4 stämmer bättre. De verkade tycka att det ser ut som det ska, men det blir förstås 9 till långa dagar nu...
    Aha okey, förstår. Det verkar absolut vara som det ska! Du kan se det som en till chans att få se bebis relativt snart. Du kan slappna av lite nu och njuta av att det satte sig rätt och att allting är bra just nu :) Har du berättat för sambon? Hur tog han det isf?
  • Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-10-05 21:18:48 följande:
    Vad bra Sophie, hoppas den håller sig borta :) 
    Fortfarande ingen mens :O och brösten ömmar för fullt som dom gjort sen ägglossning. Har inget RFSU test kvar hemma att ta imorgon bitti, bara ett digitalt, vågar man ta det tro? Eller är det dumt när stickan ändå var negativ imorse?
  • Fyrklöverns
    Sophiee92 skrev 2022-10-05 22:16:19 följande:
    Fortfarande ingen mens :O och brösten ömmar för fullt som dom gjort sen ägglossning. Har inget RFSU test kvar hemma att ta imorgon bitti, bara ett digitalt, vågar man ta det tro? Eller är det dumt när stickan ändå var negativ imorse?
    Men gud vad bra! Låter fantastiskt! Självklart kan du ta det digitala :) Det är mer precist än RFSU stickorna. Digitala visade på mig när stickan bara visade en knappt synlig linje som min man inte ens såg haha. 
  • Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-10-06 07:00:40 följande:
    Men gud vad bra! Låter fantastiskt! Självklart kan du ta det digitala :) Det är mer precist än RFSU stickorna. Digitala visade på mig när stickan bara visade en knappt synlig linje som min man inte ens såg haha. 

    Godmorgon <3 Mensen är fortfarande sen här!
    Åh var uppe och kissade precis, vågade inte ta det digitala, är så rädd att få svart på vitt att jag inte skulle vara gravid... Planerar gå ner till apoteket när dom öppnar och köpa ett pack RFSU och då kaaanske även doppa det digitala i samma urin ifall jag skulle få något diffust utslag på stickan.
    Hur går det för dig? 

  • Fyrklöverns

    Men gud Sophie du kan inte göra så mot oss xD Sparade du morgonurinen? Iofs nu är du efter BIM så det borde visa oavsett :) 

  • Fyrklöverns

    Här är det fortfarande oklart. Jag får nog vänta några dagar för att bekräfta, men tänker att ägglossningen borde varit igår eftersom testet var positivt igen med glad gubbe. Kollade på strecket och det var mycket svagare än dagen innan så LH var på väg ner igen igår. 


Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?