• DomkallarmigS

    Nyligen haft MA/MA - försöka igen

    Hej! Startar en ny tråd då jag gjorde en miss i inställningarna i den förra... tänkte se om det är flera som haft missfall/missed abortion relativt nyligen och som nu eller snart vill försöka bli gravid igen? Tänkte att fler kanske befinner sig i samma situation och vill följas åt och peppa varandra :)

    Fick konstaterat MA den 16 augusti i vad som skulle ha varit vecka 13 att fostret slutat växa redan i v 5. Gjorde själva "aborten" 17 augusti och blödde kraftig i en vecka, sedan smått och ibland endast rosa på pappret till och med den 4 september. Gjorde ett negativt grav-test den 2 september.

    Tog ägglossningstest varje morgon 4-7 september och tyckte mig se en stegring under söndagen den 5 sep. Har inte använt mig av test tidigare så har dock dålig koll... Har aldrig haft symtom på äl men kände smärta i en äggstock (tror jag) på måndagsmorgon. Vi hade samlag nästan varje dag under dessa dagar då vi bestämt oss köra direkt. Hade några knappt rosa flytningar där mitt bland dagarna men tänkte inte så mycket på det.

    Igår, den 9 september, började jag dock blöda en del under eftermiddagen och började fundera på om det kan ha varit mensen som är igång. Idag har det avtagit under eftermiddagen och nu är det typ mer rosa flytningar med lite blod i..

    Har inga barn sedan innan och detta var min första graviditet.

    Någon som befinner sig i liknande situation? <3

  • Svar på tråden Nyligen haft MA/MA - försöka igen
  • Rosastjärna
    DomkallarmigS skrev 2021-10-25 14:16:22 följande:

    Åh, hoppas att det är en ny graviditet :) man hoppas ju att alla symtom är det när det lika gärna kan vara något annat. Men hoppas kan man alltid göra!

    Jag hade äl nu i helgen och det kändes som bara den! Fick positivt test i fredags och det molade i magen typ hela dagen, och i lördags så smärtade det brutalt i höger äggstock under typ 15 min. Har aldrig någonsin känt av äl tidigare. Har dessutom haft mensvärk under båda mina mens jag haft efter ma och har aldrig haft det förut. Så jo, känns verkligen som kroppen är ur balans efter missfallet.


    Ja, jag hoppas såklart men försöker vara lugn. Har mått lite illa igår och idag men vågar inte lita på det, känns som det symtom som är lättast att inbilla sig. Har känt mig mer hungrig också typ igår och idag men det kan vara att jag ätit dåligt, lite osäker. Brösten har fortsatt ömma iaf. Men det gör de innan mens också. Så försöker sitta still i båten, om brösten är som innan så är det mens idag eller imorgon så det är bara att vänta :?)

    Vilket datum blir bim för dig? :)
  • Rosastjärna
    Dalarna91 skrev 2021-10-26 16:21:36 följande:

    Hcg är 0 nu.


    Var blodprovet så tidigt så att det kan vara möjligt att du är gravid ändå eller betyder det att det inte gick vägen den här månaden?
  • Dalarna91
    Rosastjärna skrev 2021-10-26 17:32:43 följande:

    Var blodprovet så tidigt så att det kan vara möjligt att du är gravid ändå eller betyder det att det inte gick vägen den här månaden?


    Hade ägglossning 15/10, tog prov 21/10 för middag. Så det finns chans att ägget inte hade fäst sig än. Så de finns en chans att jag kan vara gravid. Får se på fredagen om mensen dyker upp eller inte.
  • DomkallarmigS
    Rosastjärna skrev 2021-10-26 17:23:29 följande:

    Ja, jag hoppas såklart men försöker vara lugn. Har mått lite illa igår och idag men vågar inte lita på det, känns som det symtom som är lättast att inbilla sig. Har känt mig mer hungrig också typ igår och idag men det kan vara att jag ätit dåligt, lite osäker. Brösten har fortsatt ömma iaf. Men det gör de innan mens också. Så försöker sitta still i båten, om brösten är som innan så är det mens idag eller imorgon så det är bara att vänta :?)

    Vilket datum blir bim för dig? :)


    Ja det låter ju som både klassiska graviditetssymtom och före-menssymtom så kan ju vara vilket som. Varför måste symtomen vara så lika haha? När tänker du testa om inte mensen dyker upp? :)

    Bim 2-3 november! Har troligen en ganska kort lutealfas har jag nyligen listat ut. Det är dock baserat endast på ett positivt äl-test förra cykeln som sa äl CD17 (hade inga äl-symtom), och att jag fick äl först CD19 denna cykel (har ganska regelbunden cykel på 26-29 dagar). Har aldrig äl-testat tidigare så hade ingen aning om det och vet inte om jag ska lita på det hundra säkert när jag har så lite data så att säga haha.
  • DomkallarmigS
    Dalarna91 skrev 2021-10-26 17:57:27 följande:

    Hade ägglossning 15/10, tog prov 21/10 för middag. Så det finns chans att ägget inte hade fäst sig än. Så de finns en chans att jag kan vara gravid. Får se på fredagen om mensen dyker upp eller inte.


    Hoppas det inte hade hunnit fästa bara men att det har fäst NU :)
  • Dalarna91
    DomkallarmigS skrev 2021-10-26 18:16:04 följande:

    Hoppas det inte hade hunnit fästa bara men att det har fäst NU :)


    Ja de får kan verkligen hoppas på. Känslorna är verkligen upp och ned. Ena sekunden tror jag är gravid men sen kan det vända och är säker på jag kommer få mens på fredag.
  • DomkallarmigS
    Dalarna91 skrev 2021-10-26 18:50:20 följande:

    Ja de får kan verkligen hoppas på. Känslorna är verkligen upp och ned. Ena sekunden tror jag är gravid men sen kan det vända och är säker på jag kommer få mens på fredag.


    Förstår känslan, känner likadant.. ena sekunden känns det superpositivt och man tänker att "det kommer nog faktiskt gå denna gång" och sen känner man "varför försöker du lura dig själv? Klart du inte är gravid".

    Hade vart skönt om man bara kunde släppa tankarna och bara låta det ha sin gång, man kan ju inte påverka det nu. Men det är lättare sagt än gjort :P
  • Rosastjärna
    DomkallarmigS skrev 2021-10-26 20:34:13 följande:

    Förstår känslan, känner likadant.. ena sekunden känns det superpositivt och man tänker att "det kommer nog faktiskt gå denna gång" och sen känner man "varför försöker du lura dig själv? Klart du inte är gravid".

    Hade vart skönt om man bara kunde släppa tankarna och bara låta det ha sin gång, man kan ju inte påverka det nu. Men det är lättare sagt än gjort :P


    Usch, jag håller med. Tycker symtomen man känt minskar när man tänker att man ska testa också så att man tappar hoppet lite och blir osäker. Jag har googlat så mycket symtom under våra månader med försök att jag skulle skämmas om min sambo visste. Han är lite mer avslappnad, haha.
  • Dalarna91
    DomkallarmigS skrev 2021-10-26 20:34:13 följande:

    Förstår känslan, känner likadant.. ena sekunden känns det superpositivt och man tänker att "det kommer nog faktiskt gå denna gång" och sen känner man "varför försöker du lura dig själv? Klart du inte är gravid".

    Hade vart skönt om man bara kunde släppa tankarna och bara låta det ha sin gång, man kan ju inte påverka det nu. Men det är lättare sagt än gjort :P


    Jag klarar att slappna av tills jag får någon känning i magen. Då börjar tankarna på att spinna. Men kanske kommer ta ett test på torsdag. Är ledig och ensammen hemma. Då om det är negativt så vet bara jag om det. Känns konstigt nog skönt att vara själv om de är negativt.
Svar på tråden Nyligen haft MA/MA - försöka igen